بازدید 1931

صعوددو پله ای شطرنج دررنکینگ فدراسیون جهانی

در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج، ایران با دو پله صعود در جایگاه چهل و چهارم دنیا قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 01 August 2015
به گزارش ایسنا؛ در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه آگوست ایران با افزایش میانگین ریتینگ ده بازیکن برتر از درجه ۲۴۷۳ به ۲۴۹۲ رسید و از رده چهل و ششم جهان به رده چهل و چهارم صعود کرد و همچنین در آسیا از رده هفتم به ششم ارتقا یافت.

در بین جوانان دختر سارا سادات خادم الشریعه با ریتینگ ۲۴۱۲ در جایگاه ششم ایستاد. در این بخش درسا درخشانی در حالی که ماه گذشته در رده بیست و هفتم قرار داشت، با ریتینگ ۲۱۹۲ به جایگاه هفتاد و نهم سقوط کرد.

خادم الشریعه در بخش بانوان نیز در جایگاه شصت و دوم رنکینگ جهانی قرار گرفت تا تنها نماینده ایران در میان صد بانوی شطرنج باز برتر جهان باشد.

در بین جوانان پسر پویا ایدنی با صعود ۴ پله‌ای نسبت به ماه گذشته در رنکینگ نوزدهم قرار گرفت. همچنین محمد امین طباطبایی از جایگاه نود و نه ماه گذشته خود ۱۶ پله صعود کرد و به جایگاه هشتاد و سوم رسید.

اما ایران هم‌چنان در بین صد شطرنج باز برتر دنیا نماینده‌ای ندارد. مگنوس کارلسن نروژی همچنان در صدر این فهرست قرار دارد و عنوان بهترین شطرنج باز دنیا در ماه آگوست را از آن خود کرد.

در بین شطرنج بازان ایران احسان قائم مقامی با افزایش ۳۹ واحد به درجه ۲۶۰۹ رسید و مجدداً موفق شد از مرز ۲۶۰۰ عبور کند تا جایگاه اول را بین نمایندگان ایران کسب کند. الشن مرادی نفر دوم شطرنج بازان ایران، ریتینگ خود را افزایش داد و به درجه ۲۵۸۷ دست یافت، پویا ایدنی نیز با ریتینگ ۲۵۶۸ رده سوم خویش را تثبیت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار