بازدید 24264
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

مملکت 8 سال تنبلی دیده، تنبلی نکنید/ احتمال ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان به یک شرط/پیش خوری پول‌های بلوکه شده/ فیلمسازان مجوزشان را از کف خیابان بگیرند/ کارگاه چینی ها عامل سیل تهران؟!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«انصراف نمایندگان استان فارس از استیضاح رحمانی‌فضلی»،«بزرگ‌ترين شركت امريكايي در راه تهران»،«توصیف گهواره ای محبیان از پایداری‌ها»،«شخصیت زنان درورزشگاه می شکند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 20 July 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


انصراف نمایندگان استان فارس از استیضاح رحمانی‌فضلی

نوذر شفیعی عضو مجمع نمایندگان استان فارس در گفت‌وگو با فارس، درباره جلوگیری از طرح استیضاح وزیر کشور در صحن علنی مجلس گفت: مجمع نمایندگان استان فارس صبح امروز جلسه‌ای داشتند و به این نتیجه رسیدند که جلوی استیضاح وزیر کشور گرفته شود.وی با تأکید بر اینکه اعضای مجمع نمایندگان استان فارس اهمیت بسیار زیادی برای نظرات و دیدگاه‌های علمای استان قائل هستند، افزود: هرچند نمایندگان مجلس شورای اسلامی ملاحظاتی را پیرامون این تصمیم خود دارند اما در نهایت نمایندگان از استیضاح وزیر کشور منصرف خواهند شد.گفتنی است 18 تن از اعضای مجمع نمایندگان استان فارس هفته گذشته در اعتراض به انتخاب محمدعلی افشانی به عنوان استاندار این استان استعفای دسته جمعی خود را به هیأت رئیسه ارائه کردند.با توجه به اعتراض شدید نمایندگان استان فارس در نهایت هیأت دولت در جلسه روز چهارشنبه با معرفی افشانی به عنوان استاندار فارس، موافقت کرد.پس از انتصاب افشانی به عنوان استاندار فارس، آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و آیت‌الله دستغیب نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری طی نامه‌ای از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی خواستند تا از طرح استیضاح وزیر کشور در صحن علنی مجلس جلوگیری شود.


مملکت 8 سال تنبلی دیده، تنبلی نکنید!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه‌های سنگ، کاشی و سرامیک و آشپزخانه و استخر که همزمان برگزار شده‌اند، با گلایه نسبت به ساعت برگزاری نمایشگاه که تا 17 است، خطاب به یکی از کارکنان خود تذکر داد: یا اعلام کنید نمایشگاه تا ساعت 19 عصر است یا استعفا دهید؛ مملکت به اندازه کافی هشت سال تنبلی کشیده است؛ تنبلی نکنید.محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز دوشنبه در بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه‌ها بارها بر لزوم حضور در بازارهای اروپا تاکید کرد و در مورد نمایشگاه، گفت: تولید کاشی و سرامیک را از 400 میلیون متر مربع باید به 700 میلیون متر مربع رساند.وی با بیان این‌که در حال حاضر کاشی و سرامیک رقیب سنگ نیز شده است افزود: بسیاری از سرامیک‌ها شبیه سنگ هستند. البته صنعت سنگ نیز نباید درجا بزند.وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد صنعت سنگ نیز با تاکید بر اینکه پیشرفت در این حوزه کار بسیاری را می‌طلبد، گفت: در سال‌های گذشته بیشتر به صادرات سنگ خام توجه شده لذا باید سنگ را به مصارف نهایی برسانیم و به الگوهای کشورهای منطقه توجه کنیم.


هیچ، نتیجه مذاکرات در جام جم

نتیجه مذاکرات برای ادای حق فوتبال و مسئله حق پخش تلویزیونی باز هم به بن‌بست رسیده است.چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای بین مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما برگزار شد که یک غایب بزرگ و اصلی دشت؛ غایبی که خود و سازمانش را به تعهدات و تفاهم‌نامه قبلی امضا شده در مورد حق پخش تلویزیونی فوتبال مقید نمی‌داند. صداوسیما به صراحت عنوان می‌کند پرداخت پول از طریق این سازمان به فوتبالی‌ها قانونی نیست؛ چالشی که فصل گذشته با راه ندادن دو هفته‌ای دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها همراه بود این‌بار بیش از هر زمان دیگری جدی و بحرانی‌ به نظر می‌رسد."همکاری و پیگیری لازم جهت ایجاد ردیف متناسب با موضوع برنامه در بودجه سازمان صداوسیما از طرف دولت توسط فدراسیون فوتبال انجام شود".این بند، یکی از تصمیمات عجیب اتخاذ شده در جلسه روز چهارشنبه بود، اینکه چگونه فدراسیون فوتبال به همراه سازمان صداوسیما در مشارکتی غیر قانونی سهیم شود. صداوسیما سالانه مبلغی میلیاردی از تبلیغات تلویزیونی برنامه‌های مرتبط با فوتبال به دست می‌آورد که سال گذشته حتی ریالی از این دریافتی را نیز به فوتبال اختصاص نداد، رقمی که 22.5 میلیارد تومان بود.


احتمال ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان به یک شرط

رسول منتجب‌نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ تصریح کرد: جلسات حزب اعتماد ملی با انگیزه بالای اعضا از سرگرفته شده و بر اساس اساسنامه در غیاب دبیر کل٬ اختیارات ایشان به قائم مقام تفویض شده است٬ لذا هیچ خلاء قانونی برای فعالیت اعتماد ملی وجود ندارد.منتجب نیا با اشاره به اینکه بعد از سال 92 وضعیت احزاب بهتر شده و دولت با برگزاری جلساتی با فعالان حزبی سعی کرده به تقویت فرهنگ تحزب کمک کند٬ تاکید کرد: همه گروه‌های اصلاح‌طلب با محوریت رئیس دولت اصلاحات به دنبال وحدت و انسجام هستند و این مهمترین مسئله اصلاح‌طلبان است.قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره امکان ائتلاف با اصولگرایان معتدل گفت: هرگونه ائتلاف با نیروهای غیر اصلاح طلب و مشخصا اصولگرایان میانه رو٬ به مرور و با نزدیک شدن به زمان انتخابات و با یک تصمیم جمعی مشخص می‌شود.


بزرگ‌ترين شركت امريكايي در راه تهران

شركت شلمبرژه امريكايي - انگليسي به عنوان بزرگ‌ترين شركت خدمات نفتي جهان در حالي آماده بازگشت به ايران شده كه پالايشگاه‌هاي آسيايي و آفريقايي براي خريد نفت ايران در دوران پساتحريم صف كشيده‌اند.به گزاش اعتماد، با توافق هسته‌اي ايران و غرب پيش‌بيني مي‌شود در قالب يك برنامه زمان‌بندي وزنه ۱۱ تحريم بين‌المللي از پاي صنايع نفت، گاز و پتروشيمي ايران باز شود.براساس توافق ايران با گروه ١+٥، صادرات و واردات و حمل نفت، فرآورده نفتي، گاز و پتروشيمي ايران، واردات تجهيزات يا تكنولوژي كليدي نفتي به كشور، سرمايه‌گذاري خارجي در صنايع نفت و انرژي، طراحي و ساخت نفتكش، خدمات بيمه‌اي يا بيمه اتكايي نفتكش‌ها، ارايه خدمات پرچم و تعيين وضعيت براي كشتي‌هاي نفتكش و گازبر ايراني آزاد خواهد شد.پال كيبزگارد، مدير اجرايي شركت امريكايي- انگليسي شلمبرژه كه يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي خدمات نفتي در جهان به شمار مي‌رود از بازگشت قريب الوقوع خود به صنايع نفت و گاز در صورت لغو تحريم‌ها خبر داده است.


تبدیل 5 + 1 به 2 + 5 یا 3 + 4 در آینده

مهدی مطهرنیا گفته آمریکا بر آن است که شرکای استراتژیک خود را بر مبنای نیازهای قرن 21 خود ، باز تعریف کند. این استاد علوم سیاسی دانشگاه با اشاره به اینکه شرکای استراتژیک آمریکا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، ایران و استرالیا خواهند بود، تصریح کرد: آمریکا نیازمند نزدیکی به ایران ، فلات ایران و خلیج فارس یعنی نوهارتلند است. از این جهت در آینده این توافق در آینده موجب افزایش سطح هماهنگی ایران و آمریکا در قالب 5+1 خواهد بود. 5+1 درآینده نزدیک به 5+2 یا 4+3 تبدیل خواهد شد. از این منظر در آینده نظام بین الملل شاهد شکل گیری یک نظام تکچند قطبی خواهیم بود نظامی که درآن می توانیم 6+1 را مد نظر قرار دهیم. 6 قدرت بزرگ به علاوه ایالات متحده آمریکا نظم دهنده های نظام بین الملل خواهند بود


سالانه هزار کودک زیر سه سال رها میشوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح پس‌انداز برای فرزندان بهزیستی از بدو تولد خبر داد و گفت: سالانه کمتر از یک هزار کودک زیر سه سال در سطح کشور رها می شوند. دکتر انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با مهر افزود: طرح افتتاح حساب برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی، پس‌اندازی برای آنها محسوب می‌شود و نقطه اطمینانی است اما در نگاه سیستمی و کلان باید همزمان و همراه با افتتاح حساب، از حمایت‌های اجتماعی نیز برخوردار شوند. محسنی بندپی با اشاره به اینکه سالانه کمتر از هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر سه سال در خیابان‌ها رها می‌شوند، گفت: بر اساس آمارهای موجود ۱۲ هزار کودک در مراکز بهزیستی تمامی استان‌های کشور نگهداری می‌شوند که با تسهیل در قانون فرزندخواندگی، زمینه واگذاری تعداد زیادی از آنها فراهم خواهد شد.


مجلس بخشهایی از جمع بندی نهایی مذاکرات را نخواهد پذیرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چند نکته در متن جمع‌بندی نهایی مذاکرات که اخیراً منتشر شده وجود دارد که مجلس شورای اسلامی حتماً این نکات را نخواهد پذیرفت. ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامیاظهار داشت: مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ صرفاً در موضوعات هسته‌ای بوده و ربطی به سیاست‌های کلان نظام در مقابل استکبار و همچنین ربطی به سیاست جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان و گسترش عدالت در جهان ندارد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس در بررسی این متن در جایی که احساس کند برخی از موارد از خطوط قرمز عبور کرده‌اند و موجب لطمه خوردن حقوق مردم شده است را تصویب نخواهد کرد. آقامحمدی افزود: مجلس هیچ بندی را که احساس کند به حقوق مردم آسیب زده شده و توان نظامی ما را مورد خدشه قرار می‌دهد امضاء نخواهد کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: توان نظامی ما چیزی نیست که به دیگران ببخشیم و مجلس نیز در بررسی این متن و نهایی کردن آن مطمئناً دست ملت را در مقابل دشمن نخواهد بست.


کارگاه چینی ها عامل سیل تهران شناخته شد

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: شدت بارندگی و شکسته شدن آب بند کارگاه چینی ها برای آزاد راه تهران شمال موجب شد حجم آب با سرعت بالا وارد رودخانه شده و سیل راه بیافتد. حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیلاب شب گذشته کن و سولقان در تهران اظهار داشت: شدت این بارندگی از که از ساعت ۷ بعد از ظهر روز گذشته آغاز شد از یک سو و شکسته شدن آب بند کارگاه چینی ها برای آزاد راه تهران شمال از سوی دیگر موجب شد حجم آب با سرعت بالا وارد رودخانه شده و کسانی که برای تفرج و شنا به منطقه آمده بودند دچار آسیب شوند. حسین طلا با اشاره به تعداد مفقودی های اعلام شده گفت: تا کنون ۶ جسد نیز در منطقه پیدا شده و دو کارگر چینی هم جان خود را از دست دادند.


پلیس به دنبال قاتلی که جنگلهای بلوط را به اتش کشید

پلیس جنایی استان ایلام به دنبال قاتلی است که در انتقامی کور مردی را به قتل رساند و در پی این جنایت جنگل‌های بلوط شهرستان سیروان را به آتش کشید. ١٥ ساعت عملیات نفسگیر نیروهای هلال‌احمر استان ایلام به کمک مردم و بالگرد آبپاش کافی بود تا حریق گسترده‌ای که ٢٠٠ هکتار از جنگل‌ها را سوزاند، مهار شود. ظهر روز دوشنبه ٢٥ تیرماه ساکنان روستای «دَروَن کُفره » در جريان تیراندازی مرگباری در یک زمین کشاورزی قرار گرفتند. بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه ٢ برادر وقتی در مزرعه‌شان در حال جمع‌آوری محصولات کشاورزی بودند مردی آشنا با شلیک گلوله یکی از آنها را به قتل رسانده و دیگری را مجروح کرده بود. این جنایت مرگبار پایان ماجرا نبود و قاتل خشمگین با آتش زدن خرمن‌های گندم در این مزرعه حادثه هولناک دیگری را نیز رقم زد. آتش افروخته شده خیلی زود به اطراف مزرعه سرایت کرد و جنگل‌های بلوط را در آستانه نابودی قرار داد. شاهدان این جنایت وقتی در برابر آتش گسترده‌ای که جنگل را محاصره کرده بود قرار گرفتند برای اطفای حریق وارد عمل شدند. هر لحظه بر حجم آتش افزوده می‌شد تا این‌که جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیروان نیز برای مهار آتش به کمک نیروهای مردمی رفت.


هیچ بخشی از پول ما در چین بلوکه نیست

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: هیچ پولی از کشورمان در چین بلوکه نیست و در مقابل، هم‌اکنون دلارهای ایرانی در ژاپن و کره بلوکه شده است. مجید رضا حریری اشاره کرده است هیچبخشی از پول ما در چین بلوکه نیست. بخشی از ذخایر ارزی ما تا پیش از اینکه در تحریم باشیم، به جاهای امن دنیا منتقل شد تا از تحریم آسیب نبیند، یکی از این نقاط امن، چین بود و ذخایر ارزی هم قرار نبوده که برگردد و اسم آن با خودش است و اگر قبلا در بانک پاریس بوده، الان در بانک چین است. پس بلوکه نیست و اختیار آن در دست خود ایران است. بخشی از این پولبه عنوان ضمانت فاینانس ما در چین استفاده می شود؛ همه هم در دسترس است و هیچپولی در بانک‌های چینی نداریم که چینی ها مانع نقل و انتقال آن شوند اما در بانک‌های ژاپنی داریم که بلوکه شده و در کره و هند هم دلارهایی داریم که قابلیت جابه‌جایی آنها و حتی خرید کالا به جای آنها را هم نداریم، این در حالی است که دلیل بلوکه شدن این پول‌ها این است که ایران در شرایط تحریم، تنها می توانست به چند کشور نفت بفروشد که از جمله آن، هند، چین، کره، ژاپن و ترکیه بود. چینی‌ها، هندی‌ها و ترک‌ها به جای پول نفت به ما کالا دادند اما کره و ژاپن این پول را بلوکه کردند.


داعش در اروپا پایگاه نظامی تاسیس میکند

پایگاه بریتانیایی "دیلی اکسپرس" در خبری مدعی شد گروه تروریستی داعش در تلاش است تا در بوسنی پایگاه نظامی تاسیس کند و زا آن طریق حملات خود علیه غرب را افزایش دهد. گفته شده شماری از نیروهای این گروهک تروریستی هم اکنون در دهکده دور افتاده ای در شمال این کشور مشغول طی کردن دوره های آموزشی هستند. این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشتک مکانی که این گروهک تروریستی انتخاب کرده، در تپه ای واقع شده و دور از دسترس است. گفته می شود شماری از اعضای این گروهک تروریستی زمین هایی را در این منطقه خریداری کرده اند.


ایران بهای نفت را با سرعت کاهش میدهد

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که "نفت ایران بسیار سریع تر از آنچه همه تصور میکنند به بازارهای بین المللی بازخواهد گشت." این آژانس که به کشورهای مصرف کننده نفت مشاوره می‌دهد افزود: بیشتر تحلیلگران درباره توانایی ایران برای بازگشت به بازار‌های جهانی نفت بیش از حد بدبین هستند. اما برخلاف نظر تحلیلگران بدبین همان طور که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران وعده داده ایران می‌تواند تا اواسط سال آینده روزانه یک میلیون بشکه به تولید خود بیفزاید و باعث اشباع بیشتر بازار و کاهش قیمت‌ها شود


تصاویر غیراخلاقی ورزشکاران زیر ذره‌بین می‌رود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ممنوعیت همکاری صداوسیما با هنرمندانی که اقدام به انتشار تصاویر نامناسبی از خود در فضای مجازی می‌کنند٬ گفت: در بحث ورزشکاران نیز این مراقبت باید صورت گیرد چراکه آنها الگوی نسل جوان هستند.سیدعلی طاهری در گفت و گو با خانه ملت با تأکید براین‌که مجلس از برخورد با ورزشکاران خاطی در فضای مجازی استقبال می‌کند٬ عنوان داشت: وزارت ورزش و جوانان باید از اختیاراتی که در این زمینه دارد استفاده کرده و با ورزشکارانی که تصاویر غیراخلاقی در صفحات اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌کنند برخوردی قاطع داشته باشد؛ کمیسیون فرهنگی مجلس هم از اقدام در این زمینه استقبال می‌کند.نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت ورزش مراقبت بیشتری بر رفتار ورزشکاران در فضای مجازی داشته باشد٬ افزود: در جلسات مجلس با مسئولان وزارت ورزش آن‌ها از فعالیت کمیته انضباطی در این زمینه خبر دادند ولی به نظر می‌رسد باید تصمیماتی گرفته شود که ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشد.


فیلمسازان مجوزشان را از کف خیابان بگیرند

داریوش مهرجویی معتقد است وظیفه ارشاد فقط صدور مجوز نیست بلکه باید از مجوزهایی که صادر کرده است؛ دفاع کند نه اینکه فیلمسازان را به حال خود رها کند.به گزارش ايلنا داریوش مهرجویی با اشاره به وضعیتی که برای فیلم سینمایی رستاخیز به وجود آمده است؛ گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور تنها نهادی است که می‌تواند به یک فیلم مجوز نمایش بدهد و وقتی این مجوز صادر شد یعنی آن فیلم می‌تواند به نمایش دربیاید و باید هم نمایش داده شود.وی ادامه داد: از طرف دیگر وزارت ارشاد باید از مجوزهایی که صادر می‌کند؛ حمایت کند و از فیلمسازانی که برای آنها مجوز صادر شده؛ دفاع کند نه اینکه همه را یک به یک به حال خود رها کند.مهرجویی افزود: اگر ارشاد توان مقابله با این افراد را ندارد باید همانند افرادی که در خیابان اعتراض می‌کنند؛ دار و دسته و گروهی برای خود تشکیل بدهد و همانند معترضان در خیابان؛ با آنها مانند خودشان برخورد کند.مهرجویی ادامه این روند و رفتار وزارت ارشاد را خطرناک دانست و افزود: چنین وضعیتی جایگاه قانون و وزارت ارشاد را تضعیف می‌کند و دیگر چه نیازی است که فیلمسازان و هنرمندان از وزارت ارشاد مجوز بگیرند بلکه آثار خود را در کف خیابان نمایش می‌دهند و از آنها مجوز می‌گیرند.


توصیف گهواره ای محبیان از پایداری‌ها

یک نظریه پرداز اصولگرا گفت: حرکت پایداری‌ها جنبیدن است و نه پیش رفتن؛ همچون گهواره کودک که می‌جنبد٬ ولی گامی به پیش نمی رود.امیر محبیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در خصوص نشست‌های سه گانه اصولگرایان متشکل از موتلفه، پایداری و ایثارگران گفت: هرچند معتقدم رویکرد فعلی به تفاهم و توافق میان گروهی در درون جناح اصولگرا بر مبنای آنچه که فعلا صورت می گیرد؛ به نتیجه مطلوب و به‌ویژه عاجل نخواهد رسید٬ ولی قطعا نیت خیر در ورای این تلاش ها را تحسین می کنم.موسس حزب نواندیشان تصریح کرد: معتقدم هدف از همگرایی اصولگرایان نباید صرفا نزدیک کردن چند گروه اصولگرا به‌ویژه جریان‌هایی که نشان داده‌اند تابع تصمیمات جمع نیستند٬ باشد٬ بلکه اصولگرایان باید میان گروه‌ها و اصول مورد نظر که باید شفاف و روشن و بر پایه باورهای دینی و عقلانی باشد٬ همگرایی ایجاد کنند. تفاوت این دو رویکرد زیاد است. یکی می‌خواهد منافع را محور توافق قرار دهد و دیگری رویکردی اعتقادی دارد و قصد دارد باورها را تعمیق بخشد.این نظریه پرداز جریان اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا این سه ضلعی جامعیت لازم را در جریان اصولگرا دارد٬ بیان کرد: قطعا ندارد. اساسا معلوم نیست چه دلیل منطقی پشتِ کنار هم نشاندن این سه ضلع قرار دارد.


سپاه قدس در تدوین سیاست خارجی نقشی ندارد

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه قدس دخالتی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا ندارد و سیاست‌های کشورمان کاملا مشخص و شفاف است.حجت الاسلام والمسلمین "مجتبی ذوالنور" مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ادعای اخیر یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان غرب درباره دخالت سپاه قدس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: این موضوع دروغ محرز و کذب محض است.وی ادامه داد: "سپاه قدس" دخالتی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا ندارد و سیاست‌های کشورمان کاملا مشخص و شفاف و در چهارچوب قانون است.مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌های خارجی نظام در چهارچوب قانون اساسی و با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین می‌شود و نیروهای مسلح از جمله "سپاه قدس" نقشی در این پروسه ندارند و این یک بازی روانی از سوی غرب است.


بحرین کاردار سفارت ایران را احضار کرد

وزارت خارجه بحرین کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران را در اعتراض به آنچه که اظهارات مقامات ایرانی خوانده است، احضار کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه بحرین عصر روز گذشته مرتضی صنوبری کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران را در اعتراض به آنچه که اظهارات مقامات ایرانی خوانده است، احضار کرد. عبدالله عبداللطیف عبدالله سرپرست وزارت خارجه بحرین گفت: بحرین اقدامات لازم را در جهت حفظ منافع، امنیت و ثبات خود اتخاذ خواهد کرد.


کدام کشورها بهترین زیرساخت های جهان را دارند؟

زیرساخت های به خوبی توسعه یافته، برای تقویت اقتصاد یک کشور حیاتی هستند. شبکه حمل و نقل موثر، شبکه های برق و ارتباطات شرایطی را ایجاد می کنند که به رشد موثر کسب و کار و عملکردهای اقتصادی گسترده تر منجر می شوند.

اقتصاد ایرانی، در گزارش سالانه رقابت پذیری جهانیِ مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، زیرساخت های ۱۴۴ اقتصاد جهان با معیارهای مختلف شامل کیفیت شبکه جاده ای و ریلی و کیفیت عرضه برق مورد ارزیابی قرار گرفتند تا رتبه بندی جهانی بدست آید. ایران در این لیست در رتبه 83 قرار دارد. هنگ کنگ در صدر فهرست کشورهای داری بهترین زیرساخت جای گرفت و سنگاپور و امارات متحده عربی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.در فهرست ۱۰ کشور برتر در حوزه زیرساخت ها، نام شش کشور اروپایی از جمله هلند و سوئیس در رتبه های چهارم و پنج دیده می شود


هشدار یک مورخ درباره مافیای اروپایی آماده حمله به ایران

عبدالله شهبازی در بخشی از یادداشتی با عنوان «کانون‌های مافیایی، استراتژی توسعه و ایران پساتوافق» در صفحه فیسبوک خود درباره برخی شرکت‌های اروپایی اماده حضور در ایران نوشته: در دو سده اخیر نام خاندان روچیلد بعنوان مهم‌ترین مصداق «توطئه کانون‌های مالی یهودی» شهرت کم‌نظیر یافته. بخشی از تحقیقات من در ۲۵ سال اخیر معطوف به این پدیده بوده است. به درست یا غلط بودن تلقی رایج درباره روچیلدها و «پول یهودی» نمی‌پردازم ولی طبیعی است زمانی که می‌شنوم رئیس بخش خودرو مجتمع روچیلد بریتانیا و مشاور مجتمع پژو- سیتروئن از طراحی برای هجوم به بازار ایران سخن می‌گوید،‌ تأمل کنم. فایننشال تایمز ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۵ گزارشی درباره کمپانی‌های خودروسازی و بازار گشوده شده ایران، در پی توافق وین، منتشر کرد با عنوان «خودروسازان به فرصت طلایی ایران می‌نگرند که در پی توافق هسته‌ای پدید آمد.» این گزارش چنین آغاز می‌شود: «خودروسازان جهان برای تهاجم به ایران طی سال‌های آینده مخفیانه نقشه می‌کشند.» در گزارش فوق، ویکاس سگال، مسئول سرمایه‌گذاری جهانی خودرو در مجتمع روچیلد بریتانیا (ن. م. روچیلد و پسران)، با اندی شرمن،‌ خبرنگار فایننشال تایمز در لندن، گفتگو کرده است. فایننشال تایمز می‌نویسد: ایران بزرگ‌ترین بازار خودرو در خاورمیانه است با فروش ۹۰۰ هزار دستگاه و ساخت ۱.۱ میلیون دستگاه تا سال گذشته. آقای سگال معتقد است ایران ظرفیت آن را دارد که با تولید ۳ الی ۴ میلیون خودرو در سال طی این دهه به «نیروگاه صنعتی منطقه» تبدیل شود. آقای ویکاس سگال هندی است و مشاور استراتژیک مجتمع خودروسازی پی. اس. آ. پژو- سیتروئن نیز هست که در سال‌های تحریم بر بازار خودروی ایران حکومت می‌کرد.

شهبازی در ادامه نوشته: سخن گفتن از طرح تهاجم شبکه‌های مافیایی مالی- تجاری برای اشغال ایران، بدون توجه به طرح روی جلد شماره ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۵ اکونومیست، با عنوان «سلام آیت‌الله»، و مقاله مرتبط با طرح فوق، ناتمام است. اکونومیست ارگان غیررسمی متنفذترین کانون‌های مالی لندن است که از سده نوزدهم میلادی در ایران ذینفع بودند و بیش از هر کانون مالی و سیاسی دیگر در ایران نفوذ داشته‌اند. این نفوذ به پایان نرسیده و تداوم یافته است. اکونومیست مهم است زیرا به کانونی تعلق دارد که سنن دیرین مشارکت در تکاپوهای مالی جهان غرب و تحرکات استعماری دارد. این همان کانونی است که بر پایه امتیاز رویتر و با اقدامات سِر هنری دراموند ولف، وزیر مختار وقت بریتانیا در ایران، بانک شاهنشاهی ایران (بانک شاهی) را تأسیس کرد و انحصار نشر اسکناس ایران را به دست گرفت. بانک شاهی عملاً شاخه‌ای از بانک هنگ کنگ و شانگهای بشمار می‌رفت و بعدها در مجتمع بانکی فوق رسماً ادغام شد. اکونومیست کاملاً بومی است، غریبه نیست.


شخصیت زنان درورزشگاه می شکند

اسد الله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسأله ورود زنان به ورزشگاه ها گفته:‌ زمانی که نظام جمهوری اسلامی مستقر شد عده ای گفتند این نظام زنان را به خانه می برد اما هیچ گاه این اتفاق نیفتاد. پرسش من این است که آیا رفتن زنان به ورزشگاه به نفع آن‌ها است؟ من معتقدم شخصیت زنان ما درورزشگاه ها می شکند چون ورزشگاه ها محل هیجان است. زن ایرانی با زن اروپایی یکی نیست. غرب حرمسرای امپراتوری را عمومی کرد و اکنون زنان آن‌ها در خیابان ها ولو هستند اما زنان ما اینگونه نیستند. فرهنگ ما هم با فرهنگ غرب متفاوت است . شما در کتیبه های داریوش ببینید آیا کسی زن را هدیه داده است؟آیا در مجسمه های باستانی ما زن و مرد لخت وجود دارد؟ در کتیبه های ما همه زنان لباس پوشیده به تن دارند.

این نماینده پیشین مجلس با ا شاره به اینکه من وقتی مسؤول در زمینه ورزشی بودم به ورزشگاه ها رفته و شعارها، اهانت‌ها و هیجان ها را دیده ام گفت:‌ در این شرایط شما تصور کنید زنان هم در ورزشگاه حضور داشته باشند چه اتفاقی می افتد؟ آیا خانم ملاوردی حاضر است اگر به زنی تعرض شود ،‌جواب دهد؟‌ ما با ورزش بانوان مخالف نیستیم. اکنون بانوان ما در مسابقات جهانی شرکت می کنند . ما ورزشگاه های مخصوص بانوان هم داریم اما استکبار جهانی دنبال هنجار شکنی است ما می دانیم در پشت این مسائل چه کسانی هستند.


پول‌های بلوکه شده خرج شده است!

موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با میزان، با اشاره به پول و دارایی­ های بلوکه شده ایران توسط کشورهای مختلف گفته: رقم ارزش این اموال بلوکه شده مشخص است زیرا دولت در ازای این منابع ارزی پول چاپ کرده به این ترتیب نمی تواند منابع مصرفی جدیدی برای آن تعریف کند.

وی تاکید کرد: منابع مصرفی پول های بلوکه شده باید در صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و بودجه سنواتی ذخیره شود و دولت باید پول های به دست آمده را به این نهادها هدایت کند. بخش از این پول به بانک مرکزی اختصاص دارد که از دولت مطالبه داشته و بخشی دیگر مربوط به بودجه سنواتی است.


مشارکت 100 درصدی در انتخابات کره شمالی!

نزدیک به 100 درصد افراد واجد شرایط در انتخابات کره شمالی شرکت کرده اند. براساس اعلام منابع رسمی در کره شمالی، 99.97 درصد از افراد واجد شرایط در انتخابات شوراهای محلی در روز یکشنبه گذشته (دیروز) مشارکت کردند.

در این انتخابات کاندیداهای حزب حاکم باهم به رقابت پرداختند. خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار بیانیه دولت این کشور اعلام کرد: همه افراد واجد شرایط با شور و شوق بی نظیری در انتخابات شرکت کردند تا از حاکمیت حمایت کنند. شهروندان کره شمالی مقیم خارج از این کشور نمی توانند در این انتخابات مشارکت کنند. افراد بیمار و سالمند هم رای خود را به صندوق های سیار می اندازند.


خانه‌تكاني در پاستور بعد از توافق هسته‌ای

با پایان مذاکرات هسته‌ای، برخی از رسانه‌های مدعی حمایت از دولت خواستار تغییرات در سیاست داخلی شده‌اند و از جمله با طرح درخواست تغییر در دولت از قول سعید ليلاز نوشته شده است که «در شرايط پس از تحريم، اشتباه است اگر هيچ تغييري در كابينه صورت نگيرد. اگر تيم كابينه در طول مدت زمان فعاليت خود و انجام امور اجرايي متوجه شود كه كابينه نياز به تغيير و ترميم دارد بايد حتماً اين كار انجام شود. عامل موثر ديگر تغيير شرايط است؛ زماني كه شما در حال انجام يك طرح صنعتي هستيد مدير پروژه كه همان مديرعامل است يك فكر و انديشه دارد. زماني كه اين طرح و كارخانه به بهره‌برداري برسد بهتر است تيم موجود تغيير كند، چون اهداف عوض شده است.»


رفت وآمدهای انتخاباتی نمایندگان دوره های قبل در راهروهای مجلس

این روزها که فضای مجلس نیز رفته رفته به فضای انتخابات نیز نزدیک می شود، در راهروهای ساختمان سبز بهارستان می توان چهره های آشنایی را دید که سال های گذشته ردای وکلای ملت را بر تن داشتند. رفت و آمد نمایندگان ادوار و صحبت ها و رایزنی های بعضا طولانی آن ها با برخی نمایندگان فعلی در راهروهای مجلس به وضوح قابل مشاهده است.

در این میان می توان به حضور محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس هشتم اشاره کرد که پس از چندی حضور در خانه ملت به یاران محمود احمدی نژاد در دولت دهم پیوست و پست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری را برعهده گرفت و با پایان کار دولت دهم به رسانه ملی رفت ودر جایگاه معاونت پارلمانی صداوسیما ایفای نقش کرد اما با رفتن عزت الله ضرغامی از مدیریت رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی و آمدن محمد سرافراز حکم معاونت وی به مشاورت تبدیل شد تا این روزها دوباره به فکر نمایندگی مجلس بیفتد و حضور فعال تری برای ورود به بهارستان داشته باشد.


«بازنگران علوم انسانی» دوباره فعال شدند

پس از جنجال‌های فراوان بر سر موضوع تشکیل کارگروه‌هایی برای بازنگری در علوم انسانی که از جمله با اعتراض اساتید علوم سیاسی همراه شد، در دولت روحانی نیز بازنگران دوباره فعال شده‌اند. بررسی‌های روزنامه شرق نشان می‌دهد از ابتدای سال ١٣٩٤، برنامه کارشناسی رشته فلسفه آماده ابلاغ به دانشگاه‌هاست، دو گرایش جدید کارشناسی‌ارشد رشته مطالعات زنان به تأیید شورای تحول و وزارت علوم رسیده، ۴۸ عنوان کاملا جدید در علوم سیاسی طراحی شده و بازنگری در رشته‌های هنر و هنر اسلامی در حال انجام است.


این توافق ما را به جنگ می کشاند!

غلامحسین الهام معاون سابق احمدی‌نژاد در یادداشتی در خصوص توافق هسته ای نوشته: اساسى ترین مسئولیت براى تحقق انچه امروز اقا فرمودند، متوجه مجلس شوراى اسلامى است که با نه به انچه مخالف ارمانها است و بر خلاف مصالح ملى کشور، بستر خاموشى تاریخى و عقب گرد تاریخى انقلاب را سد کند وگرنه دوگانگى حقوقى و ارمانى، کشور را به بحران مى کشاند آنچه عمل خواهد شد اسناد حقوقى است که نباید قطعى و نهایى شود تکیه بر آرمانها اگر با موافقت نامه یا قطعنامه هایى که خود پذیرفته ایم مغایر باشد بویژه اگر زیر فصل هفتم منشور برده باشیم ما را جنگ طلب جلوه خواهد داد و مجوز حقوقى براى جنگ علیه ما تدارک خواهد کرد یعنى به تجاوزات نامشروع مشروعیت بین المللى خواهد داد. باید بدون تعارف و رودربایستى ایستادگى کرد والا بر دست و پاى انقلاب و ملت و نسل هاى آتى زنجیر بسته ایم گمان ندارم خدا بر ما ببخشد و تاریخ از ننگ و سرزنش ما دریغ کند.


عده‌ای در مورد توافق، راه فتنه 22 بهمن قم را در پیش گرفته‌اند

کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در یادداشتی به بیان بازتاب مسائل هسته‌ای پرداخته و از جمله نوشته: درموضوع هسته ای از آنجا که مقام معظم رهبری فرمودند که نباید این موضوع موجب دو دستگی شود باید بگوییم که جای تأسف است که عده ای باز هم بر طبل فراق و جدایی می نوازند و با متهم کردن ریاست محترم مجلس سخنانی تفرقه افکنانه بر زبان جاری می سازند بی تردید در مقطع کنونی، ما در خصوص مدافعان رویکرد دوم سکوت می کنیم و می گذریم اما پنهان نیست که همین دیپلماسی پر هزینه امروز ره آورد کسانی است که دیروز برای رفتن به شورای امنیت سوت و کف می زدند و آن را صرفا کاغذ پاره می دانستند. دیپلماسی پرهزینه امروز مربوط به کسانی است که دیروز در مقابل سخنان بیهوده ای همچون هولوکاست که حتما به نفع رژیم کودک کش صهیونیستی تمام شده یا سکوت کرده و یا با رویکرد تشکیکی از آن حمایت نموده بودند، دیپلماسی پرهزینه امروز ره آورد خیلی از اقداماتی است که امروز باید با درد بر همه آن گذشته سکوت کرد.

سوال این است چرا امروز رئیس مجلس مورد نه نقد ، بلکه فحاشی و پرده دری عده ای قرار می گیرد و مسیر سنگ زنی در راهپیمایی 22 بهمن قم همچنان به طرق دیگری استمرار می یابد؟


87 درصد محتوای شیرهای پاستوریزه، آب است

بی‌مزه بودن شیرهای کم چرب،‌ یکی از انتقادهای مشتریان محصولات لبنی است.در بین شیرهای پاستوریزه، شیرهای پرچرب به خاطر خوشمزه و غلیظ بودن از تقاضای بالایی برخودار بودند، اما با مطرح شدن موضوع وجود روغن پالم در آنها، از تقاضای شیرهای پرچرب کاسته شد و شیرهای کم چرب و نیم چرب جایگزین آن شدند.گرچه مردم ناخواسته به شیرهای کم‌چرب روی ‌آورده‌اند، ولی طعم شیرهای کم‌چرب مورد انتقاد خیلی از مردم است. این همان ادعایی است که مشاور انجمن صنایع لبنی به آن پاسخ داد.حسین چمنی در گفت‌و گو با خبرنگار آنا با بیان اینکه شیرهای پرچرب 3 درصد و شیرهای کم چرب 1.5 درصد چربی دارند، گفت: 87 درصد محتوای شیرهای پاستوریزه، آب است.وی افزود: در واقع 13 درصد شیر را ماده خشک تشکیل می‌دهد و مابقی آن از آب تشکیل شده است.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی