بازدید 7049

تبانی برخی پزشکان با داروخانه ها

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از راه اندازی سیستم نظارت الکترونیکی سازمان غذا و دارو برای جلوگیری از سو استفاده از نسخه های بیماران خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 30 July 2015
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از راه اندازی سیستم نظارت الکترونیکی سازمان غذا و دارو برای جلوگیری از سو استفاده از نسخه های بیماران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، دکتر مهدی پیرصالحی اظهار کرد: تبانی برخی پزشکان و داروخانه ها در تجویز بی مورد دارو برای بیماران تخلف محسوب و باعث ایجاد هزینه های اضافی برای بیمه های و سیستم های درمانی می شود.

وی افزود: این مسئله از مصادیق فساد، تخلف عمده، سوء استفاده از امکانات بیمه ها و سیستم های درمانی دولت است، البته این موضوع به صورت گسترده اتفاق نمی افتد اما متاسفانه مواردی از این قبیل وجود دارد و این ارتباطات شکل می گیرد.

پیرصالحی در ادامه تصریح کرد: حجم خدمات گیرندگان بسیار زیاد است و سیستم بیمه نیز از لحاظ پرسنلی و نظارتی محدودیت دارد.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، گفت: البته سازمان های بیمه گر در این زمینه بی تفاوت نیستند اما نظارت شبانه روزی به دلیل محدودیت امکانات امکان پذیر نیست.

این مقام مسوول افزود: سازمان غذا و دارو اصل را بر اعتماد گذاشته است اما برخی افراد از این اعتماد سوء استفاده می کنند که قطعاً چنانچه مستنداتی وجود داشته باشد هم بیمه و هم سیستم های نظارتی دیگر به شدت با آن برخورد می کنند.

پیرصالحی در ادامه عنوان کرد: در برخی موارد مشاهده می شود که پزشکان برای منافع مشترک حتی بیمار نیاز به دارو نداشته و نسخه می نویسند و گه گاهی از دفترچه بیمار سو استفاده می شود به طوریکه خود بیمار نیز از این مسئله اطلاعی ندارد. برای نمونه عکس برداری صورت نگرفته یا دارویی تحویل داده نشده اما برای بیمه سند ارائه می شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پایان با بیان اینکه در برخی مراکز درمانی این مورد برای داروهای گرانقیمت زیاد اتفاق می افتد، تصریح کرد: به همین منظور سازمان های بیمه گر یک برنامه نظارتی جامع را با هدف جلوگیری از اینگونه موارد در دست اجرا دارد، همچنین سیستم ردیابی و رهگیری ( track and trace) که به صورت پورتال سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده که به شکل گسترده ای از این مسئله جلوگیری می کند و امکان ردیابی دارو را می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر