بازدید 2489

مصطفوی: خصوصی سازی در کل کشور باید باشد

کد خبر: ۵۱۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 26 July 2015
دومین نشست آسیب شناسی خصوصی سازی باشگاه های ورزشی کشور و راهکارهای واگذاری پرسپولیس و استقلال با حضور رییس مرکز پژوهش های مجلس، مدیران عامل سابق باشگاه های پرسپولیس، استقلال و معاون وزیر ورزش و جوانان، برگزار شد.

علی فتح‌الله‌زاده بعد از حضور در جلسه آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس در جمع خبرنگاران در مورد نقل و انتقالات استقلال گفت: استقلال در نقل و انتقالات به طور نسبی بد عمل نکرده و از رقیبش بهتر بوده است. استقلال و پرسپولیس باید ستاره داشته باشند تا هواداران برای تشویق آنها به ورزشگاه بیایند. ستاره‌هایی مثل فرهاد مجیدی باید در استقلال باشند. این تیم بد بسته نشده اما نمی‌توان به جرأت گفت برای قهرمانی بسته شده است.

فتح‌الله‌زاده:  اول به کش رفتن هزار میلیارد رسیدگی کنند بعد فوتبال
فتح‌الله‌زاده در مورد اعتراض فرهاد مجیدی به پوشیدن پیراهن شماره 7 توسط جاسم کرار گفت: مجیدی را می‌شناسم و با روحیاتش آشنا هستم. او آدم بسیار خوش قلبی است و نظرش این نیست که پیراهنش را بایگانی کنیم. من و فرهاد مجیدی معتقدیم پیراهن او باید بر تن محبوب‌ترین و خوش تکنیک‌ترین بازیکن استقلال باشد. کرار بازیکن خوب و بزرگی است اما شاید پیراهن شماره هفت استقلال باید بر تن یک بازیکن دیگر باشد اگر امسال هم چنین بازیکنی در استقلال نبود سال‌های آینده می‌توان این پیراهن را به چنین بازیکنی داد. سجاد شهباززاده بازیکن خوبی است بایگانی کردن پیراهن فرهاد درست نیست.
مدیرعامل سابق استقلال در مورد فساد در فوتبال و پرونده‌ای که مجلس در این مورد دنبال می‌‌کند، گفت: فساد در همه جا کم و زیاد دارد، فوتبال ما نسبت به جاهای دیگر کمترین فساد را دارد. کل پول فوتبال 400 میلیارد تومان است اگر همه آن را هم بخوریم در مقایسه با 1000میلیارد و 3هزار میلیارد تومان رقمی نمی‌شود. پس بهتر است به آنجاها رسیدگی شود و بعد به فوتبال هم ورود کنند.
فتح‌الله زاده در مورد اینکه نتیجه جلسه امروز چه بود، گفت: جلسات خوب است همه محتویات جلسه که روی کاغذ می‌آید حرف‌های پخته و کارشناسی نخبگان است. اگر به همین صحبت‌ها عمل شود مشکلات فوتبال حل می‌شود اما کسی به این حرف‌ها توجهی نمی‌کند و حرف‌های کسی که با لابی‌گری پست می‌گیرد به کرسی می‌نشیند نه حرف‌های نخبگان.
وی در مورد اینکه پیشنهادی از باشگاه برای همکاری دارد یا نه گفت: ما در جلسه هم که بودیم برخی دوستان به من می‌گفتند بیایید با من کار کنید اما من هم به شوخی به آنها می‌گفتم ما با شما کار نمی‌کنیم. واقعیت آن است که من استقلالی هستم و دوست ندارم به باشگاه دیگر بروم.
مدیرعامل سابق استقلال در مورد اینکه چرا اسپانسرهای استقلال و پرسپولیس مدام عوض می‌شوند اما در اروپا چنین چیزی را نمی‌بینیم گفت: در اروپا رقابت تجاری هست و در کشور ما هم به دلیل محدودیت‌ها شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند برای اسپانسری بیایند. وقتی علت را جویا می‌شویم می‌گویند که ما نمی توانیم به راحتی جنس را وارد کشور شما کنیم. پس چرا باید تبلیغ کنیم. بیشتر غول‌های اسپانسرینگ در خارج از کشور هستند و ما در ایران و تهران را هم باید نگرش‌هایمان را تغییر دهیم. غولک‌هایی که در تهران هستند برای خودشان تیم دارند.
وی در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس خصوصی خواهند شد یا خیر؟ گفت: با این روندی که من می‌بینم بعید می‌دانم که استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند و تمایلی به خصوصی‌سازی آنها وجود ندارد. همین اهلیت که مدام بر روی آن تاکید می‌کنند اگر این گونه باشد اصلا در ورزش مدیر نداریم.

غمخوار: اراده‌ای برای خصوصی شدن سرخابی‌ها وجود ندارد
 اکبر غمخوار نیز در حاشیه دومین نشست بررسی خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت: چالش اصلی وزیر ورزش و جوانان، فوتبال است اما به این چالش اهمیت نداد و امروز به جلسه نیامد. حداقل این بود که به این جلسه می‌آمد و چند پیشکسوت را می‌دید.
وی ادامه داد:‌ البته وزیر ورزش گوش شنوایی ندارد و اراده‌ای هم در وزارت ورزش برای واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی وجود ندارد و همه این مسائل بازی و نمایش بود و ما می‌دانستیم که خصوصی‌ شدن این دو باشگاه صورت نمی‌گیرد.
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: کار بزرگ را وقتی دست انسان های کوچک بدهید همین می‌شود. الان معلوم نیست که پرسپولیس خصوصی است یا دولتی و یا اینکه بودجه آنها از کجا تأمین می‌شود. جایگاه‌شان هم که در جدول مشخص است.

کاشانی: وقتی در یک سال سه مدیر جابجا می‌شود اسپانسرها جلو نمی‌آیند
حبیب کاشانی در مورد جلسه امروز آسیب شناسی برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: بانک‌ها، صنعت و حتی بخش خودرو نیز واگذار شد اما هنوز معادله واگذاری سرخابی ها حل نشده است. ای کاش این آسیب‌شناسی قبل از واگذاری بود چون دیگر الان مردم بی‌اعتماد شده‌اند و کار برای اداره این دو باشگاه سخت شده است.
وی افزود: یکی دیگر از اشکالات بی‌ثباتی مدیریت است. وقتی در یک باشگاه در یک سال سه مدیر جابجا می‌شود دیگر چطور اسپانسرها رغبت پیدا می‌کنند تا وارد گود شوند؟ چرا که سلایق هر مدیر با مدیر دیگر متفاوت است و بی‌ثباتی مدیریت قدرت اسپانسرینگ را کم می‌کند.
کاشانی گفت: به طور مثال بازی گالاکسی با آرسنال 94 هزار و 3 نفر در ورزشگاه بودند و این یعنی برای سه نفر هم حساب و کتاب می‌کنند و درآمدها دقیق مشخص است اما اینجا بی‌ثباتی مدیریت مشکلات زیاد ایجاد کرده است. جالب اینجا که وزارت ورزش هم تصمیم می‌گیرد استقلال و پرسپولیس را کرایه دهد! مگر خانه و ماشین است که بخواهند آن را کرایه دهند.
وی یادآور شد: وزارت باید با کارشناسان امر مشورت کرده و از آنها کارشناسی بگیرند چرا که آنها برای کارشناسی و مشورت خود پول نمی‌خواهند. من خودم به خاطر پرسپولیس بیمارستان خوابیدم و فتح‌الله‌زاده هم همینطور و مدیران زیادی هستند که می توانند در خصوص این دو تیم به وزارت ورزش کارشناسی بدهند. چرا که این دو تیم با همه تیم ها متفاوت هستند و بارها مشاهده شده که تماشاگر با جانش فوتبال را نگاه می‌کند.
مدیر تیم امید با اعلام حل مشکل خاکپور برای همراهی تیم امید در مورد اینکه آیا این تیم از شورای شهر حمایت می‌شود، گفت: مگر هر کسی هر جا بود از آنجا باید تأمین شود؟ در مورد تیم امید هم کمیته و هم فدراسیون ردیف بودجه دارند و به ما کمک می‌شود. غیر از این نیست و خیال‌تان راحت اما برای اردوهای خارج از کشور پول توجیبی را افراد خیر تأمین می‌کنند. با این حال سایر مسائل از جمله تأمین بلیت و اسکان برای کمیته و فدراسیون است.
وی یادآور شد: مگر بسکتبال و والیبال با صعود به المپیک پول‌شان را خودشان درمی‌آورند و یا مگر تکواندو هم کاشانی دارد که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنید؟
کاشانی گفت: در کنار خاکپور بازیکنان دیگر هم می‌توانند از قانونی که برای رفع مشکل خاکپور ایجاد شده استفاده کنند.
کاشانی در پایان در مورد اینکه شنیده می‌شود مایلی کهن از تیم امید به خاطر بیماری استعفا کرده است، به خبرنگاران گفت: تنها خبری که در این مورد وجود ندارد استعفای مایلی‌کهن است و گویا شما دو ماه عقب هستید.

مصطفوی: دولت دوست دارد با سرخابی‌ها بازی کند
داریوش مصطفوی در جلسه آسیب‌شناسی خصوصی‌سازی اظهار داشت: خصوصی‌سازی تنها برای استقلال و پرسپولیس به درد نمی‌خورد بلکه در کل کشور باید باشد. ما اگر می‌خواهیم این اتفاق بیفتد باید آسیب شناسی صورت بگیرد. دو ورزشگاه به این دو باشگاه بدهند و هیأت مدیره را هم از همین افرادی که در جلسه امروز بودند انتخاب کنند. آنها خودشان پول می‌آورند. اینها احتیاجی به پول دولت ندارند. صاحبان اصلی استقلال و پرسپولیس مردم هستند.
وی ادامه داد: چرا ذوب آهن و سپاهان می‌توانند از بودجه دولتی استفاده کنند و فقط این کار برای سرخابی‌ها مشکل دارد؟ فکر می‌کنم همه دولت‌ها در 36 سال گذشته در این مورد کم کاری داشتند.
وی در مورد اینکه میرزایی گفته است پرسپولیس قبلا خصوصی بوده است عنوان کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم. سازمان خصوصی‌سازی هم می‌خواهد خصوصی‌سازی انجام دهد. درد و دوای فوتبال ما دادن این دو باشگاه به افراد پولدار نیست. خود مردم می‌توانند این دو تیم را بچرخانند و پول بیاورند. ما باید بگوییم آقای دولت شما کنار برو و ما خودمان می‌توانیم این تیم را مدیریت کنیم.
مدیرعامل سابق پرسپولیس عنوان کرد: به اندازه دو هزار سال تخصص در این جلسه نشسته بودند. با این راهی که دولت می‌رود به جز اینکه نظر مردم نسبت به آن عوض شود چیز دیگری اتفاق نمی‌افتد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا از این جلسه نتیجه خوبی بیرون می‌آید یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی بیفتد. اگر این جلسه قدرت دارد حق فوتبال از تلویزیون بگیرد. متأسفانه هیچکس نمی‌تواند این کار را انجام دهد و بیشترین منفعت فوتبال برای تلویزیون است. اگر پیشنهادی که ما داریم قبول کنند دولت یک ریال هم نباید کمک کند. دولت خیلی دوست دارد با این دو تیم بازی کند و دلیلش را هم نمی‌دانم.
مصطفوی در مورد اینکه گفته می‌شود فساد در فوتبال وجود دارد، گفت: اگر کمیسیونی در مجلس این موضوع را بررسی کرده که فسادی در فوتبال وجود دارد چرا برای اعلام آن تعلل می‌کند؟ با قاطعیت می‌گویم فسادی در این رشته وجود ندارد و اینها بهانه است که فوتبال را بیش از این زمین بزنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع به اواخر این دوره مجلس ارتباط دارد یا خیر، گفت: حتما ربط دارد و اگر نداشت زودتر اعلام می‌کردند. چه دست‌هایی پشت پرده وجود دارد؟ به نظر من تعلل شماست که این اتفاقات می‌افتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار