بازدید 2541

نخست وزیرعراق: تحریم ایران جنایت است

نخست وزیر عراق با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه اعلام کرد که تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران یک نوع «جنایت» است.
کد خبر: ۵۲۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 28 July 2015
نخست وزیر عراق با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه اعلام کرد که تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران یک نوع «جنایت» است.

به گزارش «تابناک»، حیدر العبادی در دیدار با وزیر امور خارجه ایران ، تاکید کرد که مصلحت منطقه در این است که دولت‌ها و ملت‌های آن به دور از هرگونه درگیری در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند، زیرا دشمنان تفرقه و درگیری‌های طایفه‌‌ای را می‌خواهند.

العبادی توافق هسته‎‌ای بین ایران و گروه 5+1 را به ایران تبریک گفت و یاد آور شد «تحریم‌ها اقتصادی جنایتی در حق ملت ایران است و ما عراقی‌ها از تحریم‌های تحمیلی سابق بسیار رنج برده‌ایم.»

نخست وزیر عراق توافق هسته ای را موجب خوشحالی در منطقه دانست و بیان کرد این موضوع ثابت کرد اتهام ها درباره جمهوری اسلامی ایران بی اساس است و بهانه را از دست  بدخواهان  گرفت.

وی افزود: در هر صورت داشتن فناوری هسته ای حق ایران است وهیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

نخست وزیر عراق موفقیت ایران را موفقیت کل منطقه خواند و مواضع برخی کشورهای منطقه را غیر سازنده برشمرد.

حیدر العبادی همکاری کشورهای منطقه برای رهایی از درگیری‌ها و مشکلات را خیلی مهم توصیف کرد و گفت: «عراق دارای روابط ویژه‌ای با ایران است و این کشور از اولین کشورهایی است که از همان ابتدای مبارزه عراق با داعش به ما کمک کرد.»

وزیر امورخارجه کشورمان هم ضمن تشکر از مواضع  خوب دولت و ملت عراق در قبال مسائل دو جانبه و منطقه ای اظهار داشت: احساس می کنیم حل مشکل هسته ای حتما به نفع ایران و عراق و کل کشورهای منطقه است و به دوستان منطقه ای می گوییم جای نگرانی وجود ندارد.

محمد جواد ظریف از تعمیق روابط دو کشور در زمینه های مختلف تمجید و بر حمایت دولت ایران از عراق در مبارزه با داعش تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران شامگاه یکشنبه از طریق فرودگاه امام علی(ع) در نجف اشرف وارد عراق شد و بعد از زیارت عتبات عالیات در کربلای معلا، نجف اشرف و دیدار با مراجع عظام در نجف اشرف، بعدازظهر (دوشنبه) در بغداد با وزیر امور خارجه ، نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف پیش از سفر به عراق در چارچوب سفر منطقه ای خود از کویت و قطر نیز دیدار کرد.


العالم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل