بازدید 8800

سن معاینه فنی دو سال شد

کد خبر: ۵۲۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 28 July 2015
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با اشاره به تاثیر افزایش سن معاینه فنی در میزان آلودگی هوا، گفت: در لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، سن معاینه فنی از 5 به 2 سال کاهش یافته است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت کاهش سن معاینه فنی خودروها، گفت: با توجه به اینکه در این سال ها قانون افزایش سن معاینه فنی خودرو مورد نقدهای بسیاری قرار گرفته ضرورت دارد تا سن معاینه فنی خودرو کاهش یابد، در حقیقت فرصت 5 ساله برای معاینه فنی خودرو نه تنها معقول نبود بلکه ضرورت داشت این میزان سن به یک سال تبدیل شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به شرایط محیط زیستی کشور و فوت سالانه 3 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا، افزایش سن معاینه فنی خودرو شایسته نبود، البته موضوع اصلاح سن معاینه فنی خودروها در کمیسیون عمران مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، تصریح کرد: به دنبال بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در کمیسیون عمران مجلس به عنوان یکی از کمیسیون‌های فرعی نسبت به این موضوع، یکی از 37 بند این قانون به موضوع سن معاینه فنی خودرو اشاره کرده است.

لاهوتی خبر داد: در گذشته قانون سن معاینه فنی خودرو که به 5 سال افزایش یافته بود، اما در ذیل لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در کمیسیون عمران، به دو سال کاهش یافت، این لایحه که در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در دست بررسی است پس از تصویب نهایی در دستور صحن قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، تصریح کرد: خودروها دو سال پس از تولید باید معاینه فنی شوند و پس از آن هر ساله به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، البته این تغییر منطقی و مطابق با شرایط آلودگی هوای در شهرها و کلانشهرها به ویژه تهران است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ آذروش رئیس ستاد معاینه فنی خودرو ضمن بیان اینکه در 4 ماهه نخست سال 94 تنها تعداد 141000 دستگاه خودرو از 3 میلیون خودروی مشمول معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده اند، گفته است: بدون تردید ادامه این روند موجب افزایش آلودگی هوا در 6 ماهه دوم سال خواهد شد، این در حالی است که انجام معاینه به صورت مکانیزه به عنوان یک راهکار موثر در کاهش آلودگی هوا تشخیص داده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل