بازدید 3171
۱

مدعیان لیگ برتر را بشناسید

طلایی پوشان اصفهان و تراکتور سازی مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر پانزدهم هستند.
کد خبر: ۵۲۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 29 July 2015
در آستانه آغاز پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور و با توجه به نقل و انتقالات انجام شده، نگاهی داریم به ده تیم حاضر در این مسابقات که با توجه به یارگیری شان می توانند در زمره مدعیان کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرند.

البته لازم به یادآوری است که حف مهره های کارآمد فصل گذشته، به نوبه خود یک امتیاز مثبت به حساب می آید اما قطعا جذب مهره های جدید با توجه به قابلیت آنها و همچنین نیازهای تیم، می تواند مدعی بودن یک تیم را بیش از پیش نمایان کند.

در مطلب زیر با توجه به رتبه کسب شده هر تیم از فصل گذشته، به بررسی مدعیان فصل جدید خواهیم پرداخت.

1- سپاهان اصفهان

قهرمان لیگ چهاردهم با حفظ اسکلت اصلی خود وارد بازار نقل و انتقالات شد. آنها ابتدا با تمدید قرارداد مهره های تاثیرگذارشان به سراغ چند بازیکن موثر که بتوانند نقاط ضعف ان را را پوشش دهند رفتند که در قلب خط دفاعی، پادوانی شاه مهره آنها بود. بازیکنی که با حضور او، امکان بازی با سه مدافع در کنار عقیلی و عبدا... کرمی به دست می آید و در صورت هدم بازی با سه مدافع میانی، یکی از آنها می تواند استراحت کند.

در جناح چپ هم به منظور استفده بهتر و بیشتر از توانایی های هجومی حاج صفی، حبیب گردانی به سپاهان پیوست تا خیال فرکی و همکارانش در دفاع چپ آسوده شود.

قهرمان ایران در خط میانی تغییری ایجاد نکرد تا با اتکا به همان مهره های میانی اش کار خود را در فصل جدید آغاز کند، اتفاقی که در خط حمله آنها هم به چشم آمد تا همچنان مثلث مرگبار شریفی، پریرا و خلعتبری بار گلزنی زردپوشان را به دوش بکشند و البته در این منطقه تنها وحید نجفی (آقای گل امیدهای تهران) به عنوان مهاجم ذخیره ای جوان و جویای نام به این تیم اضافه شود.

2- تراکتورسازی تبریز

شانس استفاده از بازیکنان سرباز، از تراکتورسازی یک تیم رویایی در این فصل ساخته که پای هرچه بازیکن سرباز ستاره بود را به تبریز باز کرد. تونی اولیویرا با وجود خروج 6 تن از بازیکنان موثر تیمش از جمله حامد لک، مهدی کیانی، آندو تیموریان، حبیب گردانی، فرشاد احمدزاده و لوسیانو ادینهو کمبودی را احساس نمی کند زیرا بازیکنان بزرگی را در جمع خود می بیند.

تراکتوری ها در این فصل در تمامی خطوط تغییر کرده اند که در راس آنها دروازه شان بوده است که سه بازیکن جدید را در خود می بیند. مهرداد طهماسبی، محمدرضا اخباری و داود نوش صوفیانی که مسلما شانس اصلی به گلر اول صبا در فصل گذشته یعنی طهماسبی می رسد.

در خط دفاعی هم 4 بازیکن تازه وارد نقش اول هستند که در قلب خط دفاعی شجاع خلیل زاده و کاردوسو دیده می شوند و در کناره های خط دفاعی هم ایان رامسی و علی حموددی که از بهترین ها هستند.

در خط میانی هم با وجود سینا عشوری و آگوستینو سزار، کمربند میانه زمین تراکتورسازان محکم بسته می شود و در خط حمله با حضور سروش رفیعی، بختیار رحمانی، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، فرید بهزادی کریمی، مهرداد بایرامی و حمزه یونس تونسی هیچ مشکلی بابت گلزنی وجود ندارد.

3- نفت تهران

هرچند مدافع گلزن نفت یعنی پادوانی به همراه حاج محمد از این تیم جدا شدند اما علیرضا منصوریان خیلی زود با خرید سید جلال حسینی و کارلوس سانتوس برزیلی که در ذوب آهن از بهترین ها بود خیال خود را در این منطقه راحت کرد.

پس از این، او و همکارانش سه مهره عالی در پست هجومی را به تیم خود اضافه کردند تا زهر این تیم علی رغم جدایی غلامرضا رضایی و کمال کامیابی نیا افزایش یابد پیام صادقیان، آلویس نانگ و مهدی مومنی که در پرسپولیس، فولاد و استقلال خوزستان از بهترین ها بودند نفرات مذکور هستند و بدین ترتیب در نقل و انتقالات این فصل نفت با نمره قبولی فصل را اغاز خواهد کرد.

4- ذوب آهن اصفهان

جذب 4 بازیکن در مقابل خروج 5 بازیکن از لیست ذوب آهن نشان داد که کادر فنی این تیم تا چه اندازه به شاگردان فصل قبل خود اعتماد دارد و نقطه ضعف کمی را در تیم احساس می کند. در لیست خروجی ذوب آهن نام اکبر ایمانی، کارلوس سانتوس، قاسم دهنوی، محسن مسلمان و پویا سیف پناهی دیده می شود که 4 نفر اول در زمره بازیکنان تقریبا ثابت ذوب بودند ولی با توجه به جذب اکبر صادقی و محمد مهدی نژاد هر دو از پدیده و همچنین رضا شکاری از تیم جوانان مقاومت تهران که عضو تیم ملی جوانان نیز می باشد، ذوبی ها به تقویت خود پرداختند تا این تیم کم تحرک ترین تیم لیگ در فصل نقل و انتقالات به دلیل ثبات در کار باشد.

5- فولاد خوزستان

اسکوچیچ به توجه به مشکلات به وجود آمده در فصل قبل وارد بازار نقل و انتقالات شد. او که در اواسط فصل گذشته از داشتن بختیار رحمانی و سروش رفیعی به عنوان دو بازیکن موثرش محروم شده بود تصمیم گرفت که بازیکنان حاشیه ساز را از تیمش دور کند تا با حضور بازیکنانی مطیع و بدون مشکل فصل جدید را با اقتدار آغاز کند.

در لیست خروجی های فولاد به غیر از رحمانی و رفیعی بازیکنان خوب دیگری همچون آلویس نانگ، احمد آل نعمه، محمد قاضی، شهاب کرمی، ایمان موسوی، ارشاد یوسفی، سروش سعیدی و رضا ایار نیز دیده می شوند که جای آنها به امیرحسین فشنگچی، اکبر ایمانی، محمدرضا خانزاده، مهدی دغاغله، حسین ابراهیمی، حسین مالکی و ... داده شد. بازیکنانی که دقت در عملکرد فصل گدشته شان نشان می دهد که یارگیری فولاد علی رغم خروج ستاره هایش خوب بوده است.

6- استقلال تهران

با توجه به ناکامی دوساله قلعه نویی، مظلومی دوباره به استقلال آمد.او نیز در حرکتی انقلابی عذر چندتن از بازیکنان نامدار این تیم را خواست. بازیکنانی نظیر محسن فروزان، امیرحسین صادقی، هاشم بیک زاده، میلاد سلیمان فلاح و رضا عنایتی که هریک بروبیایی در تیم داشتند. البته مظلومی در حرکتی صحیح عذر چند بازیکن متوسط تیم از جمله میلاد نوری، فرزین گروسیان و ... را نیز خواست تا جا برای ورود سید مهدی رحمتی، امین حاج محمد، روزبه چشمی، جابر انصاری، یعقوب کریمی، میثم مجیدی و دو خارجی ناشناس باز شود. بازیکنانی که بر مبنای توانایی فنی و نیاز استقلال وارد لیست جدید تیم شدند تا خرید های مظلومی بر اساس نیازهای تیم، هوشمندانه انجام شود و تعادل لازم در تمامی خطوط به وجود بیاید و استقلال نیز در زمره مدعیان قرار بگیرد.

7- سایپا

تقریبا مجید جلالی و تیمش هم در زمره کم کارها بودند البته نگاه به لیست خروجی و ورودی سایپا نشان می دهد که آقا معلم در این فصل بیشتر رو به بازیکنانی آورده که از تجربه بالاتری برخوردارند. جذب جواد نکونام، غلامرضا رضایی و رضا نوروزی در راستای این دیدگاه جلالی بوده است و اینکه آیا این رویه و تفکر درست است یا غلط را به زودی در نتایج سایپا خواهیم دید. هرچند که برگ برنده این باشگاه می تواند شروع زود تمرینات نسبت به دیگر تیم های لیگ باشد.

8- پرسپولیس

لیست خروجی های این تیم از تمامی تیم های لیگ پر و پیمان تر است و نام 17 بازیکن در آن دیده می شود و این یعنی بیش از نیمی از کل بازیکنان فصل گذشته سرخ ها کارایی لازم را برای برانکو نداشته اند و او به خوبی نیاز به یک تغییر بنیادی را در تیمش احساس کرده است.

اما حالا بیایید نگاهی به لیست ورودی این تیم پرطرفدار داشته باشیم که تنها می توان نام 9 بازیکن را در آن دید. طبق این لیست 5 بازیکن مطرح و کارآمد از جمله رامین رضائیان، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمد زاده، محسن مسلمان و لوکا ماریچ پرسپولیسی شده اند که هریک می توانند کمک شایانی به این تیم بکنند ولی 4 بازیکن دیگر هنوز به شرایط ایده آل خود برای کمک به پرسپولیس نرسیده اند، ضمن آنکه دقت در اسامی پرسپولیسی هایی که قرارداشان را تمدید کرده اند و بازیکنانی که جذب شده اند نشان می دهد که در دفاع چپ با وجود بابک حاتمی هنوز مشکلاتی برای این وجود دارد که می تواند پاشنه آشیل سرخ ها باشد.

9- صبا

حضور توامان علی دایی و استقلالی های مغضوب مظلومی، از صبا یک تیم دارای شانس مطرح شدن می سازد که البته دیر به هم رسیدن آنها می تواند نقطه ضعف شان تعبیر شود. به خصوص این که جدایی بازیکنان خوب و تاثیرگذار این تیم از جمله مهرداد طهماسبی، ایوب کلانتری، پیروز قربانی، روزبه چشمی،هادی شکوری و حسین بادامکی دیگر ضرر علی دایی بود که این نقصان با حضور بازیکنان باتجربه و نام آشنایی همچون امیرحسین صادقی، هاشم بیک زاده، حامد لک، قاسم دهنوی، محمد قاضی و رضا حقیقی در کنار بازیکنان جوان و جویای نامی همچون جهانبخش طاهر و نیما داغستانی برطرف می شود.

10- ملوان

قوی سپید انزلی با حفظ اسکلت اصلی تیمش که سال ها است کنار یکدیگر بازی می کنند، 9 بازیکن را در لیست خروجی اش قرار داد که تنها سه نفر آنها مهره اصلی بودند، محسن یوسفی، ایمان صادقی و حسن جعفری بازیکنان مذکور هستند که البته جای خالی آنها با مهره های بسیار خوبی همچون سرگئی پاشنکو (که بی شک دروازه بان بی نظیری است) موتومبا (دیگر خارجی گلزن راه آهن در فصل قبل)، محمد نزهتی (که بار دیگر به خانه خود بازگشته است) و همچنین شهاب کرمی (که از مدافعان خوب فولاد طی سال های گذشته است)، پرشده است و به همین دلیل ملوان را نیز با توجه به داشته هایش می توان در لیست موفقیت ها در فصل نقل و انتقالات و شاید یکی از مدعیان لیگ امسال قرار داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به امید قهرمانی بی چون وچرای تراکتور محبوب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر