بازدید 2373

تشکيلات خودگردان براي مهار خشم فلسطينيان موضع گيري کرد

موضعی که تشکیلات اتخاذ کرد همان موضع نتانیاهو بود که بیانیه شدید اللحنی صادر کرد و خواست از فشارهای بین المللی بکاهد . تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز بیانیه صادر می کند و از مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی سخن می گوید و می خواهد به ملت فلسطین بگوید که موضع‌گیری کرده است در صورتی که همین تشکیلات خودگردان فلسطینی با اسرائیل همکاریهای امنیتی می کند.
کد خبر: ۵۲۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 31 July 2015
نائب رئیس جنبش اسلامی در سرزمینهای اشغالی فلسطین گفت تشکیلات خودگردان فلسطینی با ادعای مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی و محکومیت جنایت امروز صهیونیستها در به شهادت رساندن کودک فلسطینی فقط می خواهد خشم فلسطینیان را مهار کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، کمال الخطیب افزود موضع تشکیلات خودگردان فلسطینی که به همکاری امنیتی خود با اسرائیل ادامه می دهد همانند موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای مهار خشم فلسطینیان است و اگر راست می گوید باید به همکاریهای امنیتی خود با تل آویو پایان دهد.

الجزیره پرسید حملات شهرک نشینان تندرو در کرانه باختری فقط به سوزاندن محصولات کشاورزی و خودروها و مقدسات اسلامی محدود نیست بلکه به مرحله سوزاندن خانه‌ها با ساکنانش رسیده است. اوج گیری این حملات به دست شهرک نشینان را چگونه ارزیابی می کنید؟

الخطیب پاسخ داد: این رفتارها و اقدامات جنایتکارانه جای تعجب ندارد زیرا همه شهرک نشینان در راستا و تداوم احزاب اسرائیلی حاضر در دولت هستند. آنها وزیرانی دارند که نماینده شهرک نشینان هستند و در کابینه و کنست و در همه ارکان حکومت اسرائیل نماینده دارند. آنها مطمئن هستند که از پشتوانه و مدافع برخوردارند. دیروز وزیر کشاورزی یعنی اوری آریل (Uri Ariel) در صدر حمله کنندگان به مسجد الاقصی بود. شهرک نشینان و وزیران آنان ستون فقرات کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هستند. نتانیاهو و کابینه وی مسئول این جنایات هستند که شهرک سازی را ترویج می کنند و حامیان شهرک نشینان هستند.

الجزیره پرسید جنایت سوزاندن این کودک فلسطینی یک سال پس از جنایت شهرک نشینان در سوزاندن جوان فلسطینی یعنی محمد ابو خضیر صورت می گیرد. کابینه اشغالگر تا چه اندازه‌ا‌ی شهرک نشینان را تشویق می کند؟

الخطیب گفت : یکشنبه گذشته زمانی که به مسجد الاقصی حمله شد و یک شهرک نشین با بدترین عبارات به حضرت محمد (ص) جسارت کرد تنها کاری که انجام دادند او را از قدس دور کردند و آن هم برای احترام به احساسات مسلمانان نبود بلکه از ترس خشم فلسطینیان بود که چنین کاری را کردند. زمانی که به مسجد الاقصی حمله می کنند به نظر می رسد که برای جنگ دینی تلاش می کنند و می خواهند هر گونه چشم انداز تحقق صلح را در منطقه به شکست بکشانند. چشم انداز و امید به صلح در سایه این حکومت و شهرک نشینان جنایتکار از بین می برد. انداختن مواد آتشزنه به خانه ای که در آن اعضای یک خانواده خوابیده اند چه معنایی دارد ؟ اسرائیلی ها و یهودیان باید بیش از هر کس دیگری به سوزاندن حساس باشند چرا که ادعا می کنند نازیها یهودیان را در کوره های آدم سوزی در آلمان و اروپا سوزاندند. آنان [یهودیان] با جهانیان به گونه ای رفتار می کنند گویا جهانیان حیواناتی هستند که به زعم خودشان برای خدمت به «ملت برگزیده خداوند» یعنی ملت یهود خلق شده اند در نتیجه این کودک و ابو خضیر و دیگر فلسطینیانی که کشته می شوند تصویری از آینده تیره هستند. ملت فلسطین ملت زنده ای است. ملت فلسطین با وجود همکاریهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی و متأسفانه با وجود حمایتهای سازمانهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی از شهرک نشینان، ملت بیداری است.

الجزیره پرسید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت اشغالگر اسرائیل این جنایت را تروریستی دانست و قول داد عاملانش را تعقیب کند. آیا نتانیاهو این بار اقدام متفاوتی خواهد کرد یا آنکه هدف از این اظهارات مهار هر گونه واکنش بین المللی است ؟

الخطیب گفت نتانیاهو یک فرد نیرنگ باز و فریبکاری است. او به شهرک نشینان چراغ سبز نشان داده است . او هر روز اعلام می کند که کشور فلسطینی وجود ندارد و از شهرک ها عقب نشینی نخواهد شد و دو روز پیش دستور ساخت صدها واحد مسکونی دیگر را برای شهرک نشینان در کرانه باختری و اطراف قدس داد. او با این حرفهایش شهرک نشیان را تشویق می کند تا در سرزمین فلسطین بمانند و به اشغالگری ادامه دهند. او می خواهد از شدت خشم جهانی بکاهد . نتانیاهو خودش یک جنایتکار است و مسئول است و کابینه اش از جنایتکاران حمایت می کند. نتانیاهو سردسته این جنایتکاران است.

الجزیره پرسید همه گروههای فلسطینی از جمله فتح، حماس و جهاد اسلامی و تشکیلات خودگردان فلسطینی ، دولت اسرائیل را مسئول این جنایت دانستند اما پاسخی که از مقاومت فلسطینی پس از جنایت امروز انتظار می رود چیست؟

الخطیب گفت درباره تشکیلات خودگردان فلسطینی باید بگویم موضعی که تشکیلات اتخاذ کرد همان موضع نتانیاهو بود که بیانیه شدید اللحنی صادر کرد و خواست از فشارهای بین المللی بکاهد . تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز بیانیه صادر می کند و از مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی سخن می گوید و می خواهد به ملت فلسطین بگوید که موضع‌گیری کرده است در صورتی که همین تشکیلات خودگردان فلسطینی با اسرائیل همکاریهای امنیتی می کند.

شیخ کمال الخطیب گفت : این گامی که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی یعنی مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی از آن سخن گفت بیشتر مصرف داخلی برای اسرائیل دارد. محمود عباس بارها تهدید کرده است که چنین و چنان خواهد کرد اما سه روز پیش افشا شد که دیدارهایی بین صائب عریقات از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی و سیلوان شالوم در امان پایتخت اردن صورت گرفته است.

وی افزود همه اینها نشان می دهد که دو طرف به دنبال ادامه مذاکرات هستند در صورتی که می دانیم نتانیاهو بارها تأکید کرده است اجازه تشکیل کشور فلسطین را بین اسرائیل و اردن نخواهد داد در نتیجه تشکیلات خودگردان فلسطینی می خواهد خشم فلسطینیان را مهار کند. ملت فلسطین نیز از مواضع تشکیلات و همکاریهای امنیتی آن اطلاع دارند.

وی گفت ملت فلسطین خشم خود را به شیوه های مختلف به جنایاتی که اسرائیلی ها مرتکب می شوند نشان خواهند داد.

الجزیره پرسید : شهرک نشینان حدود 700 جنایت طی دو سال مرتکب شده اند و حکومت اسرائیل نیز کاری به آنها ندارد. نگاه اسرائیلی ها به شهرک نشینان چیست ؟

الخطیب گفت : شهرک نشیان به راستگرایان اسرائیلی وابسته هستند و راستگرایان نیز مجموعه ای از احزاب در ساختار دولت هستند. آنان در هر جا که مرتکب جنایت می شوند از جمله حملات روزانه به فلسطینیان و اقدامات دیگر از حمایت دولت اسرائیل برخوردارند. آتش جنگ دینی که اسرائیلی ها به راه انداخته اند اول دست آنان را خواهد سوزاند . اسرائیل نخستین طرفی است که در جنگ دینی متضرر خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جامعه اسرائیل به این جنایت امروز واکنش نشان خواهد داد یا خیر گفت : جامعه اسرائیل چند ماه پیش حرف خودش را زد و با اکثریت به راستگرایان رأی داد. جامعه اسرائیل با انتخاب نتانیاهو و وزیر کشاورزی و دیگر تندروها حرفش را زد. همه اعضای دولت اسرائیل مسئول این جنایت در نابلس هستند.

الخطیب سپس به بخشی از جنایات صهیونیستها علیه فلسطینیان ساکن سرزمینهای اشغالی 1948 اشاره کرد و گفت اسرائیل دم از دموکراسی می زند اما نمی گذارد فلسطینیان این منطقه برای ادای نماز جمعه در مسجد الاقصی و دیدار با بستگانشان در کرانه باختری به این مناطق بروند. خشم فلسطینیان امروز فقط به کرانه باختری یا نوار غزه محدود نیست. همه فلسطینیان از جمله در سرزمینهای اشغالی 1948 خشمگین هستند. همه فلسطینیان در هر جا هستند در معرض جنایت قرار دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر