بازدید 7313
وقتي سازنده‌نماها غيب مي‌شوند؛

ماجرای‌ دريافت‌ تسهيلات‌ براي‌‌ خانه‌هاي‌‌ رها شده

دست برخي سازنده‌نماها در چند سال گذشته تازه رو شده است. وقتي ساختمان پي‌ريزي شده آنها در طول يكي دو سال اخير بدون هيچ پيشرفتي در حد همان پي‌ريزي باقي مي‌ماند، بانك‌ها مي‌فهمند دوباره كلاه سرشان رفته است.
کد خبر: ۵۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹ 25 July 2015
دست برخي سازنده‌نماها در چند سال گذشته تازه رو شده است. وقتي ساختمان پي‌ريزي شده آنها در طول يكي دو سال اخير بدون هيچ پيشرفتي در حد همان پي‌ريزي باقي مي‌ماند، بانك‌ها مي‌فهمند دوباره كلاه سرشان رفته است.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، زماني كه اين افراد براي دريافت تسهيلات به بهانه ساخت و ساز و با وثيقه قرار دادن زمين خود به بانك مراجعه كردند، شايد مسئولان بانك فكر نمي‌كردند تسهيلاتي بي بازگشت خواهند پرداخت.

تعداد زمين‌هاي رها شده كه هر كدام در ازاي تسهيلاتي در گرو بانك هستند در مناطق شمالي تهران مانند ولنجك قابل توجه است. اين واقعيت را با مراجعه به يكي از املاك اين منطقه مي‌توان به راحتي دريافت.

كارشناس فروش يكي از املاك منطقه شمالي ولنجك به خبرنگار تابناك مي‌گويد در يك سال اخير بر تعداد زمين‌هايي كه پي‌ريزي شده ولي در طول يكي دو سال اخير هيچ پيشرفتي نداشته، به شدت افزوده شده است.

كسري زماني پور با بيان اينكه همه سازندگان منطقه را به خوبي مي‌شناسند توضيح مي‌دهد: عده‌اي كه جزو سازندگان اصلي اين منطقه نيستند براي دريافت تسهيلات به بانك مراجعه كرده و زمين‌ها را نيز به وثيقه بانك درآوردند ولي پس از دريافت تسهيلات به جاي صرف آن در پروژه، ترجيح دادند از خير زمين بگذرند و تسهيلات بدون بازگشت را در امور ديگر هزينه كنند. به اين ترتيب مي‌بينيم هر روز بر تعداد زمين‌هاي رها شده بخصوص در مناطق شمالي شهر افزوده مي‌شود.

او با اشاره به اينكه در حال حاضر آمار زمين‌هاي رها شده بويژه در منطقه ولنجك بسيار بالاست اظهار مي‌كند: ركودي كه در دو سه سال اخير در بازار مسكن وجود داشته، باعث شده نساختن صرفه بيشتري داشته باشد. در حالي كه پيش از اين ركود به دليل صعود قيمت‌ها ساختمان‌سازي از سودآورترين فعاليت هاي اقتصادي بود.

در شرايطي كه بانك‌ها براي اعطاي تسهيلات تكليفي با كمبود منابع مواجه هستندريال عدم بازگشت تسهيلات اعطايي و افزوده شدن بر مطالبات معوق مي‌تواند بر قفل شدن بيشتر تسهيلات توليد بيفزايد، ضمن آنكه بانك‌ها نيز با تعداد زيادي وثايق روبرو هستند كه در شرايط كنوني بازار قابليت نقدشوندگي ندارد و اين موضوع بانك‌ها را از دست‌يابي به بخشي منابع خود محروم مي‌كند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار