بازدید 20859

خانه‌نشینی، عاقبت فارغ‌التحصیلان پرادعا!

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان پس از سالها تحصیل خانه‌نشین می‌شوند، گفت: فرهنگ کار در کشور باید به گونه‌ای نهادینه شود که فرزندان از گفتن شغل پدران خود احساس خجالت نکنند.
کد خبر: ۵۱۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 26 July 2015
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان پس از سالها تحصیل خانه‌نشین می‌شوند، گفت: فرهنگ کار در کشور باید به گونه‌ای نهادینه شود که فرزندان از گفتن شغل پدران خود احساس خجالت نکنند.

علی اصلانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از علل بی میلی جوانان به شغل‌های قدیمی فرهنگ کار است؛متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان و جوانان جویای کار رغبتی به انجام شغل‌های قدیمی مثل سنگبری، کفاشی و جوشکاری از خود نشان نمی‌دهند و داشتن تحصیلات عالیه و هزینه‌ای که برای تحصیل صرف کرده‌اند دلیل این امر است.

وی افزود: امروز شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که وقتی از نوجوانان درباره شغل پدرانشان سوال می‌شود مایل نیستند که بگویند نجار است یا بنّا است چون این شغل‌ها را در سطح پایین می‌دانند.

به گفته اصلانی تا زمانی که فرهنگ کار در کشور نهادینه نشود و اهمیت ارزش کار جا نیفتد عنوان شغل‌ها هم تغییر یابد و جذابتر شود کسی به سمت و سوی شغل‌های قدیمی نمی‌روند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التصحیلان مقاطع لیسانس و فوق لیسانس گفت: در حال حاضر غالب افراد دیپلم و زیردیپلم برای خود شغلی دارند و راحت‌تر و بهتر مشغول کار می‌شوند اما تحصیل‌کردگان دانشگاهی نگرش دیگری به شغل دارند و هر شغلی را به راحتی نمی‌پذیرند.

وی دلیل دیگر این امر را ورودی و خروجی دانشگاهها دانست و گفت: هم اکنون درصد بالایی از ورودی دانشگاهها را زنان تشکیل می‌دهند در حالی که این مساله تا چند سال آینده به یک معضل بزرگ تبدیل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که زنان تمام شغل‌ها حتی شغل‌های مردان را هم تصرف می‌کنند در حالی که مسئولیت و سرپرستی خانواده با مرد است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه امروز کمتر خانواده‌ای است که در آن بیکار نباشد، اظهار کرد: جوانان با صرف وقت و هزینه بسیار پس از چند سال در یک رشته فارغ التحصیل می‌شوند ولی دست آخر خانه‌نشین می‌شوند چون رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اند بازار کار ندارد.

وی با تاکید بر نقش موثر وزارت کار در ایجاد فرهنگ کار، از دولت خواست تا بر روی رشته‌هایی سرمایه‌گذاری کند که کم هزینه بوده و در بازار کار متقاضی دارد طوری که فرد با 10 میلون تومان وام زودبازده قادر به کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۵
انتشار یافته: ۲۳
تیترتون فوق العادس
فارغ التحصیلان پرادعا
متاسفانه نسل جدید اکثرا این ویروسو دارن
با 10 میلون تومان چه کاری میشه کرد ؟
كار خانه هاي مدرك سازي را جمع كنيد تا هركسي با توجه به استعداد خود پيشرفت كند نه با پول و گرنه از داخل مي پوسيم
و در پایان مقصر بیکاری فارغ التحصیلان خودشان شناخته شدند!
این حرف مثل این میمونه که ار یک پروفسور دانشگاهی بخواهید بعد از صرف این همه هزینه در کلاس اول دبستان که تخصص زیادی نمیخواد تدریس کنه.
ببخشید ببخشید قابل توجه شما! فارغ التحصیلان پرادعا کجا روند بنایی یا نجاریی کنند یا کجا بروند منشی یا آبدارچی شوند؟
تا زمانی که مشاغل کاذب درآمدی افسانه ای دارند که یکشبه میشود راه چند ساله رفت کسی تن به جوشکاری و سنگبری نمیدهد بیخود مشکل را گردن این و آن نیاندازید مشکل اقتصاد ماست که جوانها را کار گریز کرده
10 ملیون خرجه 2 ماه یه خانواده متوسطه
چرا صورت مسئله رو پاک می کنید . کسی که می خواست سنگبری و کفاشی کنه چرا می ره دانشگاه ؟
میخواستین واسه کم کردن تعداد بیکاران کشور دست به یک سیاست غلط(بازکردن در دانشگاه روی همه!!) نزنین..من بیکاری رو به بیگاری ترجیح میدم..حاضرم با فوق لیسانس بیکار باشم ولی تن به حقوق 300 ،400 تومنی ندم
با ده میلیون تومان شغل ایجاد نمی شود
فارغ التحصیلی که با خریدن پایان نامه مدرک میگیره باید بیکار باشه چرا چون سواد نداره. طرف ناپلئونی مدرک میگیره و آنوقت توقع داره میزی و مقامی و پول هنکفتی ووو اینکه نشد
آره واقعا درست میگه چرا مثلا یک فوق لیسانس متالوژی یا یک مهندس ساختمان نمیره چاه فاضلاب خالی کنه؟؟؟؟
اگر همین تحصیل کرده شرایط خروج از کشور را داشت الان بهترین زندگی و بهترین شغل و درآمد و آینده را داشت.
آخرشم ما مقصر شدیم، بله تا یه حدی از افرادی اینجوری هستند قبول ولی شما که نیازی به این همه تحصیل کرده نداشتید چرا از قبل جلوشو نگرفتید؟
اصلا کاری نیست . ربطی به ادعا داشتن یا نداشتن نداره
خودتون مگه تیتر نزدین استخدام رفتگر با مدرک کارشناسی و ارشد تو فلان شهر رو؟
براي مشاغل نجاري و بنايي هم متقاضي هست، كو كار؟
اگر زنهای تحصیل کرده شغل دارن پس چرا مردهای تحصیل کرده ندارن. اینجوری نفقه رو مردها باید بگیرن.
با سلام
مي خواستم عرض كنم اگر قار بچه مردم بعد از گرفتن ليسانس وفوق ليسان به كار نجاري وجوشكاري 00 مشغول بشه چرا بايد 6 الي 7 سال عمر خود بعلاوه چند ميليون پول خود را صرف دانشگاه رفتن بكنه وتازه اگر فارغ ا لتحصيلان اين شغل ها را قبول كنند آنهم نيست
سلام
من خودم دانشجوی دکتری هستم و از انجام هیچ کاری نه خجالت میکشم و نه میترسم چون هر کاری واسه خودش محترم هست، ولی اگر قرار بر این بوده که کارهایی مثل جوشکاری، بنایی و اینجور کارا بوده چرا باید حدود 10 سال وقتشون را تو دانشگاهها به معنای واقعی تلف کنن؟؟؟؟؟؟؟ همون اول میرفتن سراغ این کارها، به نظرم اینگونه اظهار نظرها یکم نیاز به تفکر داره
فارغ اتحصیل های دانشگاه به جز شغل مدیرکلی قبول نمی کنند !!! در حالی که به وضوح می بینیم بازار کار برای آنانی که مهارت های فنی دارند همیشه وجود دارد . معمولاً برقکار ، لوله کش ، نجار ، ..... آنقدر کار دارند که برای مشتری طاقچه بالا می گذارند و باید یکی دو هفته صبر کنیم تا به ما نوبت سرویس دهی بدهند .
بیخیال تابناک...
ما با فوق لیسانس و بالای ده سال سابقه کار تو شرکتهای مختلف اونم ازپایین ترین سطوح، حالا بخاطر رکود دوسال بیکاریم و دریغ از یه کار...
شرکتها حتی برای پست پایین هم استخدام نمیکنن...
قبول کنید اوضاع خوب نیست و بیکاری وحشتناکه...
واقعيت اصلي اين است كه دانشگاه ها بسيار بدون كيفيت هستند، چند دانشگاه اصلي را اگر با اغماض در نظر نگيريم عملا تحصيلات عالي فقط يك مدرك است و فارغ التحصيلان يا خودشان دانش كسب كرده اند و متخصص شده اند كه بسيار كم و انگشت شمار هستند و يا به اميد دانشگاه مانده و عمر خود را صرف هيچ كرده اند.
فارق التحصیلان پر مدعا نیستند, وقتی همه جا کارمند خانم با فن بیان عالی میخوان که نصفه حقوق بگیرن اونم بدون بیمه و ... معلومه که فارق التحصیلان باید بیکار باشن.
وقتی به لیسانس و فوق لیسان حقوق اداره کار میدن اونم بدون قرارداد و بدون مزایا معلومه باید بیکار باشن.
یه فلافلی بخوای بزنی بیشتر از ده میلیون پول میخواد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر