بازدید 1287

رفتار فرانسه بر اساس اصول دیپلماتیک بررسی شود

کد خبر: ۵۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 01 August 2015
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بعید به نظر می‌رسد که اقدامات فرانسه به این زودی از ذهن مردم پاک شود اما بر اساس اصول دیپلماتیک می‌توانیم بررسی کنیم.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره این‌که «آیا با سفر فابیوس شاهد تغییر رفتار فرانسه در راستای جلب اعتماد از دست رفته ایران خواهیم بود» اظهار کرد:‌ سفرها ملاک نیست، ملاک تصمیمی است که ما باید بگیریم. ممکن است یکی زودتر و دیگری دیرتر به ایران سفر کند اما قطعا با صحبتی که با دولتمردان داشته‌ایم اولویت از آن کسانی خواهد بود که در شرایط سخت همراه ما بودند.

وی افزود:‌در واقع ما در شرایط مساوی قطعا کشور دیگری را به جای فرانسه ترجیح خواهیم داد. ما باید منافع خودمان را هم رعایت کنیم. بله درست است بیشترین کارشکنی‌ها در مذاکرات از سوی فابیوس و فرانسه بود و می‌توان گفت به عنوان عامل رژیم صهیونیستی عمل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به توافقی که در حال نهایی شدن است و امیدواریم از آن نتیجه هم بگیریم باید این تعاملات برقرار باشد اما طبیعتا اولویت با کشورهای دوست ماست؛کشورهایی که در شرایط سخت با ما همراهی کردند و قطعا از اولویت بیشتری برخورد خواهند بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «اعتماد از دست رفته و با اقداماتی که فابیوس و کلا فرانسه در مذاکرات داشتند، بعید به نظر می‌رسد که به این زودی از اذهان مردم پاک شود»، گفت: اما بر اساس اصول دیپلماتیک و روابط اقتصادی و کسب منافع برای کشورمان باید در این زمینه بررسی کنیم و آن چه که به نفعمان است را مدنظر قرار بدهیم؛ چراکه ما هم باید با کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کشوری که بیشتر قابل اعتماد است باید با او تعامل بیشتری داشته باشیم و در راستای منافع کشورمان گام برداریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل