بازدید 4735

چند نکته درباره استفاده از "لیزر در زیبایی"

کد خبر: ۵۱۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷ 04 August 2015
یک فوق‌ تخصص جراحی پلاستیک گفت: برای استفاده از لیزر در زیبایی باید از متخصص امر کمک گرفت و هر دستگاه لیزری برای این کار مناسب نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدنجات حسینی اظهار کرد: در حالی‌ که هم‌اکنون انواع مختلف لیزر در دنیای پزشکی وجود دارد، هر کدام از آن‌ها برای یکی از فعالیت‌ها و اهداف موثر هستند و نمی‌توان به اسم لیزر همه اقدامات را با یک دستگاه انجام داد.

وی افزود: در پاک‌سازی و زیباسازی پوست هم استفاده از یک لیزر ویژه باید مورد توجه باشد و افرادی که مایل به دریافت این نوع خدمات هستند باید از متخصص پوست یا فوق‌ تخصص جراحی پلاستیک کمک گیرند. زیرا شاهد هستیم برخی از افراد که به ‌نوعی در حرفه پزشکی یا خدمات پزشکی فعالیت دارند با یک دستگاه لیزر تقریبا همه نوع خدماتی ارائه می‌دهند و این مساله در دنیای حرفه‌ای اصلا مورد پذیرش نیست.

حسینی تصریح کرد: حتما قبل از انجام لیزر بر روی پوست باید آزمایش انجام شود، زیرا نوع پوست‌ها برحسب ژنتیک و نوع منطقه زندگی متفاوت است و نمی‌توان یک نوع درمان را به همه افراد پیشنهاد داد و معمولا علاقه‌مندان با دو پزشک در این مورد مشاوره داشته باشند تا بتوانند نتیجه مطلوب و دلخواه خود را با انتخاب بهترین روش به دست آورند.

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک تاکید کرد: از جمله عوارض زودگذر استفاده از لیزر می‌توان به سوختگی پوست به دلیل استفاده از امواج زیاد اشاره کرد که علاوه بر گذرا بودن، با کنترل این امواج می‌توان عوارض جانبی آن را به حداقل رساند.

حسینی با بیان اینکه مراقبت از پوست باید مورد توجه همه افراد باشد، گفت: ساده‌ترین اقدام در مراقبت از پوست که تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارد، استفاده روزانه حداقل سه مرتبه کرم ضد آفتاب مناسب با پوست است و برای استفاده از لیزر بهتر است در فصل‌های سرد و خنک سال که تابش مستقیم خورشید کمتر است، اقدام کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر