بازدید 10459
۳

بانک مرکزی:بانکها موظف به رسیدگی وپاسخگویی به مشتریان هستند

کد خبر: ۵۱۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 23 July 2015
با تشکر، سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:

بانک مرکزی با ایجاد یک سامانه جهت دریافت وام ازدواج از متقاضیان وام ازدواج ثبت نام به عمل می آورد و براساس نوبت دهی که سامانه تعیین میکند متقاضیان را برای تکمیل مدارک به بانک تعیین شده ارجاع میدهد.پس از حدود ۴ ماه نام من به همراه اسم بانک مربوطه مشخص شد و تنها ۱۲ روز برای تکمیل مدرک فرصت هست(تا تاریخ01/04) ولی پس از مراجعه به شعبه تعیین شده(بانک کشاورزی میدان امام شهرستان دهلران استان ایلام) مسئولین شعبه می گویند که ما اعتبار نداریم و اگر پس از ده روز تعیین شده برای ما اعتبار نیاید دیگر شما را ثبت نام نمی کنیم و باید از اول در سامانه ثبت نام کنید،یعنی من پس از چهارماه انتظار دوباره باید در سامانه وام ازدواج ثبت نام کنم؟اگر اینگونه است دیگر معنی نوبت دهی و سامانه ازدواج چیست؟

پاسخ:

باسلام
احتراما، بازگشت به نامه شماره 113/404 درخصوص تقاضای مخاطب محترم به اطلاع می رساند براساس دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری مصوب 93/11/07شورای محترم پول واعتبار، بانکها وموسسات اعتباری موظفند نسبت به رسیدگی به شکایات وارائه پاسخ مکتوب به مشتریان اقدام نمایند.
لذا مقتضی است نامبرده شکوائیه خود را درمرحله اول جهت رسیدگی به واحد رسیدگی به شکایات بانک کشاورزی ارائه نمایند.
باعتایت به مراتب فوق وبه منظور مساعدت شکوائیه ایشان طی رونوشت نامه شماره 94/104899 مورخ 94/04/24 برای بانک مورد نظر ارسال شده است که مقتضی است مراتب توسط وی از واحد رسیدگی به شکایات بانک مذکور مورد پیگیری قرار گیرد.
بدیهی است درصورت اعتراض به پاسخ آن بانک ، نامبرده می تواند تقاضای خود را به همراه پاسخ دریافتی از بانک و مستندات مربوط جهت رسیدگی مجدد به اداره نظارت بربانکها وموسسات اعتباری این بانک ارسال نماید.

اداره روابط عمومی
عزیز حاجی علیاری     مهدیه نعیمی تبریزی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان