بازدید 1740

تونس قطع روابط با سوريه را «اقدامي بي مورد» توصيف کرد

برخی مسئولان می گویند حدود سه هزار تونسی در کنار گروههای تکفیری در سوریه می جنگند.
کد خبر: ۵۲۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۳ 29 July 2015
وزیر امور خارجه تونس روز سه شنبه قطع روابط با سوریه را «اقدامی بی مورد» توصیف کرد و افزود با وجود احترامی که برای اتحادیه عرب قائل است اما حضور نماینده کنسولی در سوریه ضروری است.

الطیب البکوش وزیر امور خارجه تونس با اعلام این خبر افزود:« ما به قطعنامه های اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد احترام می گذاریم اما از قطع روابطی که رخ داد حمایت نمی کنیم و آن را اقدامی بی مورد می دانیم.»

به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، البکوش افزود:« با وجود قطعنامه اتحادیه عرب، 9 کشور عربی در سطح سفارت یا کنسولگری ، نمایندگی در سوریه دارند.»

خبرگزاری دولتی تونس جمعه گذشته اعلام کرده بود تونس ابراهیم الفواری را به عنوان سرکنسول این کشور در دمشق پس از گذشت سه سال از قطعی روابط تعیین کرده است.

وزیر امور خارجه تونس افزود:«به نفع تونسیهای مقیم سوریه و دولت تونس است که نماینده کنسولی در سوریه داشته باشیم، کنسول جدید منصوب شده است و در نزدیک ترین زمان ممکن برای انجام فعالیتش به سوریه خواهد رفت. باید از منافع تونسیها در سوریه حمایت کرد، بین حضور سفیر با حضور کنسول یا سرکنسول تفاوت وجود دارد.»

تونس اولین کشوری بود که در آغاز سال 2012 در اعتراض به بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیش از آنکه جنگ داخلی در این کشور آغاز شود سفیر سوریه را اخراج کرد.

پس از آغاز جنگ داخلی نیز تونس بیشترین آمار مسافرت تونسی ها را برای جنگ در کنار گروههای مسلح در سوریه دارا بود.

برخی مسئولان می گویند حدود سه هزار تونسی در کنار گروههای تکفیری در سوریه می جنگند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل