بازدید 4551
لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم:

ضرورت دقت لازم در اجرای توافق

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به دنبال جستجو و برجسته کردن اشکالات توافق هسته‌ای هستند که قطعاً این اقدامات نفعی عاید کشور نمی‌کند، گفت: در شرایط فعلی نگاه درست این است که توافق هسته‌ای را جزء دستاوردهای ملی در نظر بگیریم و از این موضوع پله‌ای برای پرش، حرکت و توسعه کشور درست کنیم.
کد خبر: ۵۱۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 23 July 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به دنبال جستجو و برجسته کردن اشکالات توافق هسته‌ای هستند که قطعاً این اقدامات نفعی عاید کشور نمی‌کند، گفت: در شرایط فعلی نگاه درست این است که توافق هسته‌ای را جزء دستاوردهای ملی در نظر بگیریم و از این موضوع پله‌ای برای پرش، حرکت و توسعه کشور درست کنیم.

به گزارش تابناک، مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام صالحی‌منش و سید مهدی صادقی استاندار سابق و جدید قم عصر امروز (چهارشنبه 31 تیر) با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ساختمان استانداری قم برگزار شد.

دکتر لاریجانی در این مراسم با اشاره به تفاهم هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت: یکی از نکات مهم امروز ایجاد وفاق و همدلی میان مسئولان در سطح کلان و استان‌ها است. از این‌رو قطعاً باید امروز بیش از گذشته فضا برای همدلی ، هم‌‌زبانی و کار و تلاش فراهم شود. البته در شرایط کنونی بخش‌های مختلف مانند بخش‌های فرهنگی، آموزش و دانشگاه مشکلات بودجه‌ای و اعتباری دارند، حال اگر به دنبال حل این مشکلات هستیم باید تمام استعدادها را بسیج کنیم و قطعاً اگر از این فرصت استفاده نکرده و فضای دوستی و گذشت را فراهم نکنیم، نمی‌توانیم از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی این است که برخی به دنبال جستجو و برجسته کردن اشکالات توافق هسته‌ای هستند که قطعاً این اقدامات نفعی عاید کشور نمی‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی عید فطر به درستی فرمودند که مسئله هسته‌ای نباید مایه دودستگی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً در شرایط فعلی نگاه درست این است که توافق هسته‌ای را جزء دستاوردهای ملی در نظر بگیریم و از این موضوع پله‌ای برای پرش، حرکت و توسعه کشور درست کنیم، البته در حوزه مذاکرات و توافق هسته‌ای باید تمام دقت‌نظرها صورت می‌گرفت که این موضوع محقق شده است. البته شاید در این توافق نیز برخی ضعف‌ها وجود داشته باشد، اما می‌توان از این توافق به‌عنوان پله‌ای برای حرکت کشور استفاده کرد.

دکتر لاریجانی بیان کرد: من در نشست روز گذشته شورای عالی امنیت ملی نیز گفتم که توافق هسته‌ای باید زمینه‌ای برای رونق تولید باشد نه اینکه این رویداد باعث توزیع  و تشدید نقدینگی و متعاقب آن تورم در کشور شود، بلکه این موضوع باید زمینه‌ای برای توانمندسازی حوزه فرهنگ، اقتصاد، علوم و دفاع باشد.

وی بر لزوم توجه مسئولان به نگاه همدلانه و هم‌زبانی بین آنها تاکید کرد و گفت: قطعاً این موضوع موجب می‌شود که ضعف‌ها جبران شود، نه اینکه برخی با تفکر اینکه اسلام مجسم هستند، باعث خروج دیگران از اسلام خارج شوند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه هم‌افزایی در سطوح و طبقات مختلف کشور موجب حل مشکلات می‌شود، تصریح کرد: امروز شاهدیم که صدای رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه درآمده و از توافق هسته‌ای هراسان هستند که این نشان‌دهنده آن است که آنها به شدت نگران توانمندشدن بیش از پیش ایران هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این روزها می‌بینیم که مقامات آمریکایی بیش از حد حرف زده و گاهی صحبت‌های نسنجیده‌ای را بر زبان می‌آورند، حال باید گفت که این مواضع برای آمریکا افتخار نیست که خود را درون یک رژیم پوسیده خفه کند، اگر کشوری مانند آمریکا داعیه مدیریت جهانی دارد، چگونه خود را درون یک رژیم جعلی و پوسیده،‌ کوچک می‌کند.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای در چند سال اخیر گفت: جمهوری اسلامی با دقت مسئله هسته‌ای را دنبال کرده و استراتژی درستی در این رابطه داشت و قطعاً در چند سال گذشته با دقت نظر و توجه به شرایط کشور و فعالیت‌های صنعت هسته‌ای کشور، انتخاب راهبرد بسیار درست بود و ما در شرایطی بودیم که باید قدرت هسته‌ای خود را تثبیت می‌کردیم، از این‌رو آنچه که در مذاکرات دنبال می‌شد، تثبیت دانش هسته‌ای و رفع همه تحریم‌های ظالمانه بود که این موضوع تا حد قابل قبولی محقق شد. البته در مقام اجرای این توافق نیز باید دقت لازم صورت گیرد، زیرا موجودات موذی منطقه نیز در این حوزه فعال بوده و به دنبال سنگ‌اندازی هستند و ما باید هوشیار باشیم تا در مقام اجرا به یک نگاه راهبردی دست یابیم.

دکتر لاریجانی در تشریح شرایط کشور بعد از توافق هسته‌ای تصریح کرد: قطعاً مدیران استانی قم باید زمان را خوب دریابند و با استاندار جدید همدلانه کار کنند تا استان قم بیشترین نفع را دریافت کند. البته در شرایط کنونی و در سطح کشور باید مسابقه توسعه ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم در استان قم رجال دینی برجسته به ویژه مراجع عظام و ائمه جمعه کمک کنند تا قم به یک استان نمونه تبدیل شود تا در آینده‌ای نزدیک این استان الگوی کل کشور در تمام حوزه‌ها باشد.

وی در تشریح عملکرد صالحی‌منش استاندار سابق قم گفت: در اینجا من باید صمیمانه از تلاش‌های وی تشکر کنم، آقای صالحی‌منش انسانی خوش‌نفس و دارای یک روحیه کاری در استانداری بود و امیدوارم وی در جاهای دیگر با این روحیه بتواند منشأ خیر باشد.

دکتر لاریجانی با اشاره به انتصاب صادقی به‌عنوان استاندار جدید قم افزود: آقای صادقی از پشتوانه خوب عملکردی برخوردار بوده و خوشبختانه وی از اهالی قم است، از این‌رو امیدوارم با حضور وی و تلاش مدیران استانی،‌عقب‌افتادگی قم جبران شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار جدید قم تصریح کرد: من توصیه می‌کنم که استانداری در یک فرصت دوماهه ارزیابی دقیقی از شرایط استان تبیین کند تا بدین وسیله بتواند برای توسعه بخش‌های مخلتف از جمله فرهنگ، آموزش، صنعت، معدن و مدیریت شهری گام بردارد. البته این تحلیل و ارزیابی به شما کمک می‌کند که یک راهبرد درست انتخاب کنید، زیرا موضوعات متنوع بوده و شاید اذهان به امور فرعی متمرکز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه علمیه، مراجع و علمای استان قم گفت: قطعاً نظرات این بزرگواران برای اعتلای استان بسیار مفید است و به طور حتم صرف‌نظر از این علما می‌تواند استان را برای پیدا کردن و یافتن راه درست یاری کند. بنده که هر وقت به خدمت مراجع می‌روم، دلسوزی و خیرخواهی را در نظرات این عزیزان به وفور می‌بینم، از این‌رو می‌توان از پیشنهادات و نظرات مراجع و علما در مسائلی همچون موضوعات حوزوی، فرهنگی، معیشتی و اقتصادی قم استفاده کرد.

دکتر لاریجانی با اشاره به جایگاه صنعت استان قم بیان کرد: استان قم به علت نزدیکی به استان تهران و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی دارای مزیت‌های بسیاری است، اما امروز یک رکود در صنعت کشور وجود دارد که صنعت استان قم نیز از این معضل مستثنی نیست. البته در این حوزه نیروی انسانی و سرمایه‌گذار موجود است، اما به دلایل مختلف از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود، بنابراین به نظر من استاندار جدید قم باید موتور تولید، صنعت، معدن، دامداری و کشاورزی استان قم را به حرکت درآورد.

وی بر لزوم حمایت از بخش دامداری و کشاورزی تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی استان قم، استانداری باید در جهت تغییر الگوی کشت، اجرای سیستم گلخانه‌ای و توسعه آبیاری تحت فشار تلاش کند. از طرف دیگر منابع بانک‌ها نیز برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی باید در خدمت صنایع قرار گیرد، از این‌رو دغدغه استاندار جدید می‌تواند، موتور محرکی برای ادارات و دلگرمی برای تولیدکنندگان باشد و قطعاً نمایندگان نیز کمک خواهند کرد تا برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای استان محقق شود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان تنها با سرمایه‌گذاری در بخش تولید فراهم می‌شود، افزود: استان قم دارای استعدادها و پتانسیل‌های بسیاری در بحث توریست،‌ صنعت، معدن و به ویژه صنعت فرشبافی است، از این‌رو با توجه به حصول توافق هسته‌ای قطعاً در آینده‌ای نزدیک گشایش بسیاری برای صادرات فرش به‌وجود می‌آید که باید از این ظرفیت استفاده کرد تا در نهایت اشتغال جوانان ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار