بازدید 5739

قانونی که هوا را خوب و کارگران را بیکار کرد!

هنوز آمار دقیقی از تعداد کارگرانی که به این واسطه بیکار می شوند اعلام نشده است اما به نظر میرسد در پی اجرای این قانون حدود هزار کارگر خانه نشین شوند.
کد خبر: ۵۲۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 28 July 2015
کمیته مشترک برنامه ریزی و ساماندهی واحدهای تولیدی گچ، آجر و آهک استان اصفهان فعالیت واحدهای آجرپزی سنتی استان را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تابناک اصفهان، پیشتر نیز تذکرات و جلسات بسیاری برای تعطیلی این واحدها در شورای برنامه ریزی استان و حفاظت از محیط زیست برگزار شده بود و قرار بود این واحدها علاوه بر تغییر نوع مواد اولیه مورد استفاده خود به جابجایی از شرق اصفهان نیز اقدام کنند.

صاحبان کوره های آجرپزی که چندمیلیارد برای احداث واحدهای خود از حدود 30 سال پیش در شرق اصفهان سرمایه گذاری کرده اند، تن دادن به این مصوبه را بر نمی تابیدند و مخالف جابجایی از شرق بودند.

همچنین آنها معتقداند، جهت وزش بادهای اصفهان غربی به شرقی است و از همین رو جابجایی کوره ها کمکی به کاهش آلودگی هوای اصفهان نمی کند چراکه سهم کوره ها در آلودگی هوای استان اصفهان حدود هشت درصد اعلام شده است.

حال امروز مدیرکل محیط زیست استان اصفهان تیر خلاص را بر این بحث‌ها زد و از ممنوع الفعالیت شدن کوره های سنتی در استان خبر داده است.

650 کوره در استان اصفهان فعالیت دارند و 70 کوره در شرق اصفهان مستقر شده اند که عمده این واحدها شامل این قانون جدید شده اند و این بدین معناست که به رغم رویه مثبتی که در این قانون در نظر گرفته شده است، بیکاری کارگران این کوره ها یکی از آسیب های این قانون به شمار می رود.

هنوز آمار دقیقی از تعداد کارگرانی که به این واسطه بیکار می شوند اعلام نشده است اما به نظر میرسد در پی اجرای این قانون حدود هزار کارگر خانه نشین شوند.

صاحبان واحدهای آجرپزی باید پاسخگوی بیکاری این تعداد کارگر باشند چراکه پیش تر تذکرات زیادی در خصوص جابجایی این واحدها و تبدیل مواد اولیه از رس به شیل، به آنها داده شد اما متاسفانه سرسختی کوره داران در مقابل قانونی که همه در برابر آن یکسان اند، اکنون کارگران را بیکار می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر