بازدید 5758
۱

هر ١٦ روز يك سرقت مسلحانه از بانك در مشهد

کد خبر: ۵۲۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 30 July 2015
ششمين سرقت مسلحانه از بانك‌هاي مشهد در ١٠٠ روز گذشته، با يورش دو موتورسوار مسلح به سلاح جنگي به موسسه مالي و اعتباري افضل توس به ثبت رسيد.

به گزار اعتماد، سارقان كه ساعت ١٣:١١ روز گذشته به اين موسسه در خيابان سيدي مشهد دستبرد زده‌اند پس از سرقت ٨ ميليون تومان متواري شده و تحقيقات پليس براي دستگيري آنها به جريان افتاده است.

سرهنگ حجت نيك‌مرام، فرمانده انتظامي مشهد با اعلام اين خبر گفت: «دو جوان موتورسوار ظهر چهارشنبه با يك دستگاه موتور آپاچي قرمز خود را به موسسه افضل توس رسانده و يكي از آنها كه كلاه كشي و اسلحه جنگي همراه داشت، پس از تهديد كاركنان مبلغ ٨ ميليون و ١٣٠ هزار تومان وجه نقد را به سرقت برده و با همدستش متواري شده است.»

برداشت اول؛ سرقت از بانك مسكن

٢٤ فروردين امسال سارقي موتورسوار با يك قبضه سلاح كلت كمري با تهديد وارد بانك مسكن شعبه خيابان سيدي مشهد شد و با عربده كشي و تهديد كاركنان، بيش از ١٣٧ ميليون تومان وجه نقد را به سرقت برد و متواري شد. پليس مشهد «نداشتن نگهبان» و «نقص در آژير خطر بانك» را به عنوان دلايل اصلي موفقيت سارق در انجام نقشه خود اعلام كرد و از دستگيري متهم در كوتاه‌ترين زمان ممكن خبر داد.

برداشت دوم؛ سرقت از بانك ملت

تنها ٢٧ روز از سرقت مسلحانه بانك مسكن گذشته بود كه حساب‌هاي بانكي مشهدي‌ها در بانك ملت شعبه خيابان كوهسنگي نيز قرباني سرقت مسلحانه شد. سارق در اين روز با يورش مسلحانه به بانك ملت موفق به سرقت ٥٣ ميليون تومان وجه نقد شد. يكي از كاركنان بانك بعدها به پليس گفت كه سارق علاوه بر حمل يك قبضه سلاح كلت كمري، يك قبضه چاقو نيز همراه خود داشت و مدام تيزي آن را به كاركنان و مشتريان بانك نشان مي‌داد.

برداشت سوم؛ سرقت از بانك مسكن

در حالي كه سرنخ مهمي براي دستگيري متهم در اختيار نبود، سرهنگ حجت نيك‌مرام، فرمانده انتظامي مشهد از وقوع سرقت‌ها توسط يك نفر پرده برداشت و با اشاره به انتشار گسترده تصوير مبهم متهم در رسانه‌ها، از دستگيري قريب‌الوقوع او خبر داد. هنوز دو روز از سرقت مسلحانه بانك ملت نگذشته بود كه بانك مسكن خيابان طلاب مشهد نيز توسط سارق زنجيره‌اي بانك‌ها به شيوه مشابه مورد دستبرد قرار گرفت. بيش از ٢٨ ميليون تومان وجه نقد به سرقت رفت و سارق متواري شد. يكي از كاركنان به پليس گفت كه وقتي سارق قصد فرار داشت كليد موتور را روي پيشخوان بانك جا گذاشته بود و من به خاطر ترس از انجام اقدام خطرناك، كليد را به او دادم و فرار كرد.

دستگيري سارق پس از ٣٤ روز

سرانجام سوم خرداد ماه، انتشار گسترده تصوير متهم در رسانه‌ها در كنار فعاليت‌هاي پيچيده پليس مشهد به نتيجه رسيد و مخفيگاه سارق مسلح در خيابان گلشهر مشهد شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد. سردار بهمن اميني‌مقدم، فرمانده انتظامي خراسان رضوي با اشاره به اعتراف متهم به سرقت ١٦٠ ميليون تومان از سه بانك مسكن، ملت و صادرات مشهد، از كشف دو قبضه اسلحه گرم از مخفيگاه او خبر داد.

آغاز دوباره سرقت‌هاي مسلحانه


در حالي كه تصوير سارق مسلح بانك‌هاي مشهد بي‌وقفه در رسانه‌ها منتشر مي‌شد و فرماندهان انتظامي مشهد به تدريج جزييات بيشتري از عمليات دستگيري او را فاش مي‌كردند خبر حمله مسلحانه به يك موسسه مالي و اعتباري در مشهد، برداشت دوباره از سرقت‌هاي مسلحانه از بانك‌هاي مشهد را كليد زد.

برداشت چهارم؛ سرقت از موسسه مالي فرشتگان

١٤ تيرماه امسال دو سارق موتورسوار با تهديد يك قبضه سلاح كلت كمري قلابي وارد موسسه مالي و اعتباري فرشتگان در بلوار معلم مشهد شدند و پس از تهديد كاركنان و مشتريان بانك مبلغ يك ميليون و ٧٤٩ هزار تومان را به سرقت برده و متواري شدند. دستگيري آنها همچنان در راس عمليات‌هاي پليس مشهد قرار دارد و فرماندهان از دستيابي به سرنخ‌هاي مهم در اين رابطه خبر مي‌دهند.

برداشت پنجم؛ سرقت از بانك تجارت


در حالي كه مبلغ ناچيز به سرقت رفته از موسسه مالي فرشتگان به دستمايه‌اي براي تمسخر سارقان تبديل شده بود، اين‌بار سارقان مسلح ديگري به بانك تجارت مشهد در بلوار قاسم آباد حمله‌ور شدند تا نشان دهند، اثري از شوخي در نقشه‌شان نيست. دو سارق مسلح به يك قبضه كلت كمري قلابي بيش از ٥٠ ميليون تومان وجه نقد را به سرقت بردند و متواري شدند. آنها تحت تعقيب هستند و پليس سرنخ‌هاي جدي براي دستگيري‌شان به دست آورده است. هنوز ارتباط سارقان بانك تجارت و موسسه مالي فرشتگان از سوي پليس تاييد نشده است.

برداشت ششم؛ سرقت از موسسه افضل توس

سرقت مسلحانه دو جوان آپاچي‌سوار از موسسه مالي و اعتباري افضل توس در خيابان سيدي تازه‌ترين سرقت مسلحانه از بانك‌هاي مشهد است. سرهنگ حجت نيك‌مرام، فرمانده انتظامي مشهد با اشاره به آغاز رسيدگي به پرونده گفته است كه ظهر ديروز دو جوان سارق كه صورت‌هاي خود را با كلاه كشي پوشانده بودند پس از ورود به بانك با يك قبضه سلاح جنگي، مبلغ ٨ ميليون و ١٣٠ هزار تومان را به سرقت برده و متواري شدند. خياباني كه سرقت در آن انجام شده، براي دومين بار در ١٠٠ روز گذشته، سرقت مسلحانه ديگري را تجربه كرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
متاسفانه وقتی هم دستکیر می شوند بعد از چند روز ازاد می شود ویا در بند با ز نکهداری می شوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر