بازدید 2490

توافق بدون مصوبه مجلس اعتبار ندارد

کد خبر: ۵۲۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 28 July 2015
نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس با اشاره به اینکه امضای توافق بدون مصوبه مجلس هیچ اعتباری نخواهد داشت گفت: بنابراین اجرای داوطلبانه، موقت، دائم یا الزامی قبل از هر اقدامی نیازمند تصمیم مجلس است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،علیرضا خسروی در نشست علنی امروز سه شنبه (6 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستورگفت: چند مدت پیش 175 غواص خمینی بعد از سه دهه پا روی خاکی گذاشتند که برایش کشته شدند و به خانه خودشان که مالکان اصلی این آب و خاک هستند بازگشتند.خدا رو شکر که رویشان را پرچم ایران کشیده بودند تا چیزی نبینند و نگویند که ما برای خمینی اینگونه جان دادیم شما برای خامنه ای چه کردید.

وی ضمن گرامیداشت عملیات مرصاد در خصوص وضعیت کشور اظهار داشت: در هر سخنرانی 4 تا فحش بار مخالفان کردن برازنده جایگاه رسمی نیست و متاسفانه وقتی بزرگان می خواهند حرف بزنند وسط آن باید چند .....طرف مقابل را بدهند آن هم با الفاظ موهون و با کلفت گویی.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس ضمن تقدیر رو تشکر از تیم مذاکره کننده تصریح کرد: شما با چه حقی علیرغم مصوبه مجلس محترم در دوره قبل مبنی بر عدم پذیرش یکجانبه و وداوطلبانه پروتکل الحاقی آن را پذیرفته اید؟به رییس جمهور محترم، رییس سازمان انرژی اتمی، وزارت امور خارجه و همه مسئولان اجرایی تذکر می دهم اجرای توافق نامه موخر به امضای آن می باشد و امضا توافق بدون مصوبه مجلس هیچ اعتباری نخواهد داشت بنابراین اجرای داوطلبانه، موقت، دائم یا الزامی قبل از هر اقدامی نیازمند تصمیم مجلس است.

خسروی افزود: تیم مذاکره کننده به غرب حق داده است که ایران را تا هر زمانی که دلش بخواهد به عنوان یک تهدید و استثنا شناسایی کند این یک تبعات بسیار خطرناک برای امنیت ملی است.همیشه نقطه شروع غربی ها در هر بحثی با ایران این بود که شما یک استثنا هستید به همین دلیلی نمی توانید توقع داشته باشید از همان حقوقی بهره مند شوید که بقیه برخوردار هستند تکالیف شما نیز باید متفاوت از تکالیف بقیه باشد.

وی گفت: همیشه حرف ما بوده و هست که اجازه نخواهیم داد ایران را به یک مورد ویژه و استثنایی تبدیل کنید، می ترسم آقایان روزی به این نتیجه برسند که دیگر دیر شده است و ایران ابعاد قدرت ملی اش را از دست داده باشد  یادمان نرود نرمش قهرمانانه در موضوع هسته ای قرار بود سرمایه مقاومت در سایر حوزه ها باشد نه مدلی برای بسط تفکر سازش به همه آنها.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: با ابتکار و نوآوری در حوزه کشاورزی،بهداشت و درمان،سوخت و مالیات  می توان کشور را با بهترین وجه اداره کرد.کشوری مانند کره جنوبی به مساحت استان سمنان است  در حالی که در این کشور نه از نفت خبری هست و نه از معادن متنوع که در استان سمنان به وفور از آن بهره منده هستیم.

وی ادامه داد:  در حوزه کشاورزی زمین های های قابل کشت 15 میلیون هکتار و حدود 120 میلیون  تن محصولات کشاورزی توسط گروهی از نجیب ترین مردم کشورمان شامل کشاورزان، عشایر و دامداران به دست می آید از این مقدار حدود 5/17میلیون تن میوه است،همیبشه و همه جا شنیده اید بالغ بر 90 درصد از آب استحصالی در کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود اما کسی از آمایش کاشت محصولات بسته بندی و صادرات آنها صحبت نمی کند،در حال حاضر ضایعات محصولات کشاورزی در کمترین  برآوردها 15 درصد است که تا 35 درصد و بالاتر هم  در  برآوردهای وزارت جهاد نشان داده می شود.

خسروی افزود: با این اوضاع و احوال هندوانه را تنی 80  هزار گوجه را کیلویی 200 تومان می فروشیم در حالیکه اگرصرفا کیلویی هزار تومان از مزرعه تا سفره را مدیریت کرده و به جیب تولید کننده برسانیم حدود 5/17 هزار میلیارد تومان یعنی 4 ماه یارانه ای که از پرداخت آن عاجزیم پول به دست می آید که عمدتا چندین  برابر این رقم به دست سوداگران و واسطه ها می رسد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس با اشاره به موضوع بهداشت و درمان گفت: تعداد بالغ بر 8 هزار بیمار هموفیلی در کشور وجود دارد که سالیانه 300 میلیون تومان هزینه هر کدام از آنهاست،  هزینه پرداخت شده به این بیماران بالغ بر 2500میلیارد تومان می باشد.

خسروی درمورد موضوع سوخت گفت: روزانه 400 میلیارد تومان یارانه سوختن پرداخت می کنیم به عنوان نمونه 500 هزارنیسان در کشور موجود است که 50 درصد سوخت تولیدی کشور را مصرف می کند اگر روزانه هر نیسان حدود 300 کیلومتر حر کت داشته و مقدار 60 لیتر بنزین مصرف می نماید اگر نهادهای مسئول هزینه  کاهش مصرف سوخت از 20 لیتر به 10 لیتر  را در 100 کیلومتر  در دستور کار قرار دهند که به جرات می توان گفت از عهده متخصصین ما بر می آید در یک سال می توان به هر کدام از مالکین نیسان ها یک خودوری بدون هزینه تحویل داد و سالیانه نیز از صرفه جویی سوخت آن بهره مند بود.

وی همچنین درباره موضوع مالیات اظهار داشت: چند روز قبل یکی از مسئولان وزارت امور اقتصاد ودارایی طی مصاحبه ای فرار مالیاتی را بالغ بر 130 هزار میلیارد تومان عنوان کرده است یعنی حدود 6 برابر بودجه عمرانی کشور.

خسروی در پایان گفت: به هیات رییسه مجلس پیشنهاد می کنم رای گیری در مورد توافقنامه به صورت علنی باشد، درباره جزییات موضوع از مخالفان،موافقان،مسئولان گذشته، سازمان انرژی اتمی  و مسئولان اقتصادی دعوت به عمل آمده تا همه جوانب را برای نمایندگان موشکافی نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی