بازدید 15767
اعتراض زنان دانشجوی دوره تخصص در وزارت بهداشت +تصاویر

مگر می‌شود چهار برابر مردان تعهد خدمت داشته باشیم؟!

بر اساس این مصوبه، مدت دوره طرح اجباری برای دانشجویان پسر 2 سال و برای دانشجویان دختر 8 سال در نظر گرفته شده است؛ اختلافی به شدت شدید که پیشتر هم اعتراض بانوان دانشجو را به همراه داشته و این بار با توقف رسیدگی به اعتراض ایشان، موجب شد که تجمع اعتراضی شکل بگیرد.
کد خبر: ۵۲۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 27 July 2015
تعدادی از خانم‌های دانشجوی پزشکی در اعتراض به یک مصوبه عجیب که معتقدند اقدامی غیرقانونی‌ است، در وزارت بهداشت تجمع کردند.

به گزارش «تابناک»، این دانشجویان دختر که تعدادشان به حدود 150 نفر می‌رسید، در اعتراض به "طرح پزشکی 2 ساله‌ دانشجویان پزشکی" که به تصمیم وزارت بهداشت برای آن‌ها 8 ساله در نظر گرفته شده است، تجمع کردند.

گفتنی است، این تجمع با دخالت حراست وزارت بهداشت و جمع آوری پلاکاردهای دانشجویان و توقیف دوربین‌های فیلمبرداری، پایان یافت.

عکس: علی قنبرلو

یکی از معترضان درباره دلیل شکل‌گیری این تجمع به «تابناک» می‌گوید: مسئولان وزارت بهداشت، مصوبه‌‌ غیرقانونی را در سرنوشت ما دخیل کرده‌اند که بر اساس آن تعهد خدمت خانم‌های مشمولان قانون تخصیص سهیمه در آزمون دستیاری هشت سال تعیین شده، در حالی که این تعهد برای آقایان 2 سال است! ‌مدت هاست‌ به این بی عدالتی اعتراض داریم، ولی این بار به این دلیل ترجیح دادیم که اعتراضمان را با تجمع نشان دهیم که خبردار شده‌ایم پرونده اعتراضمان در دیوان عدالت بعد از دو سال و نیم مفتوح بودن، بسته ‌و از دستور کار هیأت عمومی این نهاد بیرون گذاشته شده است.

وی درباره چرایی این تصمیم می‌گوید: این اتفاق در حالی رخ داد که دیوان موعد 27 بهمن ماه سال گذشته را زمان رسیدگی به این پرونده اعلام کرده بود، ولی با درخواست مهلت وزارت بهداشت آن را به تعویق انداخت؛ البته وزارت بهداشتی ها از همان ابتدا این اعتراض را فاقد موضوعیت می‌خواندند و حتی درخواست مختومه شدن پرونده بدون رسیدگی به آن را به دیوان نیز ارسال کرده بودند.

این دانشجوی دوره تخصص می‌افزاید: شاید جالب باشد که بدانید آقایان از عده ای از مشمولان تعهد 12 ساله و از عده‌ای دیگر تعهد 8 ساله گرفته بودند و اکنون در حالی همه را بالسویه در نظر گرفته و تعهد هشت ساله برایمان در نظر گرفته‌اند که تعهد آقایان یک چهارم آن است. حالا هم همه تأکیدات این است که قانونمند هستیم و به رأی دیوان احترام می‌گذاریم، ولی مگر نه آنکه رهبر انقلاب فرموده‌اند: «مردم باید لمس کنند که قوه قضائیه ملجأ آنهاست»؟ بر این اساس درخواست داریم که اطاله رخ داده در دارسی را ـ که با مهلت خواستن وزارت بهداشت رقم خورده ـ  مانع رسیدن ما به حقمان نکنند. آیا با هیچ منطقی می‌خواند که تعهد زنان، به رغم نقش های همسری و مادری که دارند، بیش از مردان در نظر گرفته شود؟!

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از یک منبع آگاه در این باره نوشت: این دانشجویان دختر به علت نمره‌های پایین، قبلا به وزارت بهداشت تعهد گذراندن طرح 10 ساله پزشکی را داده بودند؛ با این حال وزارت بهداشت برای آنها دو سال هم تخفیف در نظر گرفته است؛ اما آنها هنوز به این روند اعتراض دارند.

«تابناک» آمادگی دارد جهت روشن شدن ابعاد بیشتر ماجرا، توضیحات مسئولان وزارت بهداشت در این باره را منتشر نماید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر