بازدید 2390

امیدواری نتانیاهو به رد توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا

کد خبر: ۵۲۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 31 July 2015
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کابینه رژیم اسرائیل روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد کنگره آمریکا بتواند جلوی توافق اتمی با ایرن را بگیرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز؛ نتانیاهو در یک نشست خبری دیپلماتیک گفت: «اگر این توافق در کنگره تصویب شود، چنین چیزی از یک خطر بزرگ یعنی تبدیل شدن ایران به یک کشور در آستانه هسته ای شدن در ده سال آینده که با مجوز و مشروعیت خواهد بود، جلوگیری می کند».

وی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی که نشان از مخالفت مردم آمریکا با توافق را داشت، گفت: «هر چه بررسی این توافق بیشتر شود، مخالفت ها با آن نیز افزایش می یابد. بزرگترین محدودیت در تولید بمب اتمی در غنی سازی اورانیوم است. این مسیر کاملا برای ایران باز است. ایران می تواند شمار نامحدودی اورانیوم تولید و آنها را به مواد شکافت پذیر تبدیل کند».

هر چند که مدت زمان این توافق طولانی است ولی از دیدگاه نتانیاهو، این مدت زمان کوتاه است؛ وی ادامه داد: «ممکن است کسی بگوید که ده یا پانزده سال طولانی است ولی پانزده سال پیش، ما جشن هزاره گرفتیم، صحبت از یک چشم به هم زدن است تا ایران بتواند خود را به کشوری در آستانه هسته ای شدن برساند که مواد شکافت پذیر برای ساخت دهها و صدها بمب را در اختیار داشته باشد».

ایران همچنین می تواند خیلی راحت توافق را زیر پا بگذارد، زیرا «رژیم بازرسی سراسر پر از حفره (خلاء و مشکل) است».

نتانیاهو گفته است رای گیری برای توافق در کنگره آمریکا می بایست فراتر از سیاست های حزبی باشد؛ وی گفت: «این مساله ای حزبی نیست، در اسرائیل نیز اینگونه نیست و هر کسی که تلاش می کند چنین چیزی را القاء کند، می خواهد از نفس موضوع فرار کند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار