بازدید 23217

راز‌های پیشگیری از سرطان پروستات

هر ساله ۲۷۰۰۰ نفر به خاطر سرطان پروستات می‌میرند. اما آن‌چه اکثر افراد در این باره نمی‌دانند این است که تحقیقات پزشکی به وضوح ثابت کرده که می‌توان خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.
کد خبر: ۵۲۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۰ 30 July 2015
هر ساله ۲۷۰۰۰ نفر به خاطر سرطان پروستات می‌میرند. اما آن‌چه اکثر افراد در این باره نمی‌دانند این است که تحقیقات پزشکی به وضوح ثابت کرده که می‌توان خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الو دکتر: هر ساله ۲۷۰۰۰ نفر به خاطر سرطان پروستات می‌میرند. اما آن‌چه اکثر افراد در این باره نمی‌دانند این است که تحقیقات پزشکی به وضوح ثابت کرده که می‌توان خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. سه راهکار برای آن وجود دارد که دو تای آن راهکار پزشکی بوده و یکی درمان طبیعی است.

فیناستراید
در سال ۱۹۹۲ سازمان غذا و داروی جهانی، مصرف ۵ میلی‌گرم از فیناستراید را برای درمان تورم غیرسرطانی پروستات که می‌تواند جریان ادرار را مسدود کند، تأیید کرد. در دُزهای پایین‌تر (۱ میلی‌گرم) از فیناستراید برای پیشگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن استفاده می‌شود.
کار این دارو به این شکل است که از تبدیل تستسترون به دی‌هیدرو‌تستسترون (DHT) جلوگیری می‌کند. در واقعا این خود DHT است، نه تستسترون که باعث افزایش بافت‌های پروستات، ریزش مو و در حال حاضر سرطان پروستات می‌شود. با مسدود کردن فعالیت آنزیمی که تستسترون را به DHT تبدیل می‌کند، فیناستراید میزان DHT در خون و بافت‌های پروستات را کاهش می‌دهد.
مانند بسیاری از داروها، فیناستراید دارای عوارض جانبی است‌ که شایع‌ترین آن کاهش میل جنسی و ایجاد مشکلاتی در نعوظ است.

استاتین‌ها
استاتین‌ها دسته‌ای از داروها هستند که طی سال‌ها برای کاهش میزان کلسترول مورد استفاده قرار گرفته‌اند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این داروها دارای مزیت‌های دیگری از جمله قابلیت پیشگیری از سرطان پروستات و مشکلات نعوظی هم هستند. تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که مصرف استاتین‌ها خطر ابتلا به سرطان پروستات را در بین مردان کاهش می‌دهد.

آب انار
مواد شیمیایی که با سرطان مبارزه می‌کنند مانند آنتی‌اکسیدان‌ها را می‌توان در بسیاری از غذاها یافت. یکی از این مواد غذایی، آب انار است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ۲۵۰ گرم آب انار در روز  تأثیر بارزی بر میزان آنتی‌ژنِ ویژه‌ی پروستات داشته که در مقیاس گسترده برای سلامت پروستات استفاده می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار