بازدید 44537
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

شایعه خروج معاون سابق احمدی نژاد از کشور/ واکنش عارف به تهدید رد صلاحیت اصلاح طلبان/ شیاطین نمی خواهند اصولگرایان به وحدت برسند/ تشدید فعالیت زمین‌خواران در ایام تعطیل/ مشکلی مهمتر از حضور زنان در ورزشگاه/ چند نماینده هستند که با هیچ پاسخی قانع نمی‌شوند؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«توافقات بی‌سر و صدا برای گرانی زیر ۶ درصد»،«ائتلاف حداکثری از جلیلی تا لاریجانی»،«آشنا نبودن حسن روحانی با اصطلاحات هسته‌ای»، «مادر داعش کیست؟»،«احمدی نژادی نیستم، این وصله ها به من نمی چسبد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 25 July 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش عارف به تهدید رد صلاحیت اصلاح طلبان

محمدرضا عارف در خنان خود در جمع مردم لرستان گفت: بسیاری از فعالان رقیب اصلاحات بعد از حوادث 88 بر این باور بودند فاتحه اصلاحات خوانده شده است و حتی تعبیر "مرگ اصلاحات" را به کار می بردند. در آن فضایی که ناامیدی در بدنه اصلاح طلبان حاکم بود تلاش کردیم با ایجاد انگیزه برای جوانان و ایجاد شور انتخاباتی ، در انتخابات حضور جدی و تاثیر گذار داشته باشیم و خوشبختانه در این مسیر موفق بودیم. پتانسیل اصلاح طلبان مطمئنا بش از 50 درصد رای است - درصورت وحدت و همگرایی بین جریان اصلاح طلب و رقابت عادلانه و قانونی بین جریان‌های مختلف سیاسی نتیجه انتخابات مجلس به کام اصلاح طلبان خواهد بود. عده‌ای که مسئولیتی در برگزاری انتخابات ندارند از ماه‌ها قبل اصلاح طلبان را با عناوین مختلف از جمله "رد صلاحیت" تهدید می کنند .اصلاح طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای اینچنینی عقب نشینی نمی‌کنند و در انتخابات حضور جدی خواهند داشت. تلاش ما این است که انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم را در اسفندماه داشته باشیم.عارف شعار اصلی اصلاح طلبان در انتخابات اسفند را " ارتقاء جایگاه مجلس" عنوان کرد و گفت: جریان رقیب اصلاحات می خواهد اصلاح طلبان را درگیر حاشیه کند باید مراقبت کرد با حفظ انسجام تشکیلاتی درگیر حاشیه ها نشویم.


توافقات بی‌سر و صدا برای گرانی زیر ۶ درصد

در حالی تولیدکنندگان نوبت به نوبت برای دریافت مجوز گرانی اقدام کرده‌اند که اخبار غیر رسمی از توافقات بی سر و صدا برای گرانی‌های زیر ۶ درصد اکثر کالاهای اساسی حکایت دارد. مهر نوشت: بیش از ۱۰ روز است که از دستور محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور می‌گذرد. او در بخشنامه‌ای اعلام کرده بود که اگر هر تولیدکننده‌ای درخواست افزایش قیمت کمتر از ۶ درصد را داشته باشد، دیگر نیازی نیست که به کارگروه کنترل بازار مراجعه کرده و منتظر تصمیم این کارگروه باشد که معمولا هم موضوعات مهمتری از افزایش قیمت یک گروه کالایی دارد. بنابراین تصمیم بر این شد که همه درخواست‌های افزایش قیمت که نرخی کمتر از ۶ درصد را دنبال می‌کنند، به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع داده شود. به عبارت دیگر، دولت برای گرانی‌های زیر ۶ درصد چراغ سبز نشان داد. در این میان، بازار تائید و تکذیب‌ها مبنی بر موافقت یا عدم موافقت دولت با افزایش قیمت داغ شد و در عین حال، تولیدکنندگان هم که درخواست‌های افزایش قیمت را چند ماهی بود که به کارگروه کنترل بازار ارایه کرده بودند، روانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شدند. در این مرحله، این سازمان اعلام کرد هر درخواستی که به سازمان حمایت ارجاع شود، به منزله تائید افزایش قیمت نیست در حالی که اکنون اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که توافقات بی سر و صدا برای افزایش قیمت میان این سازمان و تولیدکنندگان صورت گرفته است.


نمیتوانیم کاری کنیم که اوباما دست حسین شریعتمداری را ببوسد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد که در انتخابات پیش روی مجلس به دنبال انتخاب کسانی رفت که باری از روی دوش دولت و ملت بردارند. وی ادامه داد: حتما با همه اشکالاتی که ما ممکن است در درون خودمان به روش‌های کارمان داشته باشیم و دنبال یکسری اصلاحات می‌رویم حتما نظام ما از یکسری نظام‌هایی که در منطقه هستند مردمی‌تر، پیشرفته‌تر و قابل اتکاتر است، این‌ها همه نقاط قوت کشور ما هست.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: منتها همه اینها معنی‌اش این است که ما نمی‌توانیم در مسیری گام برداریم که آقای رییس جمهور آمریکا بیاید دست آقای حسین شریعتمداری را ببوسند و بگویند شما چی راهنمایی می‌کنید و ما دنیا را چگونه اداره کنیم. حتما چنین کاری را نمی‌توانیم انجام بدهیم


شیاطین نمی خواهند اصولگرایان به وحدت برسند

قائم مقام جبهه پایداری با اشاره به جلسات مشترک موتلفه اسلامی، ایثارگران و پایداری گفت: جلسات سه جانبه بسیار پر بار و پر برکتی تشکیل شده است. ما در اصول ثابت هستیم و این مسیر را ادامه خواهیم داد. برخی شیاطین هستند که نمی خواهند بگذارند اصولگرایان به وحدت برسند. صادق محصولی بیان داشت: موتلفه اسلامی تلاش های بسیاری برای وحدت اصولگرایان انجام داده و ما نیز این سیاست را که به دنبال مجلسی اصولگرا هستیم اما یک نفر از ما نباشد را قبول داریم.وی افزود: مجموعه اصولگرایان جلسات خوبی با هم داشته اند و به پیشرفتهای خوبی رسیده ایم و امیدواریم به وحدت نهایی برسیم. محصولی تاکید کرد: آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و آیت الله مصباح در راس وحدت اصولگرایی قرار داشته و نقش پدری دارند و فصل الخطاب انها هستند. ما بر وحدت اصولگرایان تاکید داریم. وی با اشاره به مواضع جبهه پایداری که برخی ها انها را افراطی می خوانند بیان داشت: در جبهه پایداری نیز امکان اشتباه وجود دارد و ما خود را بری از اشتباه نمی دانیم زیرا معصوم نیستیم اما اینکه برخی دوستان یکسری از جریان های اصولگرایی را تندرو و یا کندرو معرفی می کند برای ضربه به وحدت است.


ائتلاف حداکثری از جلیلی تا لاریجانی

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: متأسفانه برخی متدینین و نیروهای انقلاب تحلیل مشترکی از شرایط ندارند و تحلیل ها یکی نیست. برخی یک مسئله را تهدید و برخی مسائل دیگری را تهدید می‌دانند.حسین فدایی بیان داشت: چون تحلیل مشترکی نیست نقشه راه مشترکی به وجود نیامده است و این در صورتی است که همه ما خود را سرباز رهبری می دانیم و باید تلاش کنیم به عنوان بسط ید رهبری عمل کنیم. دبیرکل جمعیت ایثارگران تأکید کرد: مهمترین شاخص و میزانی که می‌تواند میان اصولگرایان هماهنگی به وجود آورد تبعیت از ولایت است.دبیر کل جمعیت ایثارگران گفت: ما باید به‌دنبال راهی باشیم که ائتلاف و وحدت حداکثری اصولگرایان را تسریع ببخشد. وی ادامه داد: راهبرد و راهکار ما ائتلاف حداکثری اصولگرایان از جلیلی تا لاریجانی است.


چند نماینده هستند که با هیچ پاسخی قانع نمی‌شوند؟

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص توضیحات محمد جواد ظریف و علی اکبر صالحی در مورد جزئیات متن برجام و قطعنامه شورای امنیت گفت: توضیحات به خوبی ارائه شد و ابهامات زیادی را برطرف کرد اما چند ابهام و سوال همچنان باقی ماند که مطمئنا در آینده به آن ها پاسخ داده خواهد شد.به نوشته برنا وی با اشاره به سوالات تعداد انگشت شماری از نمایندگان از وزیر امور خارجه و بی توجهی آن ها به پاسخ های قاطعانه مسولان مذاکره کننده اظهار داشت: عده انگشت شماری در مجلس هستند که هر پاسخی بشنوند قانع نخواهند شد، عده ای دیگر نیز هستند که می خواهند تمامی امتیازات ممکنه را از آمریکایی ها بگیرند و در مقابل آن حتی یک سانتریفیوژ هم از کار نیفتد.پزشکیان ادامه داد: اگر قرار بود هر چه ما بگوییم آن ها قبول کنند و هر چه آمریکایی بخواهند ما رد کنیم که دیگر مذاکره کردن معنی نمی دهد. در مذاکره و توافق کردن اصولی وجود دارد که باید آن را بپذیریم و با بده بستان ها دوطرف را به اهدافشان در طول مذاکره نزدیک می شوند.


آشنا نبودن حسن روحانی با اصطلاحات هسته‌ای

صادق خرازی؛ دیپلمات ارشد و سفیر سابق ایران در فرانسه در گفت‌وگو با ماهنامه عصر اندیشه معتقد است که برخی از مسئولین اشتباهات استراتژیکی در موضوع هسته‌ای داشته‌اند؛ عضو ارشد حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سؤال که اشتباهات روحانی، هاشمی و خاتمی چه بود؛ اظهار داشت: «اشتباه آقایان این بود که قوانین حقوقی برخورداری از انرژی هسته‌ای را رعایت نکردند. اگر ما به آقای احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنیم و می‌گوییم چرا ایشان حرف‌هایی زد که باعث وهن دانشمندان هسته‌ای ما شد و یا بحث‌های مثل هولوکاست را در کنار موضوع مهم انرژی هسته‌ای مطرح کرد و حساسیت جامعه جهانی را برانگیخت، باید به دوره قبل او نیز نگاه کنیم.
حساسیت اصلی نسبت به دانش هسته‌ای در دولت آقای خاتمی پیش آمد و افرادی که مسئول مدیریت سیاست خارجی هسته‌ای بودند، از آغاز نتوانستند به‌گونه‌ای عمل کنند که این معضلات برای ما در جامعه جهانی پیش نیاید.»صادق خرازی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آقای روحانی در آن زمان مسئول پرونده هسته‌ای بودند و کسانی که عضو کمیسیون محرمانه بودند؛ گفت: «بله، آقای روحانی در کمیسیون محرمانه حضور داشتند و حتی در استفاده از اصطلاحات هم دچار ضعف بودند. من آن زمان سفیر بودم. در کاخ الیزه مشاور ارشد امنیت ملی رئیس‌جمهور فرانسه به من گفت «آن‌قدر این اصطلاح فلان هسته‌ای را به کار نبرید. این واژه مبنای حقوقی‌اش بمب هسته‌ای است. همین اشتباه ازلحاظ حقوقی پای شما را گیر می‌اندازد وقتی شما می‌گویید دانش صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشیم، نباید این اصلاح را به کار ببرید.»


درآمد داعش از فروش نفت چقدر است؟

یک مسؤول بلندپایه خزانه داری آمریکا فاش کرد که داعش، از محل فروش نفتِ استخراج شده از اراضیِ تحت اشغال خود، ماهانه 40 میلیون دلار پول به دست می آورد."دانیال گلیزر" معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با حمایت مالی از تروریسم اعلام کرد که در پی کشته شدن ابوسیاف، از سرکرده های داعش که مسؤول قاچاق و فروش نفت و گاز شرق سوریه بود، گنجی واقعی از اطلاعات مربوط به منابع درآمد داعش به دست آمد. گلیزر که در همایش امنیت در ایالت کلرورادو سخن می گفت، خاطر نشان کرد: عناصر داعش، ماهانه 1000 دلار حقوق می گیرند.
این مسؤول مالی آمریکایی تاکید کرد: داعش در ماه ژوئن سال 2014، در موصل به مبالغ هنگفت نقدی بالغ بر 500 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار دست یافت. داعش، پیش از این با تسلط بر بانک هایی در شهر موصل، دستکم 430 میلیون دلار از اموال موجود در بانک را تصرف کرد.


مادر داعش کیست؟

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز اتفاقاتی که در منطقه آسیا و آفریقا در کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم، توطئه‌هایی است که توسط غرب و به ویژه آمریکا اتفاق می افتد.حجت الاسلام والمسلمین صفایی گفت: دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا و وهابیت با ایجاد گروه تروریستی داعش و کشتن کودکان و زنان بی گناه به دست آنان موج اسلام هراسی را رواج می دهند.وی در ادامه به برداشت های سطحی و ظاهری گروه تروریستی داعش از قرآن اشاره کرد و افزود: وهابیت، مادر داعش است و هزینه‌های سنگین این گروه و تسلیحات آنها پرداخت می کند.صفایی تصریح کرد: این مسئله یک مسئله سیاسی است چرا که این هزینه‌ها از طرف وهابیون و اسرائیل برای بدبین کردن دیگر ادیان نسبت به اسلام پرداخت می‌شود چراکه با کشتن کودکان و زنان بی گناه به دست گروه تروریستی داعش به نام اسلام از رواج اسلام جلوگیری می کنند و موج اسلام هراسی را رواج می دهند.


 توصیف  علیرضا خمسه از سینمای ایران

علیرضا خمسه سینمای ایران را صنعتی ورشکسته توصیف کرد که با چوب زیربغل راه می‌رود.این بازیگر باسابقه درباره حضور کمرنگ برخی از هنرمندان سینما در سال‌های اخیر به ایسنا گفت: این موضوع به رکود سینما بر می‌گردد، چرا که چرخ این صنعت در کشور ما بسیار کُند می‌چرخد و به همین دلیل بسیاری از هنرمندان حرفه‌ای ما بیکار هستند.خمسه اضافه کرد: صنعت سینمای ایران در حال حاضر صنعت ورشکسته‌ای است که با چوب زیر بغل راه می‌رود.او در پاسخ به این پرسش که وضعیت سینما در دو سال گذشته و با تغییر دولت چه اندازه عوض شده است، توضیح داد: سینمای ما مانند ماشینی است که پنجر شده و به موتور سوزی افتاده است. در این وضعیت خیلی تفاوتی نمی‌کند که راننده‌ این ماشین ناشی یا ماهر باشد. شاید یک راننده توانمند بتواند چند کیلومتر بیشتر با این اتومبیل قراضه راه بپیماید، اما در هر حال خیلی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.


خروج معاون سابق احمدی نژاد از کشور 

برخی منابع خبری از خروج معاون سابق احمدی‌نژاد  از ایران خبر داده اند.سایت  روز نو مدعی شده شده است پنج‌شنبه گذشته یکی از معاونان محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم از ایران خارج شده است.گفته شده است که وی به همراه همسر خود به ترکیه رفته است.بنا براین گزارش وی در زمان حضور خود در فرودگاه ترکیه حالت روحی مناسبی نداشته است.گفتنی‌است علی سعیدلو، آخرین رئیس سازمان تربیت بدنی ایران بود. او پیش‌ از آن معاونت اجرایی رئیس‌جمهور در دولت نهم و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را بر عهده داشته است.


افطاری سیاسی در منزل حسن روحانی

اکبر منتجبی در صفحه فیس بوک خود نوشت: در ماه رمضان وقتی آقای روحانی افطاری های پی در پی می دادند. پیشنهاد کردم که ایشان یک افطاری هم با روسای جمهور سابق برگزار کند. اواخر هفته پیش شنیدم که در یکی از شب های ماه مبارک رمضان آقای روحانی در منزل خود میزبان 4 چهره برجسته بود: هاشمی رفسنجانی(رییس جمهور دوره چهارم و پنجم) ، رییس دولت اصلاحات، علی اکبر ناطق نوری (رییس مجلس پنجم ) و سیدحسن خمینی.جزییاتی از این دیدار منتشر نشده است.  از قرار معلوم این دیدار پیش از توافق هسته ای بوده و آنها در خصوص مسایل مختلف کشور صحبت کرده اند.



تاسیس رشته زبان کردی در دانشگاه کردستان

مسئولان دانشگاه کردستان از راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی در این دانشگاه و پذیرش دانشجو در این رشته برای سال تحصیلی آتی خبر داده‌اند.به گفته بختیار سجادی، رئیس شورای راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان، تدریس این رشته با پذیرش ۴۰ دانشجوی روزانه از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز می‌شود.آقای سجادی به سایت کردپرس گفت این رشته با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده و در مقطع کارشناسی در قالب ۱۳۶ واحد درسی ارائه خواهد شد.رشته زبان و ادبیات کردی برای اولین بار در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ در کنار زبان و ادبیات عربی و فارسی قرار گرفته است.

کارگزاران نمی‌تواند برای اصلاح‌طلبان تعیین تکلیف کند

اسماعیل ابراهیمی دبیرکل مجمع تدبیر و امید و عضو ستاد محمدرضا عارف در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس، در مورد اخبار منتشر شده پیرامون ائتلاف روحانی و لاریجانی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما اصلاح‌طلبیم و اندیشه اصلاحات را نیز به این سادگی معامله نمی‌کنیم وی در واکنش به اظهارات عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی مبنی براینکه ما لاریجانی نقد را بر عارف نسیه ترجیح می‌‌دهیم، گفت: اصلاحات در فرد تعریف نشده است و البته کارگزاران هم نمی‌توانند خود را اصلاح‌طلب بدانند و حالا بخواهد برای اصلاح‌طلبان تعیین تکلیف کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر معامله کارگزاران با فراکسیون رهروان ولایت مجلس یک معامله خاصی است این ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است و امروز با رای اصلاح‌طلبان رئیس‌جمهور شده. اینکه کارگزارانی‌ها بخواهند برای مجلس دهم تصمیم‌گیری کنند و آقای عارف را کنار بزنند تحقق نخواهد یافت. آقای عارف یک بار از خود گذشتگی کرده است وی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم آقای عارف حتماً سرلیست اصلاح‌طلبان باشد گفت: ما می‌گوییم هرچه بزرگانی همچون هاشمی رئیس دولت اصلاحات و روحانی تصمیم گرفتند اصلاحات مطیع این تصمیم خواهد بود.


واکنش نایب رئیس اتاق ایران و چین به اظهارات مظاهری

نایب رئیس اتاق ایران و چین گفت:‌ این که گفته می‌شود ما نمی‌توانیم مبلغ ضمانت‌ موجود در چین را مسترد کنیم، از پایه بی‌‌اساس است. مجید رضا حریری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره به اینکه کل دارایی بلوکه‌شده ایران در چین خیلی بیشتر از 18 میلیارد یورو است، گفت: این رقم به عنوان تضمین فاینانس پروژه‌هایی که بین دولت ایران و چین بسته شده، پرداخت شده است.وی افزود: این روال بین همه کشورها وجود دارد و برای انجام پروژه‌هایی استفاده می‌شود که باید تضمینی در آنها باشد. ایران هم به دلیل تحریم بودن قادر به دادن ضمانتنامه بانکی نبود و مجبور شد پول نقد را به عنوان تضمین در چین قرار دهد.


مشایی افتابی شد؟

طی روزهای اخیر شایعه ای در فضای مجازی مجددا قوت گرفته است مبنی بر این که اسفندیار رحیم مشایی از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور گذشته دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد.

شایعه خروج معاون سابق احمدی نژاد از کشور/ واکنش عارف به تهدید رد صلاحیت اصلاح طلبان/ شیاطین نمی خواهند اصولگرایان به وحدت برسند/ تشدید فعالیت زمین‌خواران در ایام تعطیل/ مشکلی مهمتر از حضور زنان در ورزشگاه/ چند نماینده هستند که با هیچ پاسخی قانع نمی‌شوند؟

اما در همین رابطه غلامحسین اسماعیلی،‌ رئیس دادگستری کل استان تهران در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تا آنجا که اطلاع دارم دستگیری آقای رحیم مشایی صحت ندارد.همچنین عکس دیگری در عصر روز جمعه در گلزار شهدای مسجد جامع کردمحله کتالم رامسر گرفته شده که سند دیگری است بر بی اساس بودن این شایعات در چند روز اخیر.

شایعه خروج معاون سابق احمدی نژاد از کشور/ واکنش عارف به تهدید رد صلاحیت اصلاح طلبان/ شیاطین نمی خواهند اصولگرایان به وحدت برسند/ تشدید فعالیت زمین‌خواران در ایام تعطیل/ مشکلی مهمتر از حضور زنان در ورزشگاه/ چند نماینده هستند که با هیچ پاسخی قانع نمی‌شوند؟

تشدید فعالیت زمین‌خواران در ایام تعطیل

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از «کوه‌خواری» و زمین‌خواری به عنوان پدیده‌هایی زشت نام برد و گفت: سوءاستفاده‌کنندگان از هر فرصتی برای تصرف اراضی استفاده می‌کنند.وی با اشاره به سوءاستفاده این افراد از چند روز تعطیلی اخیر و غیبت مسئولان اظهار داشت: به مسئولان هشدار می‌دهیم که اگر قصد مسافرت در تعطیلات آتی را دارند حتماً تیمی را مأمور مراقبت از اراضی ملی و ممانعت از هرگونه تفکیک و دیوارکشی توسط زمین‌خواران بنمایند.پورمختار در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: البته زمین‌خواران فشارهای بسیاری نیز به فرمانداران و مسئولان محلی می‌آورند و با تمسک به روش‌هایی از جمله همراه نمودن بعضی اعضای شوراهای محلی با خود سعی دارند فرمانداران و دیگر مسئولان را از مقابله با زمین خواری باز دارند.وی با تأکید بر نیاز به نظارت جدی‌تر از سوی فرمانداران بر حفظ اراضی ملی اظهار داشت: کمیسیون اصل نود ارزیابی‌های خود را انجام داده و در نهایت درباره عملکرد فرمانداران گزارش خواهد داد.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فرمانداران در این زمینه تعلل کنند و وظایف خود را در مبارزه با زمین‌خواری به خوبی انجام ندهند با گزارش‌هایی که از کمیسیون اصل نود مجلس به قوه قضائیه ارسال می‌شود، آنان برخورد خواهد شد.


انتقاد از سنجش نتیجه مذاکرات با بازی فوتبال

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در مورد تشبیه جمع‌بندی وین به یک برد با نتیجه 3 بر 2 در مسابقه فوتبال گفت:‌ واقعیت امر این است که نمی‌توان توافق و نتیجه جمع‌بندی مذاکرات را به یک مسابقه فوتبال تشبیه کنیم. این تشبیه تشبیه درستی نیست به خاطر اینکه در مسابقه فوتبال برنده و بازنده حضور دارند و اگر ما بازی برد برد داشته‌ایم که این بازی نباید بازنده‌ای داشته باشد و اگر ما برده‌ایم طرف مقابل باخته و یا بالعکس و این یعنی بازی ما برد برد نبوده است.وی افزود: سنجش نتیجه مذاکرات و مقایسه آن با بازی فوتبال سنجش و مقایسه درستی نیست باید موضوع را با تحمل و دقت بررسی کرد که در این داد و ستد چه امتیازاتی با چه کیفیتی داده‌ایم و در مقابل چه امتیازات با چه کیفیتی دریافت کرده‌ایم و قضاوت کنیم که این نوع داده و ستاده در جهت منافع ملی کشور ما است یا نه!عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ملاک و داور اصلی ما در جمع‌بندی مذاکرات ملت بزرگ و مراجع قانونی کشور که باید جمع‌بندی مذاکرات را ارزیابی کنند. و هیچگاه داوری را به مراجع بین‌المللی واگذار نمی‌کنیم. ما باید خودمان موضوع را بررسی و جمع‌بندی کنیم و نهایتاً به این تصمیم برسیم که آیا این به نفع ملت، کشور و منافع ملی ما در درازمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت هست یا نه؟!


شبکه‌سازی مشاور بابک زنجانی در کیش

بر اساس برخی شنیده‌ها، مشاور بابک زنجانی دست به شبکه‌سازی‌های بحث‌برانگیزی در کیش زده است.انتخاب آورده است: شنیده‌ها حاکی از این است «ح ش» که پس از آشنایی با بابک زنجانی و دریافت وام 43 میلیاردی از وی به عنوان یکی از اصلی‌ترین اعضای کارتل اقتصادی این متهم اقتصادی شناخته می‌شد، این روزها در کیش دست به اقدامات بحث‌برانگیزی زده است.

در ادامه، به نقل از روزنامه قانون ادعا شده است: پس از دستگیری بابک زنجانی، «ح س» که به عنوان مشاور وی شناخته می‌شد نیز دستگیر شد، اما وی پس از آزادی فعالیت خود را به گونه‌ای دیگر و با ایجاد چندین گروه در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند که پس از شبکه‌سازی با عنوان دوستداران کیش میتینگ‌هایی را برگزار می‌کند.نکته قابل توجه، حضور معاون گردشگری کیش «م خ» در این شبکه است.وی با گذشت مدت زمان کوتاهی از این فعالیت، دست به گسترش این شبکه‌سازی با برگزاری همایش با حضور معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و سایر افراد این شبکه که اکثراً از سرمایه‌داران کلان هستند، زده است.


مشکلی مهمتر از حضور زنان در ورزشگاه

معصومه ابتکار ضمن حمایت از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، می‌گوید: فکر نمی‌کنم ورود به ورزشگاه‌ها مطالبه اصلی بانوان ایرانی باشد. یکی از مطالبات اصلی خانم‌های ایرانی این است که دختران همگام با پسران بتوانند از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار باشند. دختران ایرانی به دلیل فقدان امکان ورزش و محرومیت‌هایی که در نقاط مختلف کشور دارند، از مشکلات اسکلتی رنج می‌برند.


تاثیر دریافت کمک مالی 170 نماینده در تایید صلاحیت‌‌‌ها

محمدرضا تابش در گفت‌­وگو با ایلنا، تابش با اشاره به تعلل صورت گرفته در خصوص انتشار نام 170 نماینده مجلس که متهم به دریافت کمک مالی از محمدرضا رحیمی شده­‌بودند، تصریح کرد: تعاملات و رایزنی­‌هایی با قوه قضاییه انجام گرفت و درپی آن سخنگوی محترم شورای نگهبان نیز اعلام کرد، این مسئله در تایید صلاحیت نمایندگان مورد توجه قرار خواهد گرفت که امیدواریم این مسئله محقق شود. البته بهتر بود پس از درخواست برخی از نمایندگان، اسامی این افراد منتشر می‌­شد٬ تا نمایندگان هم توضیحات خود را ارائه کنند تا ابهامی در این خصوص باقی نمی­‌ماند؛ چراکه ممکن است این مبالغ را صرف امور عام­‌المنفعه کرده باشند.


 برای تبلیغات  علیه توافق هسته ای چند میلیون دلار هزینه می شود؟

روزنامه یو اس ای تودی نوشت : مخالفان توافق هسته ای برای جلب حمایت مردم و قانونگذاران آمریکایی علیه این توافق، ده ها میلیون دلار خرج می کنند. در حالی که کنگره آمریکا روز پنج شنبه بررسی دو ماهه توافق هسته ای ایران را آغاز کرد، مخالفان این توافق برای جلب حمایت مردم و قانونگذاران آمریکایی در حال صرف دهها میلیون دلار هستند.کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل(لابی صهیونیستی) موسوم به آیپک ، شهروندان ایران عاری از سلاح هسته ای (Citizens for a Nuclear Free Iran)، اتحاد علیه ایران هسته ای (United Against a Nuclear Iran) و ائتلاف یهودیان جمهوری خواه (Republican Jewish Coalition ) از جمله گروه هایی هستند که قصد دارند برای انتقاد از این توافق از طریق آگهی های بازرگانی تلویزیونی که از جمعه گذشته آغاز شده است، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و ایجاد پایگاه های اینترنتی جدید در مورد نقایص این توافق، حدود بیست تا چهل میلیون دلار هزینه کنند.


احمدی نژادی نیستم، این وصله ها به من نمی چسبد

پس از انتشار خبري در مورد انتصاب فرماندار سابق بابل به رياست سازمان همياري شهرداري مازندران ، وي در تماس با "انتخاب" توضيحاتي در اين زمينه ارائه داد. رجب مولايی كه چندی پيش به دليل حضور در ميتينگ سياسی احمدي تژاد در بابل، جنجال ساز و پس از آن بركنار شده بود، در تماس با "انتخاب" مي گويد ؛ برخلاف ميل باطني و با دستور مقامات بالادستی خود در اين ميتينگ شركت كرده بوده است. وی در ادامه ضمن تكذيب ارتباطش با احمدي نژاد ، خود را پيرو گفتمان اعتدال دانست و گقت: اين وصله تحت هيچ شرايطي به من نمي چسبد. مولايي با بيان اينكه متحمل هزينه هاي بسياری در دولت احمدی تژاد شده، افزود: سوابق من كاملا مشخص است ، من همواره حامي گفتمان اعتدال بوده ام و از این پس نیز ، در همین مسیر ادامه خواهم داد .


خرازی: عارف به نفع روحانی کناره گیری نکرد

صادق خرازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران، درباره نحوه کنار گیری عارف از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من خیلی باهمگرایی که در سال 92 هر کسی برای خودش تعریف می کند، موافق نیستم.به نظر من، شور ملی و حذف آقای هاشمی از نامزدی ریاست جمهوری واکنش عظیمی در سطح جامعه ایجاد کرد.همچنین شخص رئیس دولت های هفتم و هشتم موقعیتی که داشت به این شور دامن میزد. اینکه اصلاحطلبانبرنامه ریزی کردندچنیناتفاقی بیفتد رانمیتوانم درک کنم.به دلیل اینکه دو هفتهمانده بهانتخابات در بعضی جلسات اصلاحطلبانمعلوم نبودآنها ازآقای روحانیحمایت می کنندیا آقای عارف.شرایط سیاسی کشور به آقای روحانی کمک کرد که قدرت را به دست بگیرد.همچنین نقش آقای هاشمی و رئیس دولت اصلاحات را نمی توانیم منکر شویم.نمی توانم بگویم چقدر در این پیروزی نقش داشت، چون فضایی که ایجاد شده بود اگر انتخابات به دور دوم کشیده میشد، رای آقای روحانی به 60 درصد هم میرسید.نادیده گرفتنکنارهگیری آقای عارف در پیروزیآقای روحانیبی انصافی است ولینباید بیش از اندازهبرای آن نقش قائل شد.آقای عارفاقدام بسیار ارزشمندیانجام دادند، ولی اینکه همه موفقیت ها را به کنارهگیری آقای عارفمتمرکز کنیم، تحلیل واقعبینانهاینیست واینطور نیست. در واقعآقای عارف به نفعآقای روحانی کنار نرفت. ایشان خودشان کنار رفتند.نامی ازکسینبردند. برداشت همه این بود کهآقای عارفبه نفع آقای روحانیکناره گیری نکرد. اقای عارف تحت فشارهای مختلف بود.در مجموع مردانگی کرد و این کار را انجام داد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار