بازدید 13748
ادعای «یدیعوت آحارانوت»:

حزب‌الله برای جنگ بعدی با رژیم اسرائیل آماده می‌شود

هرچند رژیم اسرائیل طی چند سال اخیر بیشتر تمرکز تهاجمی خود را صرف سرزمین های فلسطینی، به ویژه غزه و کشتار و سرکوب مردم این سرزمین ها کرده، اما دغدغه و مایه نگرانی اصلی این رژیم، همچنان از جانب لبنان و حزب الله است. در همین راستا، یک روزنامه اسرائیلی به نقل از مقامات این رژیم، از آمادگی حزب الله برای جنگ بعدی با صهیونیست ها خبر داده است.
کد خبر: ۵۲۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 30 July 2015
حزب‌الله برای جنگ بعدی با رژیم اسرائیل آماده می‌شودهرچند رژیم اسرائیل طی چند سال اخیر بیشتر تمرکز تهاجمی خود را صرف سرزمین های فلسطینی، به ویژه غزه و کشتار و سرکوب مردم این سرزمین ها کرده، اما دغدغه و مایه نگرانی اصلی این رژیم، همچنان از جانب لبنان و حزب الله است. در همین راستا، یک روزنامه اسرائیلی به نقل از مقامات این رژیم، از آمادگی حزب الله برای جنگ بعدی با صهیونیست ها خبر داده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی به وضعیت فعلی آمادگی میدانی حزب الله لبنان پرداخته و می نویسد در حالی که به عقیده مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل، این سازمان به دلیل حضور در جنگ سوریه یکی از دشوارترین مراحل خود را پشت سر می گذارد، اما سید حسن نصرالله در حال افزایش آمادگی های حزب الله برای نبرد بعدی با اسرائیل است. 

این روزنامه اشاره می کند که در جبهه داخلی، موفقیت های حزب الله به طور گسترده ای مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. یکی از روزنامه نگارانی که به تازگی از مناطق عملیاتی حزب الله بازدید کرده، می گوید: «تمامی مناطق مرزی، از شرق تا جنوب در کنترل و محافظت حزب الله است. هیچ نیروی ارتش لبنان و هیچ نیروی ارتش سوریه آنجا حضور ندارد. حزب الله تنها نیرویی است که از لبنان در مقابل تهاجم داعش دفاع می کند». 

یکی از روستاییان ساکن مناطق مرزی نیز می گوید: «من خوشحال می شدم اگر ارتش لبنان می توانست از ما محافظت کند. اما اسرائیل و آمریکا جلوی انتقال تسلیحات پیشرفته به ارتش لبنان را می گیرند، مبادا که از این سلاح ها بعداً در حمله به اسرائیل استفاده شود... در نتیجه، به جز حزب الله، هیچ کس نیست که بتواند از ما محافظت کند». 

اما همزمان با این اقدامات، حزب الله در حال افزایش آمادگی خود برای نبرد بعدی با اسرائیل است و این بار قصد ندارد تنها به شلیک راکت و موشک بسنده کند، بلکه برنامه های جدی تر و گسترده تری برای مقابله با رژیم اسرائیل در نظر گرفته شده است. 

برخی از مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل، ترکیب کنونی حزب الله را «نسل سوم» این سازمان می دانند. نسل نخست، نسل بنیانگذار این سازمان در جریان اشغالگری 18 ساله اسرائیل در جنوب لبنان بود که تا عقب نشینی این رژیم در سال 2000 فعالیت می کرد. نسل دوم، نسلی بود که در جریان دومین جنگ لبنان در سال 2006 حضور داشت. اما اکنون، با یک حزب الله کاملاً جدید و متفاوت رو به رو هستیم. از یک سو، این سازمان درگیر نبرد در سوریه شده و از سوی دیگر، تجربیات جنگی گسترده و همچنین تسلیحات پیشرفته ای به دست آورده که قصد دارد از آن ها در فرصت مقتضی استفاده کند. تنها سوال این است که این زمان کِی فرا خواهد رسید؟

به هر حال، نشانه ها حاکی از آن است که با وجود همه مشکلات و مسائل موجود، به ویژه درگیری های جاری با گروه های تکفیری، نصرالله و مردانش پیوسته مشغول آماده کردن خود برای نبرد بعدی با اسرائیل هستند. یک مقام ارشد نظامی اسرائیلی می گوید: «آن ها به گونه ای عملیات انجام می دهند که انگار قرار است همین فردا صبح جنگ آغاز شود». 

دو سال پس از وقوع جنگ دوم لبنان، نصرالله اعلام کرد نیروهایش از زمان آغاز جنگ بیشتر شده و موشک های بیشتری نیز در اختیارش قرار دارد. از آن زمان تاکنون، این سازمان روز به روز قوی تر شده ست. یکی از مقامات اسرائیلی در این زمینه می گوید: «آن ها سه چهار سال بعد از پایان جنگ و پس از آنکه کار بازسازی تأسیسات نظامی خود که هدف نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفته بود را به پایان بردند، کلیدهای آپارتمان های جدید در منطقه ضاحیه بیروت را در اختیار افرادی قرار دادند که خانه هایشان در جنگ تخریب شده بود». 

بر اساس برآوردها، حزب الله در حال حاضر به 80 تا 100 هزار موشک مجهز است که همه آن ها به سوی سرزمین های اشغالی نشانه گرفته شده اند. افزون بر این، حزب الله به طور وسیعی قابلیت های خود در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را ارتقا داده و یک واحد پهپادی انتحاری تشکیل داده که می تواند به مناطق بسیاری در سرزمین های اشغالی نفوذ کرده و اهداف موردنظر را منفجر کند. 

رونن کوهن، از مقامات سابق واحد اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل می گوید: «امروز حزب الله به این نتیجه رسیده که ما نمی توانیم آن ها را شکست دهیم. پس از شش مرحله نبرد کوچک و بزرگ در سال های 1993، 1996، 2006، 2008، 2012 و 2014 که در آن ها، اسرائیل از دستیابی به پیروزی بازماند، نصرالله دریافت که به دلیل وجود هزینه های اجتماعی و سیاسی مربوط به سربازان کشته شده اسرائیلی، ما قادر به شکست دادن آن ها نیستیم». 

به این ترتیب، آنچه اکنون اسرائیلی ها نگران آن هستند، برنامه ریزی حزب الله برای انجام یک حمله زمینی گسترده علیه رژیم اسرائیل است. حمله ای که با توجه به افزایش توانایی های حزب الله چه از جنبه تسلیحاتی و چه از جنبه تجربه نظامی، این بار تهدیدات بیشتری را متوجه این رژیم خواهد ساخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها