بازدید 1990

طرح‌های مقطعی، آلودگی هوا را کاهش نمی‌دهد

کد خبر: ۵۲۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 27 July 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اینکه موضوع آلودگی هوای تهران تاکنون از سوی مسئولان جدی گرفته نشده، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان خطرناک بودن معضل آلودگی هوای تهران را هنوز باور نکرده و هرگز به طور مستمر به آن نپرداخته اند.

علیرضا محجوب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه حل معضل آلودگی هوای تهران یک موضوع کاملا علمی و تخصصی است، گفت: برای حل معضل آلودگی هوای تهران، باید اتاق‌های فکری با حضور صاحب نظران، متخصصان و نخبگان شکل گیرد  و سپس راهکارهای جامع پیشنهاد، جمع‌آوری و اجرا شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با ارائه طرح ها و راهکارهای مقطعی، آلودگی هوای تهران کاهش نمی یابد، گفت: آلودگی هوای تهران با شعار و ارائه راهکارهای کوتاه مدت حل نمی شود، بنابراین لازم است سازمان حفاظت از محیط زیست با ارائه راهکارهای طولانی مدت و مداوم در جهت رفع  مساله آلودگی هوای تهران تلاش و چاره اندیشی کند.

وی با اشاره به طرح مجازی تقسیم خودروها براساس میزان آلایندگی، تصریح کرد: برای برون رفت کلانشهر تهران از معضل آلودگی هوا، باید صاحب نظران، متخصصان و دستگاه های مسئول بدون شک به گزینه و طرح های جدید و جایگزین فکر کنند ولی نباید این نکته فراموش شود که اگر طرحی در حد و اندازه خود نباشد نتیجه نمی دهد؛ اینکه امکان اجرا شدن طرح مذکور چقدر مقدور است یا چقدر ابزار فنی برای اجرا شدن طرح های جایگزین در کشور موجود است نیازمند فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم و  کنترل بیشتر است.

محجوب، ادامه داد: بعید می دانم طرح تقسیم خودروها براساس میزان آلایندگی موفق تر از طرح های پیشین باشد بنابراین هر طرحی که ارئه می دهیم بهتر است طرح تکمیلی باشد یعنی با حفظ شرایط فعلی طرح جدید و تکمیلی تر ارائه دهیم، لذا جایگزینی به نظر دور از احتیاط است و بعید می دانم این طرح عملیاتی شود چون زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح  آماده نیست.

 

طرح زوج و فرد تاثیری بر کاهش آلودگی هوای تهران نداشت

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، طرح زوج و فرد را برای کاهش آلودگی هوای تهران ناکارآمد خواند وگفت: چون این طرح را به خوبی نتوانستیم اجرا و کنترل کنیم تاثیر چندانی در کاهش آَلودگی هوای تهران نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، خروج صنایع آلاینده از محدوده شهر تهران را برای کاهش آلودگی هوا ضروری خواند وگفت: صنایع آلاینده در محدوده شهر تهران در آلودگی هوای تهران بی تاثیر نیستند لذا لازم است وزارت صنایع و سازمان محیط زیست در خروج کارخانه‌ها و صنایع آلاینده از کلانشهر تهران همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نهم، با تاکید بر حمایت سازمان محیط زیست از سازمان‌های فعال در عرصه محیط زیست، گفت: برای رفع و کاهش آلودگی هوای تهران،  سازمان محیط زیست باید حمایت‌های لازم را از سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه محیط زیست داشته باشد.

 

ضرورت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کلانشهر تهران

محجوب بر ضرورت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کلانشهر تهران تاکید و ادامه داد: عدم توان مالی صاحبان خودرو و همچنین مدیریت ضعیف برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از سوی  مسئولان ذی ربط دلایل اصلی از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده است.

وی با انتقاد از مشخص نبودن عمر مفید خودروها در کشور، گفت: متاسفانه در کشور به عمر مفید خودروها توجهی نمی‌شود و حتی عمر مفید مشخصی برای از رده خارج کردن آنها نداریم، در کشورهای دیگر با اخذ مالیات های مضاعف صاحبان خودرو را مجبور به از رده خارج کردن خودروهایشان می‌کنند چون با توجه به مالیات های گزاف استفاده از خورو برایشان به صرفه نیست پس به تدریج خودروی خود را معدوم می کنند.

 

صدور برگ معاینه فنی نمایشی است

این نماینده مردم در مجلس نهم، صدور برگ معاینه فنی را نمایشی دانست و تصریح کرد: اصولا به کیفی و استاندارد بودن این مراکز اعتقاد ندارم  بهترین کار این است که این مراکز را ببندند تا آلودگی هوای تهران کاهش یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به طرح انتقال پایتخت، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های لازم فراهم نیست پس این کار هرگز عملیاتی نخواهد شد ما هنوز نتوانسته ایم برای کاهش آَلودگی هوای تهران مهاجرت ها را کنترل کنیم چگونه می توانیم به انتقال پایتخت فکر کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور کلی از طرح های جدیدی که آلودگی هوای تهران را کاهش دهد حمایت خواهیم کرد البته به شرطی که اجرای طرح های ارائه شده در ظرفیت و توان‌مان باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار