بازدید 10530

عمانی‌ها به قصد گاز گرفتن به تهران آمدند

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از حضور هیئتی از عمان برای نهایی کردن قرارداد صادرات گاز به این کشور در تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 29 July 2015
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از حضور هیئتی از عمان برای نهایی کردن قرارداد صادرات گاز به این کشور در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،شهریور سال 1392 در حاشیه سفر سلطان قابوس؛ پادشاه عمان به ایران یک یادداشت تفاهم برای صادرات گاز ایران به این کشور امضا شد؛ اواخر همان سال نیز این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد شد.

اکنون با حضور هیئتی از مسقط در تهران قرارداد صادرات گاز به این کشور نهایی می‌شود؛ بر این اساس در این مذاکرات قیمت گاز صادراتی به عمان نیز تعیین می‌شود.

براساس این قرارداد صادرات روزانه ٢٨میلیون مترمکعب گاز ایران به عمان برای 15 سال برنامه ریزی شده و ارزش گاز صادراتی در این مدت با توجه به قیمت‌های روز ٦٠میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این پروژه در دو بخش زمینی و دریایی تعریف شده است؛ بخش زمینی این پروژه از رودان به کوه مبارک به‌طول تقریبی ٢٠٠ کیلومتر و بخش دریایی از کوه مبارک به بندر صحار نیز ٢٠٠ کیلومتر است. قرار است مطالعات مهندسی در دو بخش دریایی و زمینی به‌صورت همزمان انجام شود تا خللی در اجرای این دو خط به وجود نیاید.

هم اکنون مشاور ایرانی انجام مطالعه خط لوله ٢٠٠ کیلومتری از کوه مبارک به بندر صحار عمان انتخاب شده و کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است.

ایران می‌تواند از طریق صادرات گاز خود به عمان به بازارهای پرسود شرق دور که در حال حاضر مقصد اصلی تانکرهای حامل ال.ان.جی. تولیدی عمان است، دست یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس