بازدید 3881

النصره مسئوليت ربودن مخالفان سوري آموزش ديده توسط آمريکا را برعهده گرفت

ربوده شدگان از جمله گروه 54 نفری از لشکر 30 هستند که در ترکیه آموزش نظامی دیده اند و بیش از دو هفته پیش با 30 دستگاه خودرو، تسلیحات و مهمات وارد سوریه شده بودند.
کد خبر: ۵۲۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱ 01 August 2015
جبهه النصره شاخه سازمان القاعده در سوریه جمعه مسئولیت ربودن نیروهای «لشکر 30» مربیان آموزشی را که در چارچوب برنامه آمریکا برای آموزش مخالفان میانه‌رو آموزش دیده اند، برعهده گرفت.جبهه النصره آنها را به اجرای طرحها و منافع آمریکا در منطقه متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، جبهه النصره در بیانیه ای که در پایگاههای اجتماعی منتشر کرد افزود:«آمریکا حمایت از نیروهایی را که مخالفان میانه‌ور می نامد برای آموزش و اجرای اقدامات سازمان اطلاعات آمریکا آغاز کرده است. چند روز پیش اولین این گروهها موسوم به «لشکر 30 تفنگداران» پس از تکمیل برنامه آموزشی و فارغ التحصیلی از آن وارد سوریه شدند تا هسته آنچه ارتش ملی می نامند باشند. جبهه النصره تحقیقات لازم را انجام داد و شماری از نیروهای این لشکر را بازداشت کرد.»

در این بیانیه شمار نیروهای ربوده شده مشخص نشده است.

سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه ربوده شدن نیروهای آموزش دیده در چارچوب برنامه آمریکا را تکذیب کرده بود.

جبهه النصره «لشکر 30 را به اجرای طرحها و منافع آمریکا در منطقه و مبارزه در کنار سازمانهای تروریستی» متهم کرده است.

در این بیانیه آمده است جنگنده های ائتلاف بین المللی برای حمایت از ربوده شدگان دخالت کرد و مواضع جبهه النصره را با بیش از 10 موشک هدف قرار داد که شماری کشته و زخمی برجا گذاشت.

در این بیانیه به این گروهها درباره «اجرای طرحهای آمریکا» هشدار داده شده و از آنها بازگشت به مسیر درست خواسته شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه و این گروه اعلام کردند جبهه النصره شامگاه چهارشنبه هشت نفر از نیروهای «لشکر 30» از جمله سرهنگ ندیم الحسن فرمانده این لشکر را نزدیک شهر اعزاز در حومه شمالی شهر حلب ربود.

ربوده شدگان از جمله گروه 54 نفری از لشکر 30 هستند که در ترکیه آموزش نظامی دیده اند و بیش از دو هفته پیش با 30 دستگاه خودرو، تسلیحات و مهمات وارد سوریه شده بودند.

جبهه النصره جمعه به مقر لشکر 30 در همین منطقه حمله کرد که به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه در این درگیریها 25 نفر از دو طرف کشته شدند.

این منبع افزود در این درگیری 18 نفر از نیروهای جبهه النصره و ستیزه جویان طرفدار آن و هفت نفر از نیروهای لشکر 30 و نیروهای طرفدار آن کشته شدند. همزمان با این درگیریها ائتلاف بین المللی نیز حملات هوایی را انجام داد.

لشکر 30 در بیانیه ای در فیسبوک اعلام کرد در این درگیری پنج نفر از نیروهای این گروه کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای «لشکر 30» از مقر فرماندهی دفاع کردند و اجازه نفوذ نیروهای جبهه النصره را به آن ندادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی