بازدید 35570

مرگ دختر ۲۱ ساله در هنگام عمل جراحی زیبایی

دختر جوانی در هنگام عمل جراحی زیبایی بینی در یکی از مراکز جراحی تهران، دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد. خانواده این دختر،‌ پزشک را مقصر می دانند.
کد خبر: ۵۱۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 17 July 2015
دختر جوانی در هنگام عمل جراحی زیبایی بینی در یکی از مراکز جراحی تهران، دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد. خانواده این دختر،‌ پزشک را مقصر می دانند.

به گزارش خبرآنلاین؛ بامداد روز ۲۰ تیرماه سال ۹۴، خانواده آرمیتا، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، برای جراحی زیبایی دخترشان عازم یکی از مراکز جراحی در مرکز تهران شدند. خانواده آرمیتا به پزشک معالج سفارش کردند مراقب فرزندشان باشد: «لاغر است و جثه کوچکی دارد، آقای دکتر مراقبش باشید.»

پزشک به خانواده اطمینان داد و وارد اتاق عمل شد. پیش از آن گفته بود که این عمل حدود ۵ یا ۶ ساعت به طول می انجامد. اما پنج ساعت بعد، خبر خوشی از اتاق عمل بیرون نیامد. 

یکی از اقوام آرمیتا به خبرآنلاین می گوید: «ما پزشکی را انتخاب کردیم که سابقه خوبی در خانواده و دوستان ما داشت. حتی جراحی بینی مادر آرمیتا را هم او انجام داده بود. البته ۱۵ سال پیش و در یک بیمارستان. او یک متخصص گوش و حلق و بینی بود.»

اما عمل آرمیتا نه در یک بیمارستان، بلکه در یک مرکز جراحی در خیابان فتحی شقاقی انجام شد. پس از ۵ ساعت، خانواده این دختر جوان منتظر خبر سلامت فرزندشان پشت در اتاق عمل بودند. اما خبری نشد: «ما منتظر بودیم که دکتر بیرون بیاید و حال آرمیتا را بپرسیم. اما خبری نشد. در همان حین تکنسین برق را به اتاق عمل فراخواندند. او با کمی تاخیر رسید. پرستاران گفتند مشکلی نیست. پس از مدتی، مامور کلانتری هم به اتاق عمل آمد. ما نگران بودیم. دقایقی بعد، پزشک معالج بیرون آمد، ما خوشحال شدیم، اما لحظاتی نگذشت که خوشحالی ما برای همیشه تمام شد.»

آرمیتا به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد. خانواده این دختر جوان وقتی پزشک را می بینند،‌ به سمت او می روند، اما آقای دکتر رویش را از آنها بر می گرداند و بدون هیچ توضیحی می رود. پرستاران به خانواده آرمیتا خبر درگذشت او را می دهند. 

علت مرگ آرمیتا ایست قلبی اعلام شده است. اما پیش از عمل آرمیتا مشاوره قلب شده بود؟ پاسخ منفی است. یکی از اقوام او می گوید: «دکتر قبل از عمل از مادر آرمیتا پرسید که دخترش مشکل قلبی ندارد؟ او هم پاسخ منفی داد «تا حالا هیچ مشکلی نداشته است، هیچ.»

خانواده آرمیتا می‌گویند پزشک بدون توجه به آزمایش های پیش از عمل، دست به عمل جراحی زیبایی او زده است. آنها همچنین خواستار بررسی امکانات این مرکز جراحی شده‌اند. امکاناتی مانند سیستم احیا در اتاق عمل و برنامه های مراقبتی هنگام عمل. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۱۴
هیچ زیبایی بالاتر از زیبایی خدادادی نیست. کی این بچه بازی ها تمام می شود؟
ضمن تسلیت، ایست قلبی بیمار به جراح هیچ ارتباطی ندارد و متخصص بیهوشی مسوول و ضعیت قلبی بیمار حین عمل است.
ضمنا، جراحی بهرحال یک ریسک است و بهتر است عزیزانمان را قانع کنیم که صرفا به دلایل زیبایی تن به این عمل خطرناک ندهند.
چرا عمل زیبایی در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس اینقدر زیاد شده؟؟؟؟
آیا وقتش نشده یکم واقع بینانه تر به این معضل رجوع کرد و آنرا مد نظر قارا داد؟؟؟
پول زیادی چه ها که نمیکند.
والله بخدا تو اكثر اين كلينيكها إمكانات اوليه پزشكي در مقايسه با بيمارستانها نيست ولي چون ارزانتر است جراحان بيماران را انجا عمل ميكنند تا درصد بيشتري از حق العمل به خودشان برسد
مثل اینکه مردم ما عمیقا به این مسئله التزام عملی دارن که بکش و خوشکلم کن.
واقعا عمل زیبایی به چه قیمت؟
طبق کتابهای مرجع برای بیمارانی که قبل از 40 سالگی نیاز به عمل جراحی پیدا میکنن نیاز به مشاوره و یا بررسی خاصی (مثلا بررسی قلبی)نیست مگر اینکه سابقه ای از بیماری خاصی وجود داشته باشه که در اینمورد نداشته،بنده رزیدنت تخصصی بیماریهای قلب دانشگاه تهران هستم،و باید بگم که هیچ اتاق عملی بدون داشتن وسایل احیا که بطور مرتب هم بازرسی میشه،اجازه جراحی نخواهد داشت،حتی یه درمانگاه کوچک هم وسایل و ترالی احیا باید داشته باشه و داره،باید بگم هیج بیهوشی،چه بیهوشی عمومی و چه بیحسی موضعی،بدون عارضه نیست و داروهای بیهوشی دارای عوارض زیاد ولی بسیار نادری بر روی قلب هستند مثل ایجاد اختلالات کشنده ریتم قلب به اسم تاکی کاردی بطنی و یا فیبریلاسیون بطنی که دومی واقعا کشنده هستش،و باید بگم که بر خلاف تصور عموم بیحسی موضی یا نخاعی کم عارضه تر از بیهوشی عمومی نیست.با توجه به عوارض فوق هستش که پزشکان معمولا بیماران را از انجام اعمال جراحی بدون اندیکاسیون علمی(بدون دلیل علمی واقعی) بر حذر میدارن و توصیه میکنن که جراحی فقط در مواردیکه واقعا یه دلیل توجیه پذیر داره انجام بشه،شاید عارضه یه بیهوشی برای قلب در حد 1 در میلیون باشه ولی این 1 در میلیون وجود داره و اتفاق میفته،ولی یما گاهی باور نمیکنیم و فک میکنیم برای ما اتفاق نمیفته،من ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده این عزیز از دست رفته(بعنوان فردیکه مادرمو در حالیکه 57 سال داشت بر اثر اشتباه پزشکی از دست دادم)از مردم عزیز کشورم تقاضا میکنم که از شوق و اشتیاقشون برای انجام اعمال جراحی زیبایی بگذرن و توجه داشته باشن که عوارض مرگ آور هر نوع عمل جراحی،هرچند بسیار نادر،ولی وجود داره ،حتی اگر در بهترین مراکز دنیا هم این جراحیها انجام بشن،بازهم بی عارضه نخواهند بود و شاهد این گفته ها همین کتابهای مرجع پزشکی هستن که آماری که ارائه میکنن مربوط به بیمارستانهای کشورهای پیشرفته هستش،امیدوارم این متن بتونه کسانیکه دنبال انجام چنین جراحیهایی هستن ولی هنوز مرددن رو کمی به فکر فرو ببره .
با سلام
امیدوارم پی گیری لازم انجام بشه تا آرمیتای دیگری جانش به خطر نیافته روحت شاد آرمیتای نازنین
وای.......سهل نگاری.....
اخه بابا أين عمل زيبايي ديكه جيه ،،، !!!! واقعا ارزش داره ?!
این چگونه عمل زیبایی بوده که 5-6ساعت وقت می خواسته؟
واقعا متاسف شدم خدا بیامرزدش
اما نباید یه فکری به حال این عمل های زیبایی بشه که هرکی سرخود نره زیر دست دکتر! تازه یه جورایی کلاس هم شده و براش جشن هم میگیرن!!
مادر عمل کرده خب معلوم بچه رو هم میفرسته زیر عمل
از قدیم گفتن عقل که نباشه جون در عذابه! بابا بخدا خانواده ما از دو نسل قبل هرکدوم ماشالله دماغ داریم 5 کیلو تا الانم همه دخترا ازدواج کردن و همه پسرا هم زن گرفتن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل