بازدید 34342

آیا دولت پاسخی برای آمار و ادعاهای وزیر اقتصاد احمدی نژاد دارد؟

حسینی که خود در زمان تصدی وزارت اقتصاد در دولت احمدی نژاد، تقریبا هر هفته آماج حملات منتقدان و کارشناسان اقتصادی بود، اکنون بعد از دو سال، اقدام به ارائه برخی آمار کرده ‌که در نوع خود جالب توجه است؛ آماری که اغلب ادعاهای دولت فعلی در زمنیه اقتصاد را زیر سؤال می‌برد.
کد خبر: ۵۲۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 01 August 2015
از زمان آغاز به کار دولت حسن روحانی، موضوع اقتصاد کشور طبق معمول یکی از حوزه های پر جنجال کشور بوده است. در حالی که حسن روحانی، برخی ‌وعده های انتخاباتی خود را در این حوزه مطرح کرده بود، پس از شروع به کار دولت، بخش مهمی از همت مسئولان دولتی، صرف ارائه گزارش ها و آمارهایی از وضعیت اقتصادی کشور شده است. گزارش ها و سخنانی که گویا هدف از آنها بیش از همه ارائه تصویری از وضعیت وخیم اقتصادی است که طی هشت سال دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد رقم خورده است.

به گزارش «تابناک» موضوع تا به حدی جنجالی شد که در هفته گذشته محمود احمدی نژاد، رسما از معاون اول روحانی یعنی اسحاق جهانگیری به دلیل آنچه سیاه نمایی و انتشار آمار کذب در خصوص اقدامات دولت های نهم و دهم خوانده است، شکایت کرد.

البته می‌توان دلیل خوبی برای انتقادات روحانی از وضعیت اقتصادی دولت احمدی نژاد نیز پیدا کرد. حجم انتقادات دولت حسن روحانی نسبت به وضعیت ایجاد شده در دولت محمود احمدی نژاد طی ماه های گذشته در حالی افزایش یافته ‌که‌ دولت روحانی از سوی افکار عمومی و کارشناسان اقتصادی به شدت در حوزه اقتصاد مورد حمله قرار گرفت و آتش توپخانه منتقدان به قدری زیاد بوده ‌که ناخودآگاه حجم انتقادات دولت فعلی از وضعیت اقتصادی به وجود آمده در دولت قبل را‌ برای توجیه عملکرد فعلی افزایش داده است.

شاید همین موضوع سبب شده ‌که هفته گذشته، شمس الدین حسینی در یک سخنرانی آمارهای ارائه شده توسط دولت فعلی را به شدت زیر سؤال ببرد و دولت فعلی و حتی نهادهایی نظیر گمرک را به شکل ضمنی و تلویحی متهم به دروغ پراکنی و انتشار اکاذیب در مورد آمار و ارقام اقتصادی دوره هشت ساله محمود احمدی نژاد کند.

حسینی که خود در زمان تصدی وزارت اقتصاد در دولت احمدی نژاد، تقریبا هر هفته آماج حملات منتقدان و کارشناسان اقتصادی بود، اکنون بعد از دو سال، اقدام به ارائه برخی آمار کرده ‌که در نوع خود جالب توجه است؛ آماری که اغلب ادعاهای دولت فعلی در زمینه اقتصاد را زیر سؤال می‌برد.

آیا دولت پاسخی برای آمار و ادعاهای وزیر اقتصاد احمدی نژاد دارد؟

حسنی سخنان خود را با این جملات آغاز کرده است:

در دولت قبل هر تصمیمی که در حوزه ‌اقتصادی گرفته می‌شد، تلاش می‌شد تأثیر نهایی آن بر وضع معیشت مردم ارزیابی‌ شود. در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یا اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، دغدغه اصلی دولت وضع معیشت مردم یا جبران اثر طرح از طریق بازتوزیع یارانه نقدی بود. در اعطای تسهیلات مسکن، اولویت با مسکن محرومان بود؛امّا متأسفانه رویکرد توجه به مردم و محرومین ـ که از شعارهای اصلی امام و انقلاب بود ـ با برچسب پوپولیسم مورد حمله قرار گرفت و تخریب‌ها از همان دولت قبل شروع ‌شد و تاکنون هم ادامه دارد.

حسینی گفته: منفی جلوه دادن عملکرد گذشته برای توجیه دستاورد هیچ است؛ برای نمونه، وقتی رشد اقتصادی در دولت گذشته را منفی نشان می‌دهند، رشد اقتصادی صفر فعلی را مثبت تلقی می‌کنند، کمااینکه گفته ‌شد، رشد صفر در مقایسه با رشد منفی یک دستاورد است؛ در صورتی که رشد صفر به این معناست که تولید کنونی حداکثر به اندازه‌‌ تولید قبل است؛ یعنی دستاورد هیچ.

شمس الدین حسینی در سخنان خود آمار جالبی را ارائه کرده است. در اولین آمار وی اعلام کرده ‌که علیرغم گفته ها مبنی بر محدودیت های مالی دولت فعلی در سال‌های 92 و 93 در بخش مالی و پولی شاهد 70 درصد رشد بوده ایم.

وی همچنین با استناد به آمار بانک مرکزی نقدینگی را در پایان سال 91 460 هزار میلیارد تومان ارزیابی کرده که در حال حاضر به 800 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با ارائه مطالبی در خصوص مسکن مهر گفته: هرچند انتقاد می‌شود که اجرای طرح مسکن مهر سبب افزایش‌ بدهی بانک‌ مسکن به بانک مرکزی ‌شد، پرسش این است که در دو سال اخیر که این طرح متوقف شده‌ است، چرا بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی افزایش پیدا کرده‌ است؟ طی دو سال گذشته بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی حدود ۷۵ درصد افزایش یافته ‌است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفته: بر خلاف ادعای مربوط به بدهی بالا در دولت قبل واقعیت این است که دولت دهم منابع و پایه درآمدی بسیار خوبی برای دولت یازدهم بر جای گذاشت. وی اشاره به افزایش نرخ ارز کرده و گفته: یک ریال از منابع حاصل از افزایش نرخ ارز از ۱۲۲۰ به ۲۵۰۰ تومان، به خزانه ‌دولت دهم نیامد. در روزهایی که بنده دولت را ترک می کردم، خزانه‌داری نامه‌ای را رسماً به بانک مرکزی نوشت، مبنی بر اینکه که دولت از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز، از بانک مرکزی طلبکار است که این طلب در آن دولت پرداخت نشد و در دولت جدید پرداخت‌ شد.

وی در بخش آمار نفتی با اشاره به تأثیر افزایش نرخ ارز در درآمد نفتی گفته: درآمدهای نفتی دولت در سال ۱۳۹۲ حدود ۶۴ هزار میلیارد تومان بود و در سال ۱۳۹۳ با وجود کاهش قیمت نفت، این رقم به ۶۳ هزار میلیارد تومان رسید. با در نظر گرفتن نرخ ارز ۳ هزار تومان، عایدی ریالی دولت یازدهم از فروش هر بشکه نفت به قیمت ۵۰ دلار معادل ریالی فروش نفت به قیمت ۱۵۰ دلار در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ است. هرچند افزایش ناخواسته نرخ ارز، ‌پیامدهای ناخوشایندی برای دولت قبل داشت، ‌سرچشمه منابع ریالی سرشاری برای دولت یازدهم شده‌ است.

حسینی همچنین به موضوع خزانه خالی که تحویل دولت روحانی شده پرداخته و گفته است: در سال ۱۳۹۲ بارها ادعا شد که خزانه‌ی دولت خالی است؛ امّا سؤال این است کدام خزانه‌ خالی می‌تواند بیش از ۴۰ درصد رشد پرداختی داشته باشد؟ سال ۱۳۹۲ پرداختی دولت نسبت به سال ۱۳۹۱، ۴۲ درصد رشد داشته است. کما اینکه پرداختی‌ها در سال ۱۳۹۳ هم ۲۰ درصد نسبت سال ۱۳۹۲ رشد داشته که در مجموع پرداختی‌های سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۱ حدود ۷۰ درصد رشد داشته‌است. آیا تا به حال از جایی شنیده شده‌ که منابع دولت با چنین رشدی همراه بوده‌ است؟

حسینی در سخنان دیگری نیز به ارائه آمار پرداخته است؛از جمله در بحث اشتغال گفته است: با يک روش من درآوردي گفتند ـ در دولت قبل  ـ ۱۴ هزار شغل خالص ايجاد شده است. با همين روش من درآوردي از بهار ۹۲ تا بهار ۹۴ دريغ از يک شغل مثبت؛ ۳۲۰ هزار شغل از دست رفته است.

وی همچنین به موضع واردات نیز پرداخته و بیان کرده است: بنا بر آمار گمرک جمهوري اسلامي کل واردات کشور در هشت سال دولت نهم و دهم ۴۲۰ ميليارد دلار بوده است؛ اما گفتند ۷۲۰ ميليارد دلار. من تأسف مي‌خورم يک نهاد رسمي کشور براي اينکه آمار دولت قبل را مخدوش کند، اعتبار خود را زير سؤال مي‌برد؛ يعني فرق ۴۲۰ و ۷۲۰ را نمي‌دانيد؟ ۳۷۰ ميليارد دلار از ۴۲۰ ميليارد، ظرفيت توليد را افزايش داده و کالاهاي واسطه اي و سرمايه اي بوده است.

این سخنان حسینی در حالی است که در ماه های اخیر هیچ مقام مسئولی از سوی دولت احمدی نژاد در صدد پاسخ گویی به دعاوی مسئولان فعلی دولت در حوزه اقتصاد بر‌نیامده بود. به شکل خلاصه می‌توان مجموع ادعاها و آمارهای مهم ارائه شده از سوی شمس الدین حسینی را در جدول زیر خلاصه کرد:

آیا دولت پاسخی برای آمار و ادعاهای وزیر اقتصاد احمدی نژاد دارد؟

آمارها و ادعاهایی که باید منتظر ماند و دید، آیا دولت حسن روحانی و مسئولان اقتصادی این دولت پاسخی در مورد آنها دارند یا خیر؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴۰۲
انتشار یافته: ۸۵
از این آمارها در دوران احمدی نژاد زیاد داده شد. به همت صدا و سیما آقای احمدی نژاد هر از چند ماهی این آمارها را ارائه می کرد و مداوم می فرمود این دولت پاکترین است. اما حامیان احمدی نژاد باید بدانندم مردم به وضع واقعی و تورم واقعی توجه دارند نه آمارهای غیر واقعي.
بنابراین هر چه یاران احمدی نژاد سعی در تبرئه خود کنند عملا بیشتر در باتلاق فرو می روند.
آقای احمدی نژاد و تیم ایشان یک تجربه ببرای ملت و نظام بود که دیگر مردم نمی خواهند این تجربه دوباره تکرار شود.
پاسخ ها
صدرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
اقای حسینی وقت شما تمام شد لطفا سکوت
حالا نوبت هیئت منصفه ( مردم ایران) هست که نظر بدن
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
وقتی دوباره احمدی نژاد رای آورد می فهمی کدون دولت واقعا بهتر عمل کرده
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
نکات مثبت دولت روحانی نام ببر ؟
این توافق هم 5 ماه دیگه می بینم .
دوبرابر شدن قاچاق کالا ، واردات بیرویه این دولت اصلا قابل مقایسه با آن دولت نیست .
به نظرم هر کی میگه این دولت خوبه یه جوری داره از این دولت نون بیشتر می خوره
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
این آمار در حد کشف داروی آنژی پارس و غنی سازی خانگی می باشد که توهین به شعور مردم بزرگ و فهیم ایران عزیز می باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
یک مورددیگز:خداوکیلی وضعیت آلودگی هوادردوران احمدی نژادکه بنزین های پتروشیمی رابه خوردمردم دادوکشوررادچارسونامی سرطان کردقابل قیاس است باامروز؟؟بعدگفتندکی بودکی بودمن نبودم/ابرسیاهی ازدودهرروزروی سرمردم بودکه افق دیدرانیزبسیارمحدودترمی کردفراموش نکردیم آن روزهارا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
جای نگرانی نداره اگه آمار حسینی کذبه یکی از آقایون میان وسط معرکه و پاسخ میده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
اصلاح می شود " آقای احمدی نژاد و تیم ایشان یک کابوس برای ملت و نظام بود که دیگر مردم نمی خواهند این کابوس دوباره تکرار شود"
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
آینده گان در مورد وقایع کنونی قضاوت درست تری خواهند داشت خواهر فاطمه باید از قضاوت عجولانه پرهیز کرد
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
حالا یه سوال
الان یعنی شما از وضعیت اقتصادی راضی هستی؟؟
دوران احمدی نژاد وضعیت اقتصادی افتضاح بود الانم همونه هر دو دولتم که آمارو به نفع خودشون میدادن و میدن فرقیم که نکرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
هنوز زود است در مورد احمدی نژاد غزیز قضاوت کنیم ایشان معمار اصلاح نظام اقتصادی و نیز فرزند مقاومت در برابر آمریکای زورگو و خائن است فراموش نکنید که اگر سیاست ایشان نبود ما قافیه را باخته بودیم (با آمدن سران فتنه) و خوشبختانه امروز داریم نتیجه این زحمات را برداشت میکنیم
واقعیت این است که دولت آقای روحانی خیلی سیاه نمایی میکند و ضعف و سستی خود را در حل مشکلات اقتصادی به پای دولت قبلی میزند..
در بحث اشتغال دولت اصلا برنامه ای ندارد..
در بحث مسکن بجز چند وام با سود بالا عملا چیزی برای گفتن ندارد..
در بحث تولید علم نیز شتاب مورد نظر رهبری اتفاق نیفتاده است..
هر دو راست میگویند چون هر دو دولت به مردم دروغ فتند رنگشان دیگر بین مردم حنایی ندارد. اقای روحانی مردم را دعوت به سرمایه گذاری در بورس و سهامداری کرد ولی مردم نمیدانستند انطرف قضیه طرح وزیر اقتصادش بود که با نودبودی بورس هستی شان به لجن کشاند حداقل احمدی نژاد اینکار را نکرد و بنظر من صادق تر بود. امیدوارم تابنک حداقل این را منتشر کند چون توهین به کسی نشده فقط افشاگری و دفاع از حق مظلوم مردمی است که به دولتها خصوصا دولت روحانی اعتماد کردند و بعد سزایش را می بینند.
پاسخ دادن به حرف های جناب حسینی از هر کسی بر می آید:
1) درخصوص رسیدن از رشد منفی به رشد صفر ایشان فرموده اند که رشد صفر یعنی هیچ.
بله جناب حسینی ما هم با شما موافقیم فقط تعریف رشد منفی رو که در دوران شما رخ داده هم بیان کنید. همچنین ممنون می شویم در خصوص رشد مثبتی 1/5 درصدی حال حاضر نیز صحبت کنید.
2) بدهی بانک ها به بانک مرکزی افزایش یافته. دلیلش هم قفل شدن بیش از 100 هزار میلیارد تومن از تسهیلاتی این بانک هاست که در زمان جنابعالی پرداخت شده و به این بانک ها برنگشته. لازم به ذکر است به مرور زمان این بدهی ها سیر صعودی خود را حفظ می کنند. چون بانک مرکزی به دلیل کنترل نقدینگی، نقدینگی جدیدی تزریق نمی کنه و تسهیلات بانک ها هم مرتب سررسید می شوند.
3) درخصوص درآمد نفتی دولت، ایشان آمار سال 92 را با ارز مبادله ای 2400 تومن و در سال 93 با ارز بازار آزاد محاسبه فرموده اند!!
4) در خصوص خزانه خالی ایشان فرموده اند که پرداختی در سال 92 نسبت به 91 رشد داشته است. فهم این نکته که پرداختی های خزانه به دلیل تورم 40% در سال 92 باید به همان میزان رشد داشته باشد زیاد سخت نیست جناب حسینی.
5) درخصوص اشتغال اصلا مشخص نیست منظور ایشان چه بوده؟؟!!
ما هم منتظر پاسخ هستیم
چیزی که اعیان است چه حاجت به بیان است . اثرات دوران احمدی نژاد بر کشور بر همه مشهود است و هیچ کس نمی تواند ایشان و یارانش را مبری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
عیان ! اعیان یعنی طبقه اشراف
منم پاسخ دارم چه برسد به دولت نقطه صفر تا رشد منفي يعني دستاورد اما اگه سال ديگر صفر باقي بماند يعني عدم رشد لذا قضاوت زود است
دولت راستگویان تا امروز حریف نداشت می تاخت از حالا به بعد یک حریف با دست های بسته جلوش می ایسته ببینیم چند مرده حلاجه!!!
... مردم به وضع واقعی و تورم واقعی توجه دارند نه آمارهای غیر واقعي..

دقیقا" الآن هم ما آمار از رئیس جمهور دکتر روحانی نمی خوام واقعیت طو ردیگری است
این دولت هم دست کمی از اون دولت نداره. از رکود عبور کردیم، کاسه تحریم شکسته، پایه تحریم ترک خورده....
یکی بگه چرا دولتها از مردم و مجلس تبعیت نمی کنند و خودکامگی دارند؟!!
در خصوص افزایش نقدینگی بارها توسط دولت یازدهم دلایل ارایه شده است. یکی از مهمترین آنها تعهدات مالی بدون پشتوانه دولت دهم است. مانند اوراق مشارکت که سود ده نبوده و بانک مرکزی و دولت مجبورند از خزانه برداشت کنند و به تعهدات خود عمل کنند . بنابراین قطعا نقدینگی افزایش می یابد. اما مقصر واقی کیست؟
ايشون اگر راست ميگه آمار زمان خودش رو با افعال معكوس مهران مديري نميگفت!
اصولا كار ايشون و جناب احمدي ن‍ژاد ارايه آمار عامه پسند با افعال معكوسه!!!
اين دولت كه هنوز از فسادهاي دوران گذشته چيزي نگفته.يه كم صبر كن جناب حسيني.
همین که وزیر احمدی نژاد اینا رو گفته کافیه که بدونیم چرت و پرت هست و پایه و اساس درستی نداره !
آقای حسینی توخوبی ودوستات ولی مادیگه نمی خواهیم آمارهای دقیق ودرست شمارونه ببینیم ونه بشنویم
دراینکه روحانی و دولتش 99 درصد با مردم صادق نیستند و تنها هدفشون توجیه ضعف عملکرد خودشون با کوبوندن دولت قبلی هسا شکی نیست
ولی دولت قبل هم زیاد جای دفاع نداره
اون دولت که هیچ، رفت. این دولت هم گلی به سر ملت نزده. با حلوا حلوا کردن که دهن ملت مردم شیرین نمیشه
آقاي حسسين بسياردرست ميگويد يك نمونه كوچك آن پرايد چهار ميليوني
درعرض هشت سال چهارده ميليوني شد رشد از اين بهتر كجا سرغ داري
در ارتباط با افزایش بدهی ها به بانکها باید بگویم بانکها در محاسبه بدهی ها معمولا اقساط سر رسید شده و موعد گذشته را ارائه می دهند لذا این افزایش در دولت یازدهم بیشتر نشان دهنده وامهائی است که در زمان دولت نهم و یازدهم داده شده و الان سر رسید می شوند.
تولید با رشد منفی تبدیل به تولید با رشد صفر شود دستاورد نیست؟!!!!! واقعا که!!!! عدد منفی تبدیل به صفر بشه دستاورد نیست؟ در حالت رشد منفی حجم مبادلات اقتصادی کوچک و کوچکتر می شه. اما رسوندن رشد منفی به عدد صفر یعنی جلوگیری از فاجعه.
ایشان چرا از اینکه نفت کشور را به افرادی همانند بایک زنجانی می دادند تا بفرشند و پولش را بالا بکشند سخن نگفته اند؟
هیئت دولتی که پای چنین مجوزی را امضاء کرده است چرا باید محاکمه نشود؟
آقای حسینی من و اکثر مردم به این آمارها در طول 8 سال ریاست احمدی نژاد عادت کردیم. لازم به زحمت نیست.
دستگاه قضایی و اقای اژه ای اگه پیگیری و اعلام کنن کی داره آمار صحیح میده و کی دروغ
تا نفر بعدی به خودش اجازه نده که هرچه دلش می خواد بگه
امارهای این دولت که گوش فلک را کر کرده بخصوص دولت راست گویان که هر روز بخشنامه وقیمتهای اعلامی خودش را تکذب میکنه خوب اقای حسینی یک اقتصاد دانه صحبت کرده اگر وزرای دولت حرف حسابی دارند جواب دهند راستی یک پیشنهاد اصلا وزیر اقتصاد دولت با اقای حسینی در صدا سیما مناظره کنند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
درودبراحمدی نژاد ویاران پاکش
دلار باید به قیمت قبل بر گردد وگرنه وضع مردم تغیری نخواهد کرد چون ارزش در آمد مردم به یک سوم تقلیل پیدا کرده .متاسفانه دولت یازدهم با انجام توافق که قرار بود قیمتها به گذشته برگردد دارد جر زنی میکند ومیخواهد مردم در وضعیت بد زمان تحریم باقی بمانند
مقاله بسیار منصفانه ای بود. آقای حسینی نکات بسیار جالبی را اشاره نمودند. به جز بحث گمرک که مبنای آمار گیری دارد و به راحتی قابل اظهار نظر نیست سایر نکات مطرح شده کاملا مشخص است و بعید می دانم قابل تکذیب یا پاسخ دهی باشند
افزایش ارزش دلار بر حسب ریال اگر چه در دو سال آخر دولت قبلی بحران هایی را به دنبال داشت ولی برای دولت فعلی بسیار سودمند بوده است
از دکتر حسینی که مردی علمی و باوجدان است سپاسگزارم. فراموش نمی کنم که در دولت قبل و در مجلس به برخی اشتباهاتش اقرار کرد و پس از گرفتن رای اعتماد تلاشی مردانه برای جبران داشت. در این دوران که تقریبا جایی برای دفاع از دولت قبلی به منظور کسب محبوبیت وجود ندارد لیکن مردانه به میدان آمد تا برخی بی انصافی ها را تذکر دهد. ای کاش چنین روحیاتی در همه مسئولان دیده شود
اونقدر در دولت سابق اقایان دروغ گفتند که دیگر این امارها غیر قابل باور هست.
بنده متاسفم که عده ای هنوز تلاش می کنند که این اقایون باز هم به قدرت برسند....
دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ
معیشت مردم مورد توجه بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :) :)
خنده دار هست
من نه موافق احمدی نزاد هستم ونه مخالف ولی باید یه سری به شهرهای کوچک مثلا غرب کشور زد ودید مردمی که برای ساختن منزل خود چطور از دولت قبلی تسهیلات گرفتند والان هم راضی هستند نه یکی نه دوتا زیاد هستند مردمی که منصف هستند و حق را میگویند نه اینکه به قول معرف عروس نمی توانست برقصد میگفت اتاق کجه حالا فکر برخی واقعا کج کجه .
احسن بر آقای حسینی !من خودم به آقای روحانی رای دادم ولی الان پشیمانم !چرا ؟چون شعار های آقای روحانی در بحث اشتغال و اقتصادی کلا دروغ از آب در آمد !نمونه آن برخورد مغرضانه دولت با شرکت بزرگ و پروزه بزرگ ملی پدیده خراسان و موسسه میزان است که چون این دو بنگاه اقتصادی بخصوص شرکت پدیده با 120هزار سهامدار و نیم میلیون خانواده و 40هزار کارمند و کارگر در زمان محمود احمدی نزاد کلنگ خورده !بده بستانهای سیاسی باعث شد که مردم بدبخت ضرر کنن بعد از 5 سال تبلیغ در رسانه ملی !به قول سعید لیلاز اقتصاد دان اصلاح طلب :که گفت بر خورد با پدیده صرف جناحی و سیاسی بود و از دست حسن روحانی خارج شد و ضررش را مردم کردند !
خانم سیده فاطمه، با دروغ و تهمت که نمیشود ، دولت
اقای روحانی منطقی جواب بدهد تا بفهمیم . اگر در دوران احمدی نژاد حجم نقدینگی زیاد شد حداقل میلیونها انسان بی بضاعت خانه دار شدند. الان اینهمه نقدینگی زیاد شده ولی هیچ اثری نمی بینیم.
تابناک تو هم یه چیت میشه چرا رای منفی اضافه نمیشه
به وضوح مشخصه که عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد بهتر از دوبت تدبیر و امید است
همین که دولت روحانی ان تورم افسار گسیخته و خرابکاری اقایان را مهار کرد هنر کرده هست.
دولت یازدهم رو مورد ارزیابی قرا بدی ما که تورم 44.4 درصدی دولت رفسنجانی رو فراموش نکردیم شما رو نمدونم که اصلا در سن قانونی تجزیه و تحجلیلی بودی یا نه
اشکال ما ایرانی ها اینه که فک میکنیم اگه یه کار درسته صد درصد درسته و اگه غلطه کاملا غلطه
آیا وقتش نشده که واقع نگر بشیم و احساسی نظر ندیدم و منصفانه قضاوت کنیم؟؟
بهتر نیست بجای اینکه نقاط ضعف و قوت در کنار هم گفته بشه؟
آیا دولت آقای روحانی با تمام کارای خوبی که کرده که واقعا در زمینه امور خارجی و بین الملل نمرش بیسته در زمینه های دیگه مثله اشتغال و ... کار مثبتی انجام داده
و آیا دولت آقای احمدی نژاد با تمام سیاست های غلط خصوصا سیاست خارجی هیچ کار مثبتی مثله راه سازی، مسکن و ... انجام نداد؟؟
لطفا خاطرات تلخ گذشته را یاداوری نکنید .
آقای حسینی وزیر محترم اقتصاد دولت قبل فقط این رو به شما بگم من یک کارمند با حقوق پانصد هزار تومان در ماه بودم. یک روز صبح که از خواب بیدار شدم دیدم دولت مطبوع شما ارزش حقوق بنده رو به یک سوم تقلیل داده و در عوض آهن فروشی محله ما پورشه سوار میشه از بس که این طرح مسکن مهر برای یک عده سود داشت. حالا شدی دلسوز معیشت مردم !!!!
خود آقای حسینی باید محاکمه شود و به اتفاق رییس خود پاسخگوی غارت بیت المال باشد. حالا طلبکار هم شده؟!
من يك كاسب كار هستم . رونق كسب و كار در دوران احمدي نژاد بيشتر از ركود الان بوده است اين رو هر بازاري تائييد مي كنه . بقيه چيزها رو نمي دونم
زبان آمار را هرکسی نمی فهمد و نیازمند به علم خاص خودش میباشد ، ولیکن عکس العمل سران دولت یازدهم برای همه قابل فهم است از اینکه پیرامون موجودی صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی پنج نظریه متفاوت و معترض از سوی وزیر اقتصاد روحانی ، سیف رئیس بانک مرکزی ، نهاوندیان رئیس دفتر و جهانگیری معاون اول و شخص روحانی بیان شده ! بالاخره کدامشان درست می گویند ! از طرفی روحانی مدعی میشود که ملاک جیب مردم است که اگر باشد در حال مشاهده جنایت و اوج ذلت و مصیبت در حوزه اقتصاد خانوار هستیم ! و این بلایی است که از کفران نعمت و بی توجهی به نعمت مردان خدا بر ما نازل گردید !
جواب به سیده فاطمه
سلام
چرا افراط
هر دولتی مشکلات خودش را دارد لطفا واقع بین باشید و با عدالت نظر بدهید مثل اینکه از مرفهان بی درد هستید گرانی بیداد می کند با کنترل تورم که ادعا میشود که ارزانی بوجود نیامده ضمنا شما نمی خواهد نماینده کل مردم ایران باشید تمام مردم محروم با احمدی نژاد هستند.
نه اینکه این دولت یه دولت پاک و مبراست، از روز اعلام توافق هسته ای هر روز یه نفر از دولت مکرمه، یه آمار از پولهای بلوکه میده، واقعا آمار این دولت فوق العاده عالی و بدون هیچگونه تناقضه!!!!!!
دمش گرم خوب کرده ، اگر این دولت مرده بیاد با حسینی در یک برنامه مقل نگاه و یک و پایش مناظره کنه
واقعا این آقایان مردم چی حساب می کنند-اگر دولت شما ادامه داشت دیگر از اقتصاد چیزی باقی نمی ماند.
در دوران احمدي نژاد دو كار بزرگ انجام شد كه هيچ دولتي بعد و قبل از انقلاب جرات انجام دادن آن را نداشت و تورم 40 درصد هم بهمين خاطر بود 1- هدف مندي يارانه ها 2- يكسان سازي نرخ ارز اگر كارهاي احمدي نژاد اشتباه بود خوب اين دولت هدف مندي را برمي داشت و بنزين را بهمان 100 تومان عرضه مي كرد و دلار را هم به قيمت 1200 تومان.ژس اصل عمل در حوزه اقتصاد درست بود و همه كارشناسان اعتقاد داشتند كه اين تورم بعد از سه سال به حالت معمولي زير 20 درصد مي رسد بنابراين دولت روحاني هيچ كاري در جهت كاهش تورم انجام نداده است و اعتقادي به انجام هم ندارد زيرا هيچ برنامهاي جز گدايي از دولتهاي غربي ندارد
خانوم سیده فاطمه ! درحیرتم ک شما بعنوان یک شهروند چنین انتقادی کردی یا مثل افرادی مثل جناب لیلاز ک هراز چند گاهی ب عنوان کارشناس اقتصاد تمام عقده ای خود رادرقالب انتقاد نثاردولت واقعا خدمتگزار احمدی نژاد میکند..! 2سال از دولت تدبیر وامید گذشت حتی دریغ از نشانه های مثبت اقتصادی..سیده خانوم ما تو این مملکت زندگی میکنیم تشخیص ممیدیم ک آمار غیر واقعی کدوم هست..درود بر مردان بی ادعای دولت نهم ودهم وسلام ویژه بردکتر احمدی نژاد فرزند راستین ملت
امیدوارم نه احمدی نژاد و نه از نسل او و یارانش دیگر هیچ گاه در راس امور مملکتی قرار نگیرند اگر حتی آمار این آقا درست باشد. چون الان می فهمیم که آرامش یعنی چی! الان می فهمیم حل بحث هسته ای یعنی چی!
اقای حسینی بهتر است چیزی نگویید دلار های نفتی شما تولید را بیچاره کرد و به برکت وجودتان به لحاظ اقتصادی وابسته تمام عیار چین شدیم و بس
یه نظر به بدنه همه دولت ها در ایران متوجه میشویم که خاستگاه یکسانی دارند.تفاوتشان در شیوه سخن گفتن است .گروهی با ناسزا گوبی به دنیا وبه همه کار میکند و گروهی بدون ناسزا گویی، بقیه رفتارها کاملا مشابه است
هزار رحمت بر دولت احمدی نژاد مخصوصا دوره نهم،دولت یازدهم اگر پاسخ منطقی دارد به آقای حسینی ارائه دهد. دولت فعلی به هر بهانه ای و بطور مکرر کرانی را دامن میزند و متاسفاهاسمش را شیب ملایم میگزارد. سیب تندش حالا چیست باید منتظر بود!!!
و باز هم... از این گروه هرچه در رشد اقتصاد شنیدیم دروغ بود. اگر این همه به وضعیت مردم اهمیت داده میشد چرا هر روز بیشتر و بیشتر به مردم فشار می آمد؟ چگونه این دولت توانست در مقابل رهبری تورم را 9.9 درضد اعلام کند؟!! دیگر کسی یک کلمه از آن دولت پاک را قبول ندارد... من خود به شخصه هر چند روزی یکبار با باز کردن تابناک نیست که خبر بازداشت یا دادگاهی شدن یا شکایت داشتن از مسئولان آن دولت پاک را نبینم!
این آقا مردم رو چی فرض کرده؟! آقای محترم شما اگر اقتصاد دان بودی جلوی افزایش قیمت ارز رو میگرفتی، جلوی رشد تورم رو میگرفتی تا رییس دولت مجبور نشه نشانی میوه فروشی محلشون رو بده! اگر اقتصاد میدونستی وضع کشور الان اینطوری نبود! خرابکاری ها رو کردید الان نشستید کنار میگی لنگش کن؟!!!
موقعی که مسئولیت داشتند دروغ می گفتند، انتظار دارید الان راست بگویند؟!
هرچه هست که الان مردم دغدغه بالارفتن اجناس ومایحتاج را به صورت روزانه ندارند وجامعه از تنش ودهن کجی دولت با مجلس ودیگر نهادها خلاص شده. حداقل امید به اینده وجود دارد.
الان هم اوضاع فرقی نکرده فقط اون موقع هر گرونی ای مواجه با بوق و کرنا تو رسانه ها بود اما الان خاموش و بی سرو صدا
ما که تو این مدت ارزونی ای ندیدیم که بهش افتخار کنیم
يكسري حساب كتاب محفلي و دورهمي در دفتر احمدي نژاد رو كاغذ نوشته اند و اين حسيني هم اونها رو خونده! اصلا اين ادم سواد نداشته كه اين امار رو يه تحليل كنه!!!؟
براي مثال نرخ فروش بشكه نفت ٥٣ دلاري در سال ٩٠ و ٩١ رو با دلار ١٢٠٠ مقايسه ميكنه با بشكه نفت ٥٣ دلاري سال ٩٤ و دلار ٢٥٠٠ توماني!؟ اين ادم نميفهمه كه تورم در سال ٩٠ و ٩١ با تورم در سال ٩٤ چند برابر تغيير كرده! يك خودرو پرايد در سال ٩٠ هفت ميليون بود و در سال ٩٤ بيست ميليونه!!
بازهم امار و ارقام دروغ اطرافيان احمدي نژاد
مردم پاسخ شما را سال 96 پای صندوق خواهند داد
نظر اقای حسینی درباره رحیمی و بقایی و بقیه همکاران پاکدست چیست ؟
حالا یه سوال
الان یعنی شما از وضعیت اقتصادی راضی هستی؟؟
دوران احمدی نژاد وضعیت اقتصادی افتضاح بود الانم همونه هر دو دولتم که آمارو به نفع خودشون میدادن و میدن فرقیم که نکرده
در مورد "بنا بر آمار گمرک جمهوري اسلامي کل واردات کشور در هشت سال دولت نهم و دهم ۴۲۰ ميليارد دلار بوده است؛ اما گفتند ۷۲۰ ميليارد دلار"

شخصا این رو از سایت گمرک چک کردم و حرف ایشون صحت داشت
آقای حسینی بجای اینکه فاجعه اقتصادی زمان خود را توجیح کنند بروند به درگاه خداوند توبه کنند که آن بحران و فاجعه را به مردم تحمیل کردن آنچه عیان است چه حاجت به بیان است پاکدستان دولت قبل مملکت و به قهقرا بردن
درودبر دولت خدمتگزار
احمدی نژادمردی ازجنس مردم وبرای مردم.حامی طبقه ی ضعیف وروستائیان. همیشه دوستش داریم.
قصور دولت آقاي روحاني در بيان واقعيات رفتار مغول وار دولت قبل باعث شده آنها طلبكار هم بشوند . از اين نظر اگر دولتيان فورا جبران كوتاهي خود را نكنند مديون مردم و انقلاب و تاريخ خواهند شد
ادعای مردان دولت روحانی و بعضی از طرفداران چشم وگوش بسته اش در خصوص عملکرد دولت قبل مانند انتخابات 88مرغ یک پا دارد به نظر اینها همه حرفهاو عملکرد دولت قبل اگر آیه قرآن هم باشد باز هم میگویند ما میدانیم این کارها را کرده است اما همه تقصیرها گردن اوست مثل انتخابات که میگفتند ما نمیدانیم کجا تقلب شده ولی میدانیم تقلب شده. تمام رفتارهای آنها هم بچه بازیست مثل بچه ای که بلد نیست امتحان بدهد مدام نق میزند معلم با من بداست این دولت مردانی را روی کار آورده که تخصص آنها در حرف زدن است و در توهمات رویایی دولتمردی خود دست وپا میزنند (البته به جز مردان مذاکره‌ای) از همه چیز دولت قبل ایراد میگیرند اما هنوز خودشان هیچ استارتی نزده اند فقط عزادار دولت قبل هستند حرفهایشان دل خوشکنک یک عده که بدنبال سراب راه طولانی را بپیمایند اما حالش را ندارند چاهی بزنند و آبی از زمین درخواست کنند به همین دلخوش کرده‌اند که وامصیبتا دولت قبل چاه زد یک زره آب برای ما نگذاشت حالا هم به جای اینکه تدبیر به خرج دهند مثل دولت قبل درآمد مملکت را افزایش دهند مدام غصه میخورند که ای وای چرا احمدی‌نژاد برای ما خرجی نگذاشت حالا ما چکار کنیم به خاطر همین است که دستشان مدام در جیب ملت است یک روز نقشه یارانه‌ای دارند یک روز تاکتیک بنزینی، یک روز سبد کالا دو مرحله ایست بعد از اینکه کشته میدهد مرحله دوم حذف میشود. مطالبات ایران امشب سه رقمی است. سپیده نزده دو رقمی میشود نمیخواهم حکایت آن شخصی را بگویم که وقتی از خانه دیگری فرار میکرد خودش پیش دستی میزد و فریاد میزد آی............
اقای حسینی و آ قای احمدی نژاد و طرفداران منتفع از باد آورده ها:
وقت شما تمام شد لطفا سکوت!!
حالا نوبت هیئت منصفه ( مردم ایران) هست که نظر بدن.
ایا اماری که دولت فعلی میدهد با حس مردم و واقعیت یکی است من بعد از دوسال تازه فهمیدیم که چه کسی را از دست داده ایم الان دیگر یک احمدی نژادی هستم
روزی که دولت ضعیف قبلی بود دلار 3700 هم شد ولی با انتخاب دکتر روحانی دلار به 3100 هم رسید که بعد دیدند صنایع به هم میریزد و متوقف شد پایین آمدن بیش ازحد آن.
اگر اقای حسینی به سبب اختلاس های دوران وزارتش محاکمه شده بود الان با آمار ساختگی نمی آمد دهن کجی کند به مردم
بابک زنجانی را چه کسی احازه داد نفت بفروشد؟
پول بدون پشتوانه با اجازه چه کسی منتشرشد؟
شما 10000 تومانی را اگر ببینید یک میلیاردو نیم قطعه ایشان چاپ کرده بوده و تحویل وزیر بعدی داده تا مخرح 15 می دانید یعنی چی ؟
به راحتی از عدد اسکناس 10000 یعنی صورت ومخرجش شما می توانید پی ببرید چه میزان پول چاپ شده .
عجیبه اینها به راحتی دوران بد مدیریتیشان را دارند وارونه نشان میدهند .
کارآفرینی هم کردید بله ؟؟؟
این آقا همون شخصی بود که میگفت بابک زنجانی رو نمیشناسم حالا توی تازه ترین اخبار معلوم شده امضا آقا مجوز خیلی از اختلاس های زنجانی بوده
مشکل اینجاست که رشد اقتصادی منفی در دولت گذشته را نمی توان ظرف دوسال و به سرعت مثبت سه یا 5 نمود و این دولت نیز با وعده و امید فعلاً توانسته سوار بر اسب توافق شود تا چه پیش آید؟!
اگر همه تخلفات دولت های نهم و دهم افشا می شد اونوقت میفهمیدی که پاکترین دولت چه بلایی سر ما اورده .
من واقعا برای آقای روحانی ریاست محترم جمهوری تاسف می خورم که چرا تیم رسانه ایی ایشان اینقدر ضعیف عمل می کند.دولت ایشان در همین دو سال دست آورد های بسیار قابل توجهی در جهت بهبود خراب کاریهای آقای احمدی نژاد.تا آنجا که خود وی از دولت شکایت می کند. و اطرافیانش به خود جرات می دهند که هنوز از خراب کاریهایی که کرده اند دفاع مثبت کنند.این حق ملت ایران است که آقای احمدی نژاد پای میز محاکمه بکشانند.ملت که نمی تواند ،این وظیفه دولت آقای روحانی است که با ادله واثق آقای احمدی نژاد محاکمه نماید . در هشت سال که ایشان رئیس جمهور بود کشور تا لبه پرتگاه نابودی کشاند.
در زمان احمدی نژاد کل ایران همانند یک کارگاه بزرگ سازندگی بود الان چی بجز واردات بی رویه که رشد 200%داریم در همه حوزره ها رکود هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان