بازدید 1196

هدف از سفر ظریف، کمک به حل مسائل منطقه است

کد خبر: ۵۲۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 01 August 2015
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه بعد از توافق وین پروژه ایران هراسی عملا از رده خارج شده است، گفت که هدف از سفر منطقه‌ای ظریف، توسعه روابط منطقه‌ای و کمک به حل مسائل منطقه است.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به سفر منطقه‌ای اخیر وزیر امور خارجه به سه کشور کویت، قطر و عراق گفت: در دولت آقای روحانی اهمیت خاصی به همسایگان داده شده است که توسعه و ترمیم روابط ایران و همسایگان نیز در ادامه همین سیاست‌هاست.

وی با بیان اینکه پیش از این ایران هراسی مانعی در توسعه مناسبات ایران و همسایگان بوده است ‌، افزود: بعد از توافق وین پروژه ایران هراسی عملا از رده خارج شده است، به طوری که مشخص شده ایران منبع ترس نیست و کشوری متمدن در عرصه منطقه ای و جهانی محسوب می‌شود. این خود در تحکیم روابط ایران و کشورهای همسایه موثر است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این سفر در ادامه پروژه توسعه مناسبات ایران و همسایگان تعریف می‌شود، گفت: تحولات بعد از توافق وین نیز بر روی مناسبات ایران و کشورهای منطقه تاثیر می‌گذارد بنابراین این سفر از این دو منظر قابل اهمیت است.

به گفته شفیعی هدف از این سفر تنها توسعه روابط دوجانبه نیست و توسعه روابط منطقه‌ای و کمک به حل مسائل منطقه هدف اصلی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه ابعاد مختلفی دارد، گفت که این سفر توسعه مناسبات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار