بازدید 2671

لاریجانی در مساله هسته ای به عنوان رجل ملی اقدام کرد

کد خبر: ۵۲۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 28 July 2015
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه شکی در ضرورت ارائه سریع‌تر ترجمه برجام به مجلس وجود ندارد، گفت: نباید تاخیر در ارائه این متن ایجاد درگیری و دودستگی را در مجلس موجب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه  6 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگارن با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص موضوع هسته‌ای مبنی بر دوری از دودستگی گفت: برخی از دوستان عزیزی که به این حد دم از ولایت فقیه می‌زنند، اما به آنچه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، توجه نمی‌کنند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای  اسلامی افزود: در بحث هسته‌ای رهبر انقلاب فرمودند که ایجاد دودستگی نشود و همه با هم پیش بروند و معنی آن این است که ترجمه برجام چند روز دیر به دست ما رسیده، البته کاش زودتر به دست ما می‌رسید،‌ اما این موضوع آنقدر مهمی نیست که ما بین خود دودستگی ایجاد کرده و به رئیس مجلس توهین کنیم.

جلالی با تاکید بر اینکه شکی بر ضرورت تسریع در ارائه ترجمه برجام به مجلس وجود ندارد، ادامه داد: آیا تاخیر در ارائه ترجمه برجام، باعث شد که آسمان به زمین بیاید؟ ولی برعکس موجب شد مرتب تذکر داده و بر طبل دودستگی بنوازیم و متاسفانه به رئیس مجلس و برخی همکاران خود توهین کنیم.

وی افزود: چرا ما توپ را در زمین خود شوت کرده و بیهوده درگیر یک سری چالش‌های بی‌حاصل و بیهوده می‌شویم و خدای ناکرده با ادبیاتی صحبت می‌کنیم که توهین‌آمیز است؟

جلالی گفت: اگر جای ما با دوستان عوض شده بود و ما نیست به تیم هسته‌ای منتقد و آنها طرفدار بودند و بعد مقام معظم رهبری این عبارات والا را در مورد تیم هسته‌ای به کار می‌بردند، دوستان به ما چه می‌گفتند؟ (عجب بصیرت‌تان پایین است، شما باید خودتان می‌فهمیدید که رهبری چه می‌فرماید تا ایشان را مجبور نکنید 10 بار از تیم هسته‌ای تعریف کنند، یعنی بلافاصله جزو افراد کم‌بصیرت خطاب می‌شدیم)

وی تصریح کرد: تاکنون به این میزان رهبری درخصوص تیم هسته‌ای صحبت کردند اما باز شاهد این هستیم که زمانی که وزیر امور خارجه در داخل صحن علنی مجلس حاضر می‌شود با توهین مواجه و با لقب خائن خطاب می‌شود. آیا این در مسیر ولایت حرکت کردن است؟ ما در گذشته نیز تذکرات مشفقانه‌ای داده‌ایم. به طور مثال زمانی که دوستان برای فتح سفارت انگلیس رفته بودند، ما بارها گفتیم که اشتباه است که بعدها دیدیم مقام معظم رهبری در دیداری که با دانشجویان داشتند، فرمودند که این کار اشتباه بود و نباید اتفاق می‌افتاد. بعد هم دیدید که این افراد در رابطه با برقراری روابط چه مشکلاتی را ایجاد کردند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه در شرایط حساسی قرار داریم، گفت: در بین آمریکایی‌ها تشتت بسیاری به علت وجود دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها وجود دارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که مانند آنها رفتار کنیم، چرا که در آنجا عنصری به‌ نام ولایت فقیه وجود ندارد، لذا طبیعی است که اختلافات آنها در جایی قابل جمع نیست و فصل‌الخطاب وجود ندارد.

وی گفت: فصل‌الخطاب در آمریکا ساختارهایی است که برخی اختیارات را به رئیس‌جمهوری‌ داده‌ اما در ایران به برکت ولایت فقیه این مسائل و مشکلات وجود ندارد.

جلالی با بیان اینکه نداشتن فصل‌الخطاب در آمریکا باعث شده که اختلافات آنها قابل جمع نباشد، تاکید کرد: بنابراین ما نباید شتاب‌زده عمل کنیم و بدانیم که کسی نمی‌خواهد جلوی اختیارات مجلس را بگیرد. البته ما هم می‌گوییم حرف درستی است که وزارت خارجه باید ترجمه برجام را به موقع ارائه می‌کرد، اما می‌گوییم نباید در این‌باره دودستگی ایجاد کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ادامه داد: یکی از دوستان بزرگوار از جبهه پایداری روز یکشنبه می‌گفتند شنیده‌ایم وزارت خارجه ترجمه را داده و آقای لاریجانی می‌خواهد درآن دستکاری کند در حالی که متن مشخص است تنها چند غلط وجود داشته و وزارت خارجه گفته می‌خواهد غلط‌ها را اصلاح کند. رئیس مجلس هم گفته که بعد از اصلاح ترجمه را تکثیر کنند وبه نمایندگان بدهند. آیا این موضوع ارزش دارد که بین خود اختلاف ایجاد کنیم و وقت مجلس را بگیریم؟ مجلس باید با وقار و سنجیدگی وظایف قانونی خود را انجام دهد تا نمایندگان هم دلسوزی خود را در مسیری قرار دهند که اختلاف ایجاد نشود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت وحدت و با تاکید بر لزوم پرهیز از توهین به رئیس مجلس تصریح کرد: نمایندگان منتخب ملت هستند و رئیس مجلس علاوه بر این که خودش نماینده مردم است منتخب منتخبین ملت است. لذا دارای جایگاه و حرمتی است و درست نیست که ایشان را هر روز تخطئه کنیم. دکتر لاریجانی در ماجرای هسته‌ای به عنوان یک رجل ملی اقدام کرد که این قابل تحسین است. البته برخی آقایان در محافلی عبارت‌هایی را علیه ایشان به کار بردند که انسان از بیان آن شرم دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه مورد نقادی قرار دادن هر روز رئیس مجلس درست نیست، با توجه به اینکه وی با دلسوزی کارها را انجام می‌دهد، افزود: برخی تصور می‌کنند ایراد چنین صحبت‌هایی از سوی بنده نتیجه نیاز ویژه به کسی است، در حالی که همین 4 دوره‌ای که نماینده بودیم عنایت الهی بوده و پشتیبانی هم نداشتیم. در حال حاضر نیز علاقه‌مند به حضور در مجلس بعدی نیستم.

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ترجمه متن برجام در مجلس توزیع شده درباره‌ تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای نیز گفت: این قانون قابل احترام است و 15 نفر باید برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شود. تاکید ما این است که اعضای این کمیسیون از همه جریانات سیاسی داخل مجلس باشند. ما انحصارگرایی را قبول نداریم زیرا این یک مساله ملی است و اگر همه در آن دخیل باشند به نفع کشور خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی