بازدید 3869

فروش موشک‌های پاتریوت امریکا به عربستان سعودی

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد تاییدیه وزارت خارجه این کشور را برای فروش موشک‌های پاتریوت به ارزش 5.4 میلیارد دلار به عربستان سعودی دریافت کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 30 July 2015
وزارت دفاع امریکا اعلام کرد تاییدیه وزارت خارجه این کشور را برای فروش موشک‌های پاتریوت به ارزش 5.4 میلیارد دلار به عربستان سعودی دریافت کرده است.

به گزارش «تابناک»، عربستان سعودی به دنبال خرید 600 موشک پاتریوت پیشرفته 3 با باتری، ساخته شده توسط شرکت امریکایی لاکهید مارتین است.

وزارت خارجه امریکا، روز چهارشنبه پیشنهاد فروش موشک‌های رهگیر پاتریوت به عربستان سعودی و همچنین سیستم‌های هواپیمایی منحرف کننده رادار به امارات متحده عربی را تایید کرد.

مقامات امریکا گفتند که این برنامه فروش نظامی به کشورهای خارجی که ارزشی بیش از 5.7 میلیارد دلار دارد، «به سیاست خارجی و امنیت ملی امریکا» از طریق کمک به متحدان کلیدی واشنگتن کمک می‌کند.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی امریکا، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این پیشنهاد فروش، انبار موشک‌های پاتریوت عربستان را به روز و تجهیز می کند. (موشک‌های عربستان) به دلیل گذشت زمان و محدودیت در تعمیر قطعات، اغلب در حال فرسودگی است و نگهداری از آن دشوار است.»

براساس گزارشی که درباره تجارت سلاح منتشر شد، عربستان سعودی بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان در سال 2014 بوده و عمدتا از کشور امریکا تسلیحات خریداری کرده است.

براساس گزارش تجارت دفاعی جهانی، عربستان بیش از 6.4 میلیارد دلار در سال گذشته میلادی خرید تسلیحاتی داشته است و هند در رتبه دوم قرار دارد.

در سال گذشته، عربستان واردات تسلیحاتی خود را 54 درصد افزایش داده است.

شبکه راشا تودی به نقل از بِن مورِس، کارشناس شرکت مشاوره‌ای‌ آی‌اچ‌اِس گزارش داد: «افزایش خرید تسلیحاتی عربستان چشمگیر بوده و با توجه به سفارشات قبلی، این ارقام (خریدهای عربستان) در حال کاهش نیست.»

در همین حال، امریکا با 8.4 میلیارد دلار صادرات سلاح به خاورمیانه در سال گذشته نسبت به 6 میلیارد دلار در سال 2013، بیشترین سود را از افزایش خرید تسلیحاتی در این منطقه برده است.

صادرات اسلحه امریکا با افزایش 19 درصدی به 23.7 میلیارد دلار رسیده است که یک سوم از کل صادرات سلاح را در سراسر جهان تشکیل می‌دهد.

روسیه با 10 میلیارد دلار صادرات محصولات نظامی در رتبه دوم و فرانسه نیز در رتبه سوم قرار دارد.

در مقیاس جهانی هم، تجارت سخت‌افزارهای نظامی برای ششمین سال متوالی در سال 2014 افزایش یافته است. همچنین واردات سلاح در همین سال در سراسر جهان از 56 میلیارد دلار به 64.4 میلیارد دلار افزایش یافته است.


پرس تی وی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار