بازدید 1528

روند رسیدگی به استیضاح وزیر راه طولانی شده است

کد خبر: ۵۲۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 28 July 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست استیضاح وزیر راه و شهرسازی را هر چه زودتر در دستور کار قراردهد.

به گزارش خانه ملت، حسن کامران در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 6 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی عنوان کرد:‌ طبق ماده 223 در خصوص استیضاح وزرا، ظرف یک هفته بعد از امضا باید اعلام وصول شود اما استیضاح وزیر راه و شهرسازی تقدیم هیأت رئیسه شد و روند طولانی را طی کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از تعطیلات مجلس این استیضاح امضا داشت اما اعلام وصول نشد و به زمان دیگری موکول شد. این موضوع جای اما و سوال دارد.

وی افزود: طبق این ماده در صورتی که نمایندگان انصراف دهند موضوع استیضاح از دستور کار خارج می شود پیشنهاد می کنم از آقای کوثری سوال کنید که آیا انصراف داده اند قطعا ایشان می گویند خیر. بنابراین تعداد امضای استیضاح ها همان 10 عدد است.

کامران تأکید کرد:‌ ما همچنان خواهان استیضاح هستیم خواهش من این است که اجازه دهید استیضاح در دستور کار قرار گیرد. در زمان استیضاح فانی چنین حرف هایی در بین نبود نه تفسیری بود نه عنوان می شد امضاها پس گرفته شده است.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده اصفهان گفت: شما در جریان هستید که چند جلسه در محضر شما و وزیر بودیم شما چند سوال پر سیدید و آقای آخوندی پاسخ دادند که در نهایت شما عنوان کردید می خواهید استیضاح را انجام دهید من در همان جلسه گفتم شما و دوستانتان حق دارید استیضاح را انجام دهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ اما وقتی در مجلس مطرح شد از آنجایی که آیین نامه اصلاح و تغییر کرد مقرر شد در کمیسیون این موضوع نیز بررسی شود این موضوع به کمیسیون ارجاع داده شد.

وی توضیح داد: طبق آیین نامه باید 10 امضا پای استیضاح وجود داشته باشد اما به نظر می رسد میزان امضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی کاهش یافته است البته شما این موضوع را قبول ندارید.

دکتر لاریجانی ادامه داد:‌ شما در جلسه ای گفتید تعداد امضاها کاهش پیدا نکرده من مسئله را از آقای ابوترابی پیگیری کردم ایشان گفتند 8 امضا پای استیضاح باقی مانده است اگر 8 نفر باشد باید استیضاح جدیدی ترتیب داده شود. من بعد از این جلسه باز از آقای ابوترابی پیگیری خواهم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار