بازدید 2260
برای اولین بار قانون کولین برک در فوتبال ما اجرا شد

بهروان: مقامات بالادست گفتند زمان بازی تراکتور تغییر کند

کد خبر: ۵۲۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 01 August 2015
مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: مقامات باشگاه تراکتورسازی اصرار داشتند که زمان بازیشان با نفت تغییر کند و مقامات بالای دست به ما گفتند که این کار را انجام دهید هرچند که ما باید از برنامه خودمان دفاع کنیم.

به گزارش فارس، غلامرضا بهروان در خصوص برگزاری هفته اول لیگ برتر گفت: مسابقات راس ساعت مقرر آغاز شد و اتفاق جدیدی در این دوره از مسابقات صورت گرفت. به این صورت که هرگاه 4 آیتم حرارت هوا، میزان رطوبت، تابش نور خورشید و باد وجود داشته باشد و مجموع این 4 آیتم عدد 32/1 بشود بازی به مدت 3 دقیقه در دقیقه 30 نیمه اول و 3 دقیقه در نیمه دوم بازی قطع می‌شود و داوران به بازیکنان اجازه می‌دهند که آب بنوشند که به این قانون کولین برک گفته می‌شود. دیروز هم در اهواز و انزلی این اتفاق افتاد چرا که هوا بسیار گرم بود و قانون کولین برک در قوانین داوری وجود داشت که تا به حال اجرا نمی‌شد اما از امسال این مسئله اجرایی می‌شود.

وی که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد در مورد اینکه چرا زمان بازی تراکتورسازی و نفت تغییر کرد افزود: تبریزی‌ها مصر بودند که زمان بازی عوض شود اما ما باید از برنامه خودمان دفاع کنیم و معتقد هستیم که هوای تبریز مثل هوای اهواز گرم نیست. اما به هر حال مدیران تراکتورسازی اصرار کردند و مقامات بالای دست گفتند که این بازی دیرتر برگزار شود.

بهروان ادامه داد: البته دو تیم اصفهانی هم درخواست دارند که دربی اصفهان یک روز دیگر برگزار شود که البته امکان ندارد چنین اتفاقی بیفتد. اصفهانی‌ها می‌گویند در روز دربی اصفهان فینال فوتسال قهرمانی آسیا است اما به هر حال ما از قبل برنامه‌مان را داده بودیم و هنوز هم زمان بازی فینال فوتسال آسیا رسما اعلام نشده است. در دی ماه سال گذشته ما برنامه مسابقاتمان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین فیفا اعلام کردیم و از طرف دیگر قرارداد ما برای پخش بازی‌ها با شبکه سوم سیماست و فکر می‌کنم بازی فوتسال از شبکه ورزش پخش شود. از طرفی دیگر ما نمی‌توانیم بازی را در ساعت زودتری برگزار کنیم چون گرما بازیکنان را اذیت خواهد کرد و من به عنوان مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام می‌کنم که بسیار سخت است بخواهیم در زمان بازی‌ها تغییراتی ایجاد کنیم.

وی درباره اینکه چرا اصحاب رسانه در تبریز نتوانستند نشست خبری بعد از بازی این دیدار را پوشش دهد اظهار داشت: قطعا این قضیه را پیگیری می‌کنیم چرا که ما مخلص خبرنگاران هستیم و از نظر فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خبرنگاران رکن اساسی فوتبال هستند و ما این قضیه را پی‌گیری می‌کنیم و قطعا نتیجه آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص شرکت نکردن برخی سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در نشست خبری بعد از بازی افزود: ما طرحی را به دبیر سازمان لیگ داده‌ایم تا کسانی که در نشست خبری شرکت نمی‌کنند جریمه شوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هر مربی که در نشست خبری شرکت نکند را علاوه بر هزار دلار جریمه محروم هم می‌کند البته در همه جای دنیا کنفرانس خبری قبل از بازی در خود باشگاه برگزار می‌شود اما نشست خبری بعد از بازی حتما در محل بازی انجام خواهد شد. البته می‌دانیم که رسانه‌ها از اینکه سرمربیان به نشست خبری نمی‌آیند ناراحت هستند و این قضیه را هم پیگیری می‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل