بازدید 1620

تعامل از موضع قدرت از سوی ایران

کد خبر: ۵۲۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 28 July 2015
کارشناس مسایل بین الملل گفت: ایران در شرایطی است که می تواند دست برتر را در تعاملات آینده با غرب به ویژه اروپا داشته باشد

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار خانه ملت،با اشاره به سفر فابیوس به تهران گفت: سفر فابیوس در شرایطی پس از تصویب برجام شکل می گیرد که شرایط فعلی یکی از مصادیق شکسته شدن فضای ایران هراسی علیه ایران است.

وی نظر مخالفان سفر فابیوس به تهران را محترم اما در عین حال انجام این سفر را به صلاح دانست و افزود: سفر وزیر خارجه فرانسه به عنوان یکی از سرسخت ترین بازیگران عرصه مذاکرات و در عین حال تلاش برای شکل دهی به روابط تجاری،اقتصادی میان ایران و فرانسه یک پیام آشکار برای آن گروهی است که از موضوع هسته ای در راستای سیاست ایران هراسی استفاده می کردند.

این کارشناس مسایل بین الملل ادامه داد: فرانسه عملا در برخی موارد به ویژه 22 ماه گذشته یعنی از زمان  ژنو 3  تا کنون برخی مواضعش سرسخت تر از حتی آمریکا بوده است.اما معتقدم سفر وی آثار روانی عمده ای خواهد داشت. برخی کشورها سعی می کنند سهم خود را از شرایط پس از توافق هسته ای  ایران داشته باشند به این ترتیب فرانسه هم سعی می کند سهم خود را از شرایط پس از توافق داشته باشد.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه ایران در شرایطی است که می تواند دست برتر را در تعاملات آینده با غرب به ویژه اروپا داشته باشد در عین حال ادامه داد: آنها تلاش می کنند باب پرونده هایی را بگشویند از جمله پرونده ای که  در دهه 1990 تحت عنوان گفتگوی انتقادی با ایران مطرح شد یا تحت عنوان مخالفت ایران با روند صلح خاورمیانه، مواردیست که مقامات ایران باید با حساسیت جدی با آنها برخورد کنند.

وی گفت: قطعنامه ای که در تصویب توافق هسته ای در شورای امنیت تصویب شد دارای بند مشکل ساز به اسم بند 12 است که عملا قدرت های 1+5 نوعی بهره مالکانه برای خودشان  نگه داشته اند (جایی است که سعی می کنند هر گاه به این ادعا رسیدند دوباره اضطراری را درپرونده هسته ای ایران حاکم کنند.

این کارشناس مسایل بین الملل یکی از راههای مقابله با این بند را شکل گیری  روابط سازنده با کشورهای اروپایی دانست و تصریح کرد: در صورت برقراری روابط سازنده با کشورهای اروپایی برگشت به شرایط 6 قطعنامه تحریمی منجر به آسیب های دو جانبه هم برای ایران و هم آنها خواهد بود.بنابراین ایران سعی خواهد کرد برای خنثی کردن بند 12 قطعنامه سیاست تعامل از موضع قدرت را در پیش بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار