بازدید 2809
مشاور وزیر ارشاد:

باید به آزادی خلاقیت و اندیشه اجازه رشد داد

مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید به آزادی و خلاقیت موجود در میان هنرمندان و اصحاب فرهنگ، اجازه رشد و نمو داد.
کد خبر: ۵۲۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱ 31 July 2015
مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید به آزادی و خلاقیت موجود در میان هنرمندان و اصحاب فرهنگ، اجازه رشد و نمو داد.

به گزارش ایرنا ، بابک دربیکی شامگاه پنجشنبه در جشن تجلیل از شایستگان فرهنگ و هنر زنجان افزود: توسعه کشور با توجه به آزادی خلاقیت تمامی ایرانیان به ویژه هنرمندان و اصحاب فرهنگ امکان پذیر است.

وی یادآورشد: آزادی مسوولانه، محور همه خلاقیت ها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر و مورد نیاز تمام جوامع انسانی است.

دربیکی اظهار کرد: باید به حفظ سرمایه های انسانی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر که به واسطه یک سرمایه گذاری عظیم در جامعه شکل می گیرد، فکر کرد.

رییس روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه گاه این سرمایه های انسانی به واسطه سلایق و گرایش های سیاسی ما، آلوده و بسیاری مواقع این نیروهای ساده ، خلاق و محورهای اصلی هویت اجتماعی و فرهنگی حذف می شوند.

وی خاطر نشان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه در استان ها، به خوبی تکریم می شوند و امید می رود که کاری که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آغاز کرده ، تداوم داشته باشد.

دربیکی تاکید کرد: تداوم برنامه های فرهنگی یکی از شاخصه های توسعه فرهنگی در کشورها محسوب می شود.

رییس روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرمایه های انسانی را نباید با سیاست آمیخت، سیاست در زمان ثابت می شود در حالی که فرهنگ و هنر با روح و هویت یک ملت سر و کار دارد.

وی ادامه داد: باید تکریم اصحاب فرهنگ و هنر بدون توجه به سیاست شکل بگیرد و مسوولان متوجه باشند که سیاست در زمان ثابت می شود یا تغییر می کند در حالی که فرهنگ حوزه بسیار ارزشمندی است که باید به آن ارج نهاد.

دربیکی افزود: در این زمینه نگاه فارغ از قراردادهای اجتماعی به فرهنگ می تواند بسیار راهگشا باشد.

رییس روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هشت مرداد را مصادف با روز شیخ شهاب الدین سهروردی برشمرد و این فیلسوف بزرگ را دارای جایگاهی والا در قلب و روح ملت ایران عنوان کرد.

وی یادآورشد: هیچ یک از مردان بزرگ عرصه علم، فرهنگ و هنر کشور در چارچوب سلایق و قراردادهای اجتماعی ما نگنجیدند و فارغ از همه این موارد، یک ماموریت الهی، انسانی و اجتماعی در قبال جامعه داشتند و آن را به خوبی ایفا کردند.

در پایان این مراسم از 80 نفر از چهره های برجسته عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان در بخش های مختلف تقدیر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل