بازدید 78033
بسته پنجشنبه 25 تیرماه؛

چرا کسی نگران انقراض حجاب نیست؟/ چرایی بغض کری در آخرین نشست مذاکرات/ هدیه نداجا به تتلو به خاطر «انرژیه هسته‌ای»!/ تیتر جالب روزنامه ترکیه‌ای برای توافق هسته‌ای/ وزن‌کشی مسافران هواپیما در ماهشهر

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «مذاکره روسیه برای فروش هواپیما به ایران»، «ملاعمر هم طرفدار مذاکره و تعامل شد»، «سیزده دلیل اسرائیلی برای جشن ایرانی‌ها»، «چرا باید فیلمساز را حرامزاده و ملعون بنامیم؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 16 July 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


کشته شدن۵۲   کودک داعش در شش ماه

ناظران جنگ در سوریه اعلام کردند از آغاز سال جاری میلادی، دست‌کم ۵۲ سرباز کودک عضو گروه دولت اسلامی(داعش) در سوریه کشته شدند.

بنا بر گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، تمام کودکان کشته شده سنی پایین‌تر از ۱۶ سال داشتند و شامل بخشی از برنامه داعش تحت عنوان «کودکان خلافت» می‌شدند. این برنامه شامل آموزش نظامی و مذهبی به کودکان در سراسر قلمرو داعش در سوریه است. داعش در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۱۰۰ کودک را به خدمت گرفته است.


مذاکره روسیه برای فروش هواپیما به ایران

ماکسیم سوکولوف، وزیر ترابری روسیه، از مذاکره این کشور با ایران برای صادرات هواپیماهای مسافربری سوپرجت سوخو خبر داده است. سوپرجت سوخو تنها هواپیمای مسافربری روسی است که بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در این کشور ساخته شده و توسعه یافته‌ و گنجایش ۷۸ تا ۹۸ مسافر (به همراه خدمه) را دارد. قیمت این نوع هواپیماها حدود ۳۵ میلیون دلار است.

پیش از روسیه، شرکت‌های هواپیمایی دیگر نیز از تمایل خود برای فروش هواپیما به ایران خبر داده بودند. به نوشته رویترز، شرکت‌های غربی نیز انتظار ورود به بازار هواپیمایی ایران را دارند، کشوری که اکثر هواپیماهای مسافربری آن فرسوده شده و به گفته مقامات ایران، هم‌اکنون نیاز به خرید ۴۰۰ هواپیما دارد. هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس ای۳۵۰ در لیست فروش این شرکت‌ها به ایران قرار دارند. بلومبرگ نیز گزارش داده که ایران برای خرید ۴۰۰ هواپیما به ۲۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که نه تنها برای شرکت‌های غربی، بلکه سوخوی روسیه و حتی شرکت‌هایی از چین، برزیل و کانادا نیز می‌تواند منبع درآمد باشد.


تشکیل کارگروه تغییر آب سنگین اراک

وانگ یی وزیر امورخارجه چین از تشکیل کارگروهی با حضور کشورهای ۵+۱ برای تغییر ساختار تأسیسات آب سنگین اراک خبر داد. به گفته وی، ریاست این کارگروه به طور مشترک با چین و آمریکا خواهد بود و پکن در این زمینه با مقامات ایران همکاری نزدیکی خواهد داشت و نحوه تغییر ساختار تأسیسات آب سنگین اراک یکی از موضوعات محوری در مذاکرات اخیر میان ایران و گروه ۵+۱ بود.

طبق جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین، مسئولیت رهبری و مدیریت این پروژه با ایران است.


تلاش عربستان برای احیای دولت یمن

چند تن از وزیران کابینه و تعدادی از مقامات ارشد امنیتی یمن که به خارج گریخته بودند به عدن بازگشته‌اند. مقاماتی که وارد عدن شده اند عبارتند از وزیران کشور، ترابری، وزیر سابق کشور، رئیس سازمان اطلاعات و معاون رئیس مجمع ملی (پارلمان) یمن. یک مقام نزدیک به رئیس‌جمهور مستعفی یمن گفته که "رئیس جمهوری به این گروه مأموریت داده است تا به عدن بازگردند و زمینه را برای احیای نهادهای حکومتی و اداره امور کشور فراهم سازند."

یک هلی‌کوپتر عربستانی حامل مقامات فوق در عدن، در جنوب یمن، به زمین نشسته است. در روزهای اخیر اخباری از عقب نشینی حوثی‌ها در برابر نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی گزارش شده و ظاهرا با عقب نشینی حوثی‌ها نیروهای وفادار به رئیس جمهوری یمن فرودگاه عدن را در اختیار گرفته‌اند.


چرا کسی نگران انقراض حجاب نیست؟

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در جمع حامیان عفاف و حجاب در بابل با انتقاد از عدم تلاش جدی برای ترویج عفاف و حجاب گفت: این خواسته قاطبه ملت و مؤمنین از دولت است که در زمینه نهادینه کردن مسأله عفاف و حجاب و اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه تلاش کند. وقتی مسائلی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه مطرح می شود، همه در هیأت دولت به اضطراب و تکاپو می افتند که زاینده رود، تالاب گاوخونی و دریاچه ارومیه خشک شد و نسل فلان حیوان در حال انقراض است اما کسی نگران انقراض حجاب نیست.


سیزده دلیل اسرائیلی برای جشن ایرانی‌ها

دیوید هوروویتز سردبیر روزنامه تایمز اسرائیل دلایلی را برشمرده تا نشان دهد که توافق اخیر یک پیروزی برای ایران و نتیجه‌ای "فاجعه بار" برای غرب بوده است:

1- طبق توافق جاری ایران الزامی به روشن کردن ابعاد پیشین برنامه هسته‌ای خود که شائبه نظامی بودن ماهیت آن وجود داشت ندارد. در نتیجه آنچه در این توافق از آن با افتخار به عنوان پایبندی ایران به پروتکل الحاقی یاد می‌شود، حل مسائل جاری است و به اقدامات ایران در گذشته ارتباطی ندارد.

2- آیا طبق توافق جاری دولت ایران باید تمام فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم از جمله هزاران سانتریفیوژی که در تأسیسات غنی‌سازی نطنز می‌چرخند را باید متوقف کند؟ خیر. توافق به طور خاص تأسیسات غنی‌سازی ایران را برسمیت شناخته است.

3- آیا دولت ایران ملزم به توقف فعالیت راکتور آب سنگین اراک و یا تأسیسات تولید پلوتونیوم خواهد بود؟ خیر. ایران مجبور به توقف کار این تاسیسات نخواهد بود.

4- آیا ایران ملزم به بستن تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم فردو خواهد بود؟ خیر.

5- آیا ایران طبق توافق باید برنامه توسعه موشکی خود را متوقف کند؟ خیر.

6- آیا ایران طبق مفاد توافق باید فعالیت‌های تحقیقات و توسعه خود برای سریع‌تر کردن سانتریفیوژهایش را متوقف کند؟ خیر.

7- آیا ایران ملزم خواهد بود که بازرسی در هر زمان از هر مکان را درباره تاسیسات خود که احتمالا ماهیت نظامی دارند بپذیرد ؟ خیر. در توافق اشاره شده که این مسائل را می‌توان با گفت و گو و مشاوره حل کرد.

8- آیا تمهیداتی برای واکنش به تخلفات مختلف ایران از مفاد توافق بیان شده است؟ خیر.

9- آیا از این موضوع چیزی به میان آمده که ایران باید کمک‌رسانی به گروه‌هایی در منطقه از جمله حزب الله لبنان را متوقف کند ؟ خیر.

10- آیا در این توافق گفته شده که ایرانیان نباید شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند؟ خیر.

11- آیا در توافق اخیر درباره اهرم تحریم علیه ایران و حفظ آن برای بازگرداندن آن کشور پای میز مذاکرات سخنی به میان آمده است؟ خیر.

12- آیا در توافق تمهیداتی برای جلوگیری از تقویت بنیه نظامی ایران پس از آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و رفع تحریم‌ها اندیشیده شده است؟ خیر.

13- آیا با تواق اخیر از بعد ایدئولوزیک دولت ایران کاسته خواهد شد؟ خیر.


بیانیه سوئیفت درباره ۱۶ بانک ایرانی

سوئیفت در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای میان گروه ۵+۱ و ایران، ۱۶ بانک ایرانی در انتظار پیوستن به شبکه ارتباطات مالی بین بانکی هستند. نمایندگان سوئیفت به مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته اند بانک‌های ایرانی برای دسترسی به سوئیفت باید مجدد تقاضا کنند و این بانک‌ها باید نرم‌افزار رایانه‌ای و سخت‌افزار خود را برای اطمینان از اینکه به استانداردهای امنیتی سوئیفت عمل می‌کنند به‌ روز رسانی کنند.


ملاعمر هم طرفدار مذاکره و تعامل شد

ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان اعلام کرده که در کنار جهاد مسلحانه، رسیدن به هدف مقدس خویش از راه‌های صلح آمیز و فعالیت سیاسی یک امر مشروع و بخش اهم سیاست نبوی است"

در پیام او که به مناسبت عید فطر در افغانستان نشر شده، آمده است "اگر ما رهنمودهای شرعی را با دقت تحت غور بگیریم، مشاهده می‌کنیم که دید و بازدید و یا هم در بعضی مواقع تعامل صلح آمیز با دشمن مانعی ندارد."


چرایی بغض کری در آخرین نشست مذاکرات

وندی شرمن در نشستی در آمریکا جزئیاتی از آخرین جلسه ایران و 1+5 را در سازمان ملل فاش کرد. معاون وزیر خارجه آمریکا گفته: در نشست نهایی ایران و 1+5، پیش از کنفرانس مطبوعاتی، من این افتخار را داشتم که با وزیر خارجه همراه باشم. زمانی که تمام عکساسان و خبرنگاران از اتاق بیرون رفتند، تمامی حاضران از جمله وزیر خارجه ایران سخنانی را ایراد کردند، تمامی این نطق ها تکان دهنده بود، چراکه علنی نبود.

شرمن که بغض کرده بود، افزود: جان کری اخرین نفری بود که صحبت کرد، او گفت «زمانی که 22 ساله بودم، به جنگ رفتم» اما سپس بغض کرد، همانطور که من چند دقیقه پیش بغض کرده بودم. کری نمی توانست کلمات را ادا کند اما در نهایت بغض خود را فرو خورد و گفت: «من به جنگ رفتم و برایم روشن شد که دیگر هیچ وقت نمی خواهم به آنجا بروم».


وزن‌کشی مسافران هواپیما در ماهشهر

یکی از شرکت های هواپیمایی پیش از سوار شدن مسافران به هواپیما اقدام به وزن کشی کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هواپیمایی زاگرس در اقدامی عجیب و غیر معمول مسافران پرواز ماهشهر را پیش از سوار شدن به هواپیما به وسیله ترازو وزن‌کشی کرد. یکی از مسافران این پرواز اظهار کرد: مسافران پرواز ۴۰۶۵ شرکت هواپیمایی زاگرس به مقصد ماهشهر امروز با پدیده جدید و عجیبی به نام وزن‌کشی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه کادر شرکت هواپیمایی زاگرس علت این اقدام را گرمای هوا اعلام کردند، افزود: برخی مسافران به این اقدام عجیب اعتراض کردند اما هیچ فایده و نتیجه‌ای در بر نداشت. این در حالی است که پرواز مورد اشاره با حدود ۲۵ مسافر یعنی بسیار کمتر از ظرفیت قانونی و مجاز خود در برنامه پرواز قرار گرفته؛ بنابراین؛ هیچ اضافه باری نیز وجود نداشته است.


یادآوری لیست نمایندگان خواهان توقف مذاکرات هسته ای

لیست اسامی 80 نماینده ای که در اردیبهشت ماه طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای را امضا کرده بودند در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. به نوشته خبرآنلاين، در متني که بالاي فهرست اين اسامي آمده است از مردم خواسته شده که نام اين اسامي را به خاطر داشته باشند و ديگر به آن ها راي ندهند.


تیتر جالب روزنامه ترکیه‌ای برای توافق هسته‌ای

روزنامه زمان ترکیه تیتر خود را در خصوص توافق هسته‌ای اینگونه انتخاب کرده که «تجارت رضا تمام شد» و اشاره‌اش به نقش رضا ضراب در مراودات مالی دولت ایران در زمان تحریم است.

بسته سامان


اشتباه استراتژیک دولت این است که با نمایندگان مشورت می‌کند

احمد توکلی در خصوص اقدام نمایندگان استان فارس که در اعتراض به معرفی استاندار این استان از مجلس استعفا کرده بودند، خاطرنشان کرد: اشتباه استراتژیک دولت این است که با نمایندگان مشورت می‌کند و اشتباه دیگرش این است که بعد از مشورت با آن ها، به نظراتشان عمل نمی کند. وی افزود: ساختار سیاسی مجلس به گونه ای است که توقع ایجاد می کند و من از همان روز اول، به آقای روحانی گفتم که شما در انتصابات، معرفی وزیر و انتخاب استاندار با نمایندگان، کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس مشورت نکنید. هر چند ممکن است درباره فرد مورد نظرتان نظر اشخاصی افراد را بپرسید اما به عنوان نماینده این کار را انجام ندهید.


بوسه دایی بر پیشانی روحانی

در ضیافت افطاری شب گذشته رئیس جمهور، آقای گل جهان با دکتر روحانی برخورد گرمی داشت.


بسته سامان


اگر برای دین مردم نگران شدیم باید فیلمساز را حرامزاده و ملعون بنامیم؟

محمدرضا زائری در واکنش به اعتراض‌های صورت گرفته در خصوص اکران فیلم رستاخیز نوشت: «آنچه من مي فهمم اين است كه اين قصه پر سوز و گداز حمله گسترده به فيلم رستاخيز مشكوك است و به نظر مي رسد لااقل بخشي از ماجرا يك بازي باشد كه دوستان دلسوز و متدين و متعهد و مخلص را هم درگير كرده است. اولا يك سوال هست كه واقعا در طول اين سال ها هيچ فيلم سينمايي و برنامه تلويزيوني نبوده كه براي دين و اعتقاد مردم آسيب داشته باشد ؟ سي و پنج سال در دادگاه ها چادر بر سر زن دزد و قاتل كردند و حجاب را تخريب كردند و توي فيلم ها و سريال ها زن چادري را كلفت و بي سواد و بدبخت نشان دادند ، چرا صداي كسي در نيامد؟

اين همه سال فيلم ها و سريال ها و آگهي هاي بازرگاني اشرافيت و تجمل را تبليغ كرد، چرا كسي از جاي خود تكان نخورد ؟ اين همه فيلم سينمايي به فحشا و فساد اخلاقي دامن زد و به گسترش و رواج روابط عاشقانه و عاطفي با نامحرم كمك كرد، چرا هيچ كس احساس وظيفه نكرد ؟ برخي فيلم ها اساس و مباني توحيدي اعتقادات را تخريب كردند، چرا كسي نگران نشد ؟ ثانيا آدم اگر براي دين مردم نگران بشود فيلمساز را حرامزاده و ملعون و حاميان فيلم را صهيونيست و انگليسي خطاب مي كند ؟

اتفاقا انگليسي ها و فراموسوني ها و صهيونيست ها پشت صحنه دارند همه ما را بازي مي دهند و به ريش همه ما مي خندند ! اين قصه مثل ماجراي كتاب شهيد جاويد است كه حوزه علميه و متدينين را مدت ها به خود مشغول كرد و گرفتار نمود و هر چه امام راحل فرياد زد كه آقايان اين بازي براي اين است كه شما را به خودتان مشغول كند و از مسأله اصلي بازدارد بعضي متوجه نشدند و با قضايايي مثل ناسزاگويي به دكتر شريعتي و حسينيه ارشاد سر خود و بقيه را گرم كردند.

اين همه سال تعزيه برگزار شده و آدم هاي معمولي شهر و روستا نقش اوليا را بازي كرده اند، اين همه فيلم سينمايي براي پيامبران معصوم ساخته اند و بازيگران سينما در نقش حضرت يوسف و ابراهيم و عيسى و موسى على نبينا و آله و عليهم السلام در آمده اند، چرا دين و ايمان به مخاطره نيافتاد؟ حالا يكباره چه شده؟ آيا آقاي درويش نمي توانست برود فيلم عاشقانه و آبگوشتي بسازد و بدون دردسر و خطر به كاسبي بپردازد و ميليوني و ميلياردي سود كند و كوچكترين انتقادي هم نشنود؟ آيا نتيجه طبيعي اين برخوردهاي افراطي اين نيست كه فيلمسازان و هنرمندان عطاي اهتمام به سوژه هاي ديني را به لقاي اين برخوردها ببخشند ؟ آيا قرار نيست با ساخته شدن فيلم هاي سينمايي و هنري در قواره سينماي بين المللي زمينه جهاني شدن طرح موضوع عاشورا و مقدمات ظهور امام عصر عليه السلام فراهم شود؟

من در مورد فيلمي كه نديده ام هيچ نظري نمي توانم بدهم اما اين رفتارهايي را كه ديده ام مي توانم تحليل كنم. به قول معروف وقتي كسي در مجلس عزا بيشتر از صاحب عزا گريه مي كند و بر سروسينه مي زند بايد شك كرد ! بعضي از اين برخوردهاي غير منطقي و پر حرارت و آشفته طبيعي نيست. حتى سخنان دلسوزانه مقام محترم و عزيز مرجعيت تقليد كه براي سريال مختارنامه فرموده اند مي توانم درك كنم و همان موقع هم نوشته ام كه حفظ شأن مرجعيت را از هر كار هنري بالاتر مي دانم . حتى نقد دقيق و مقبول جناب ثمري را مي فهمم اما آتشي شدن بعضي كه فيلم را نديده اند و فحش خواهر و مادر مي دهند و سينماها را به آتش زدن تهديد مي كنند عادي نيست! و آدم را مطمئن مي كند كه يك جايي آن پشت مشت ها خبري هست و كاسه اي و نيم كاسه اي ...»


حتی در سایت احمدی نژاد هم کاربران به روحانی رای می دهند

سایت دولت بهار که سایت اصلی رئیس دولت دهم است، در تازه ترین نظرسنجی خود، از کاربران خود خواست به این سؤال پاسخ دهند که آیا روحانی پس از جشن توافق هسته ای می تواند جشن ارزانی برپا کند؟ در این نظرسنجی که از دوشنبه هفته جاری روی سایت مزبور قرار گرفته تاکنون بیش از 56درصد کاربران به توانمندی دولت روحانی در کاهش قیمت ها و برگزاری جشن ارزانی رای داده اند. گفتنی است محتوای سایت یادشده کاملا در ضدیت با دولت یازدهم قرار دارد و قاعدتا انتظار می رود نتیجه نظرسنجی بسیار متفاوت از چیزی باشد که الان قابل مشاهده است.


تذکر غرویان به مخالفان توافق هسته​ای

حجت الاسلام محسن غرویان افزود: با توجه به حمایت های رهبرمعظم انقلاب از توافق و تیم مذاکره کننده هسته ای و حمایت سران قوا و مردم، این توافق باعث انسجام و اقتدار ملت ایران نیز شده است. غرویان همچنین خطاب به مخالفان این توافق گفت: همه باید همدلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داده و مخالفت های خود را کش ندهیم، چرا که این هم باعث تضعیف جایگاه افراد می شود و هم همدلی مورد نظر رهبر انقلاب را مخدوش می کند.


فتوای زن داعشی برای همسران تروریست ها!

«ام سمیه مهاجر» یکی از زنان عضو داعش در مقاله‌ای که آن را در مجله انگلیسی زبان داعش منتشر کرد، خطاب به همسران تروریست‌های عضو گروه‌های النصره و القاعده بیان کرد: تمام رابطه‌های شما با همسرانتان حکم زنا دارد، زیرا آنان مرتد هستند، پس آن‌ها را رها کنید و به داعشی‌ها بپیوندید. به گزارش پایگاه العربی 21 نوشت: ام سمیه، همسران تروریست‌ها را به ترک شوهران خود و عضویت در داعش برای مشارکت در جهاد نکاح فرا خواند و برای قانع کردن آنان به داستان مورد ادعای خود در مورد «زینب» دختر پیامبر اکرم اشاره کرد که همسرش را به دلیل کافر بودن و عدم ایمان به رسالت پیامبر ترک کرده بود. وی با تأکید بر اینکه عضویت در داعش تنها راه برای اثبات ایمان به خداست، زنان مذکور را به بی‌مبالاتی در اعتقادات متهم کرد و افزود: عقد ازدواجی که میان شما و شوهرانتان بسته شده، در همان لحظه که همسرانتان از عضویت در داعش خودداری کردند، باطل شد. شوهرانتان بر شما حرام هستند و هر رابطه‌ای که در حال حاضر با آنان دارید، زنا است، مگر اینکه توبه کنند، ایمان بیاورند و عضو گروه داعش شوند؛ در غیر این صورت زناکار هستید.

بیان این فتوا از سوی داعش باعث اعتراض گروه‌های تروریستی همچون النصره و سلفی‌ها شد، به طوری که «عاصم البرقاوی» از رؤسای جریان سلفی در پاسخ به آن، باطل کردن نکاح همسران تروریست‌های عضو سایر گروه‌ها را یک اقدام زشت معرفی کرد که مقدمه‌ای برای کشتن و به بردگی گرفتن آنان خواهد بود. علاوه بر آن، علی العرجانی از سرکردگان گروه تروریستی النصره نیز این فتوا را یک اقدام غیرشرعی و غیراخلاقی معرفی کرد.


هدیه نیروی دریایی ارتش به «تتلو»

امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو، تصویری در اینستاگرام گذاشته و می‌گوید مربوط به کادویی است که از نیروی دریایی ارتش دریافت کرده است. پارسینه عکس زیر را بازنشر داده است. تتلو مدعی شده که این هدیه را به خاطر ساخت کلیپی با عنوان «انرژی هسته‌ای» گرفته است. این خواننده، زیر این عکس، نوشت: و یه کادوی بسیار زیبا و تندیس ازطرف نیروی دریایی ارتش و فرماندهیه آموزش تفنگداران، برای ویدئو «انرژیه هسته ای» اولین چیزی که رو میز کار آیندم قرار می‌گیره اونم با عشق و غرور و افتخار مرسی فقط می‌تونم بگم ممنون واقعا شرمندمون کردین.

بسته سامان


چرا دلار پس از اعلام توافق گران شد؟

حسینی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تشریح چرایی کاهش و سپس افزایش قیمت دلار در بازار بعد از اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: استدلال برخی افراد غیرحرفه‌ای این است که دلار در بازار ارزان می‌شود ولی فعالان اقتصادی واقعی می‌دانند که اگر رویداد اقتصادی در کشور رخ ندهد نمی‌توان به تغییرات نرخ ارز امیدوار بود.

وی با اشاره به تقاضای موجود در بازار برای ارز گفت: باتوجه به نزدیک بودن زمان ثبت نام دانشجویان و همچنین مسافرت‌های تابستانی تقاضای واقعی برای دلار در بازار وجود دارد، ضمن آنکه برخی تجار پرداخت‌های تجاری خود را به بعد از مذاکرات موکول کرده بودند و بعد از اعلام نتایج تصمیم به پرداخت گرفته‌اند. این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: این‌ طور نیست که با اجرایی شدن توافق هسته‌ای بلافاصله گشایش ارز در کشور رخ دهد چرا که تجربه مذاکرات قبلی نشان داده تغییرات نرخ ارز مستلزم بروز واقعیت‌های اقتصادی است.حسینی هاشمی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت بازار به‌گونه‌ای‌ است که افراد غیرحرفه‌ای دنبال فروش ارز هستند، افزود: این در حالی است که افراد باتجربه اسیر رفتارهای هیجانی نمی‌شوند هرچند وضعیت بازار تا یکی دو ماه آینده همین‌طور خواهد بود.وی تأکید کرد: با توجه به اینکه اتفاق اقتصادی خاصی در بازار نیفتاده و تنها بناست محدودیت‌ها رفع شود باید گفت که نوسانات شدید ارزی حداکثر تا هفته آینده در بازار رخ خواهد داد.این کارشناس اقتصادی همچنین به امتناع برخی صراف‌ها از فروش ارز اشاره و تصریح کرد: افرادی که هیجانی شده‌اند در بازار ارز می‌فروشند و طی روز گذشته (ظهر دیروز) تعداد کسانی که می‌خواستند ارز بفروشند بیشتر از کسانی بود که می‌خواستند ارز بخرند و به همین خاطر دلار طی ساعاتی نزولی شده بود.


پیام اینستاگرامی قالیباف به ظریف


بسته سامان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها