بازدید 520350

توافق هسته‌ای با انتشار متن کامل برجام قطعی شد

پس از روزهایی طولانی از مذاکرات سخت بین ایران و 5+1، سرانجام طرفین به متن برنامه جامع اقدام مشترک رسیدند. به این ترتیب بیش از ده سال اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران در مسیر پایان یافتن قرار گرفته است. متن برجام در 159 صفحه منتشر شده است.
کد خبر: ۵۱۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 13 July 2015

پس از روزهایی طولانی از مذاکرات سخت بین ایران و 5+1، سرانجام طرفین به متن برنامه جامع اقدام مشترک رسیدند. به این ترتیب بیش از ده سال اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران در مسیر پایان یافتن قرار گرفته است. متن برجام در 159 صفحه منتشر شده است.


«آخرین تحولات مذاکرات هسته ای روز سه شنبه


15:47 بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری ایران تبریک گفت.

15:45 همزمان با پایان سخنان اوباما، سخنرانی روحانی آغاز شد

15:30  همزمان با پایان قرائت بیانیه از سوی ظریف و کری، سخنرانی رئیس جمهور آمریکا درباره توافق با ایران شروع شد

14:45  متن کامل توافق در قالب یک فایل PDF منتشر شده است.
متن توافق هسته‌ای

14:40   اعضای هیئت دولت و رئیس‌جمهور امشب مهمان ضیافت افطاری رهبر انقلاب هستند.

14:25   در حالی که تصاویری از اماده‌سازی محل سخنرانی رئیس‌جمهور روحانی منتشر شده است، برنامه اوباما برای اعلام نظر درباره توافق هسته‌ای در ساعت 15:30 به وقت تهران نیز اعلام شد.

14:25  جلسه عمومی ایران و 5+1 پایان یافت

14:10 صرافی های تهران خرید و فروش دلار و سایر ارزهای مهم را متوقف کرده اند. قیمت دلار در بازار آزاد کاهش یافته اما صرافی ها از خرید و فروش دلار فعلا خودداری می کنند.

 14:00 محدودیت برنامه غنی سازی ایران برای 8 سال ادامه خواهد داشت و پس از طی دوره 8 ساله محدودیت، ظرفیت غنی سازی ایران توسعه خواهد یافت.

13:50 وزیر انرژی ترکیه توافق هسته‌ای را اتفاقی بسیار مثبت دانست

13:41 رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به توافق هسته‌ای به‌‌دست آمده: هیئت مذاکره‌کننده تمامی"خطوط قرمز"کشور را رعایت کرده است

13:40 توئیتر روحانی: توافق نشان‌دهنده کار بر اساس تعامل سازنده است. با حل بحرانی غیرضروری، افقی جدید در برابر چالش‌های مشترک گشوده شده است.

13:35 موگرینی: ما حالا باید باز به مذاکرات مان پشت در های بسته ادامه بدهیم./ قسمت عمومی جلسه پایان یافت. ادامه جلسه پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد

13:30    ظریف: ما به یک توافق کامل شاید نرسیده باشیم اما به یک توافق جامع رسیده ایم./ فصل جدیدی از امید را آغاز می‌کنیم/ ظریف: من باید از همه کسانی که در این مسیر همکاری کردند تشکر کنم.

13:30 جلسه مشترک ایران و 5+1 که خبرنگاران ایرانی ترجیح می‌دهند ان را جلسه هفت کشور بزرگ بنامند در حال آغاز است.

13:28 نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم اسرائیل: امروز روز تولد یک قدرت هسته‌ای است. این روز یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ جهان است

13:20 علی واعظ در توئیتر خود نوشته است که طبق ابتکار مربوط به برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران، تحریم تسلیحات دفاعی سریع‌تر از تحریم تسلیحات تهاجمی برداشته خواهد شد.

  13:00  خبر توافق هسته‌ای، باعث کاهش دو درصدی قیمت نفت خام در بازارهای اروپا و آمریکا شده است.

12:25 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارنظرهایش در قبال مذاکرات هسته‌ای گفت که «توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه بد تاریخی است».

12:20 آمانو: این نقشه راه روندی را شروع می‌کند که تا انتهای سال ٢٠١٥ است. جلسه‌های فنی و تدابیر فنی انجام می‌شود و توافق جداگانه درخصوص پارچین انجام خواهد شد.

صالحی پس از امضای نقشه راه با آژانس گفت:در این توافق با انجام اقداماتی توسط ایران و آژانس تمام مسائل گذشته به طور کامل حل مي شود


11:55 یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: جمعبندی ۲۲ ماه مذاکرات انجام شده در دوره‌های مختلف طی روز جاری اعلام خواهد شد.

11:46 «تزیپی هوتوولی» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به خبرها درباره توافق هسته‌ای گفت که این «تسلیم شدن» است و تل‌آویو با ابزارهای دیپلماتیک مانع آن خواهد شد.

11:50 رویترز: تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داشت؛ به گفته دیپلمات‌ها در جمع‌بندی توافق ایجاد شده تحریم تسلیحاتی سازمان ملل به مدت 5 سال و تحریم موشکی به مدت 8 سال دیگر ادامه خواهد داشت.

11:30 عکاسان و تصویربرداران راهی مقر سازمان ملل و خبرنگاران نیز عازم مرکز رسانه‌های اتریش شدند

11:15 خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک ایرانی از توافق ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای خبر داد.

11:05 خبرنگاران تا نیم ساعت دیگر به مرکز رسانه‌ای وین منتقل می شوند. محلی که قرار است ظریف و موگرینی بیانیه در خصوص جمع بندی مذاکرات را قرائت کنند. این مراسم پس از آخرین نشست وزرا در دفتر سازمان ملل برگزار خواهد شد.

10:35 کاترین رای سخنگوی موگرینی رسماً برگزاری نشست جامع در ساعت 13 به وقت تهران و پس از آن نشست خبری در آستریا سنتر را تائید کرد.

10:29: اسپوتنیک گزارش داد که ایران و ۱+۵ همچنان در حال کار بر روی بیانیه پایانی مذاکرات هستند.

09:30: جلسه معاونان وزرای خارجه ایران و ۱+۵ تا چهار بامداد طول کشید

6:50  خبرگزاری رویترز در ادامه انتشار مطلبی درباره برخی از توافقات هسته‌ای ایران و 5+1، مدعی شده است که یک بار بازدید آژانس از پارچین بخشی از توافق ایران و آژانس برای پاسخ دادن به موارد اصلی مطرح در پرونده ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران است. بنا به ادعای رویترز، ایران و آژانس همچنین بر سر مصاحبه آژانس با تعداد معدودی از دانشمندان ایرانی نیز به توافق رسیده‌اند و برداشته شدن برخی از تحریم‌های ایران به حل این مساله منوط شده است.

5:35  برخی رسانه‌ها از قطعی شدن برگزاری اجلاس نهایی وزرای ایران و 5+1 در ساعت 13 به وقت تهران خبر می‌دهند. پیش از این، زمان قرائت بیانیه از سوی ظریف و موگرینی نیم ساعت پس از این جلسه اعلام شده بود.

5:25 تریتا پارسی در صفحه توئیتر خود نوشته که تنها در دو ساعت اخیر، پنج هزار نفر به تعداد دنبال‌کنندگان صفحه ظریف در توئیتر اضافه شده است. تعداد دنبال‌کنندگان توئیتر ظریف به 292 هزار نفر رسیده است.

5:20 رویترز مدعی شده است که ایران به آژانس اجازه یک بار دسترسی دیگر به پارچین را خواهد داد.

در خبری دیگر آمده است که مجوز صادرات فرش و مواد غذایی ایران به آمریکا صادر خواهد شد و ایران هم امکان خرید هواپیمای مسافربری را خواهد داشت.

5:05  بنا به ادعای خبرگزاری رویترز، طبق توافق به دست آمده، بازرسان آژانس طبق یک مکانیزم مشورتی مشترک بین ایران و 5+1 به تاسیسات مشکوک به فعالیت هسته‌ای و از جمله تاسیسات نظامی دسترسی خواهند داشت. رویترز در ادامه به نقل از منابع خود مدعی شده است که در حالت ایده‌ال، قطعنامه شورای امنیت در تائید توافق هسته‌ای در ماه جاری میلادی به تصویب خواهد رسید و طرفین اقدامات خود را برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و برداشتن تحریم‌ها در نیمه اول سال 2016 اجرایی خواهند کرد.

رویترز یادآور شده است که این زمان‌بندی ممکن است قطعی نباشد. نکته مهم این است که زمان اعلام شده از سوی رویترز برای تصویب قطعنامه شورای امنیت پیش از اعلام نظر کنگره آمریکا درباره توافق هسته‌ای است

04:44 احتمالا ساعت 10:00 به وقت وین نشست جامع ایران و 5+1 در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود. بیانیه مشترک را ظریف و موگرینی قرائت خواهند کرد، پس از آن وزرای خارجه کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت.


04:25 خبرنگاران روس از اعلام توافق در ساعت 8:30 به وقت گرینویچ خبر دادند.

04:25 فابیوس 45 دقیقه دیگر برای خبرنگاران فرانسوی نشست توجیهی برگزار می‌کند

04:18 سی ان ان: توافق انجام شده و فقط کاغذهای توافق در حال آماده شدن است

04:11 لاوروف زمان خروج از هتل گفت می‌روم بخوابم

04:05 ظریف و کری  به همراه وزرای خارجه آلمان و انگلیس به گفت‌وگو نشستند. وزرای خارجه چین و روسیه هتل کوبورگ را ترک کردند.

04:04 جلسه سازمان ملل به احتمال قوی امشب نخواهد بود.

03:23 نشست عراقچی و روانچی با شرمن و رابرت مالی آغاز شد.

02:51 جلسه وزرای خارجه 1+5  به منظور هماهنگی داخلی آغاز شد.

02:04  نشست ظریف کری و موگرینی تمام شد.

01:47 یک مقام ارشد غربی در ساعات پایانی روز دوشنبه اعلام کرد ایران و کشورهای قدرتمند جهان، بر اساس برنامه ریزی های احتمالی قرار است مراسم گرفتن عکس جمعی را با حضور تمام وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در گفتگوها برگزار کنند.

01:40 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه طبق برنامه قبلی خود قصد داشت امشب وین را ترک کند، عزیمت خود را به تعویق انداخته و در وین مانده‌است.

01:34 وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست سه جانبه‌ای را در هتل کوبورگ آغاز کردند. نشست های معاونین و کارشناسان ادامه دارد. سه دیپلمات آشنا با مذاکرات هسته‌ای  اظهار داشتند اعلام توافق هسته‌ای احتمالا در ساعات پیش از سپیده دم خواهد بود.

00:59  خبرگزاری رویترز مدعی شده که خبر اعلام جمع بندی بامداد امشب صحت ندارد.


«آخرین تحولات مذاکرات هسته ای رو ز دو شنبه

23:24 سخنگوی وزارت خارجه اتریش: برای مراسم پایانی (توافق) 3 ساعت وقت نیاز داریم. به گفته سخنگوی وزارت خارجه اتریش، عکاسان و تصویربرداران باید به مقر سازمان ملل بروند تا از وزرا تصویربرداری کرده و سپس کنفرانس خبری در «آستریا سنتر» برگزار شود. وی گفت اینکه توافق چه زمانی انجام شود، ارتباطی به ما ندارد، ما فقط نیازمند 3 ساعت برای آماده‌سازی هستیم.

23:05 آمریکا: پس از بازبینی پایتخت‌ها، توافق هسته‌ای با ایران اعلام خواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد من انتظار ندارم که اعلام توافق هسته‌ای تا پس از آنکه پایتخت‌ها فرصت بازبینی آن را داشته باشند، اعلام شود.

22:27 منبع نزدیک به مذاکرات: برای مذاکرات کنونی هیچ‌ضرب‌الاجلی تعیین نشده که نیاز به تمدید آن باشد. یک منبع نزدیک به مذاکرات گفت که برای مذاکراتی که در آن هستیم تاکنون هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده است که نیاز به تمدید آن باشد.

22:55 یک مقام آمریکایی گفته که اخبار منتشر شده درباره اینکه متن انگلیسی توافق به اتمام رسیده و این متن در حال ترجمه شدن است، صحت ندارد

22:00 وزیر خارجه روسیه وارد هتل محل مذاکرات شد

21:39 روزنامه واشنگتن تایمز در مقاله‌ای مدعی شده که ترجمه متن نتیجه 100 صفحه‌ای مذاکرات ایران و 1+5، اعلام حاصل جمع‌بندی گفت‌وگوها را به تأخیر انداخته است.

21:16 دیپلمات‌ها می‌گویند عبارت‌پردازی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد یکی از موانع اصلی توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ است.

20:45 ظریف در توئیتر: اگر توافق به دست آید، پیروزی دیپلماسی خواهدبود،یعنی زمانی که ممکن بودهمه شکست بخوریم،همه پیروز شدیم.ساده و روشن، نیازی به تفسیر نیست

19:30 ظریف از روی بالکن خطاب به خبرنگاران گفت مذاکرات امشب تمام نمی شود.

19:12 نتانياهو نخست وزير رژیم اسرائيل توئيتر فارسي راه انداخته و در مخالفت با توافق توئيت مي كند.

19:10 آسوشیتدپرس: ممکن است به خاطر ادامه برخی اختلاف‌ها، تا نیمه‌شب دوشنبه نیز توافق احتمالی اعلام نشود

19:10 لاوروف در پاسخ به اینکه ایا احتمال اعلام توافق امروز عصر هست یا نه گفت: همیشه این احتمال هست.

18:46 راشاتودی: ایران و گروه 1+5 بر روی لغو برخی از تحریم‌های تسلیحاتی توافق کردند. ایران می‌تواند به متحدان منطقه برای مبارزه با تروریسم سلاح دفاعی بدهد.

18:44 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه لحظاتی قبل به دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در هتل پله کوبورگ رفت.

18:40 بر اساس گزارش خبرنگار تابناک امشب هم توافقی در کار نخواهد بود. شاید فردا صبح احتمال توافق وجود داشته باشد.

18:15 وزیر خارجه چین هتل محل مذاکرات هسته ای را ترک کرد

وزیرخارجه چین هتل محل مذاکرات را ترک کرد/ ظریف: معتقدیم نباید تمدیدی باشد/ عراقچی: قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی دهم/ دیپلمات ها قصد دارند امروز توافق را اعلام کنند/ صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است/ توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد

17:35 جلسه وزرا پایان یافت ولی عراقچی و روانچی جلسه را با شرمن، مالی و اشمیت دنبال می‌کنند.

17:40 تظاهرات تعدادی از صهیونیست‌ها در مقابل هتل محل مذاکرات و شعارهایی علیه مذاکرات سر دادند . به گزارش خبرنگار تابناک این تظاهرات در حالی انجام می شد که موگیرینی به بالکن محل مذاکرات آمد اما بدون توجه به فریاد صهیونیست ها دوباره به اتاق خود بازگشت.

17:17 هاموند و لاوروف با یکدیگر دیدار کردند.

ظریف: معتقدیم نباید تمدیدی باشد/ عراقچی: قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی دهم/ دیپلمات ها قصد دارند امروز توافق را اعلام کنند/ صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است/ توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد

17:02 بی بی سی: آمریکا در حال اعمال فشار به ایران برای کاهش تعداد سانتریفیوژها در فردو است

16:50 فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه گفت که طرف‌های مذاکره‌کننده به حصول توافق هسته‌ای نزدیک هستند.

16:35 دیدار ظریف و صالحی با کری و مونیز از ده دقیقه پیش آغاز شد. معاونین دو طرف، فریدون، مالی و هلگا اشمید نیز در جلسه حاضر هستند.

ظریف: معتقدیم نباید تمدیدی باشد/ عراقچی: قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی دهم/ دیپلمات ها قصد دارند امروز توافق را اعلام کنند/ صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است/ توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد

16:20 محمود واعظی موفقیت بزرگ حل مسئله 13 ساله هسته ای را تبریک گفت.واعظی در صفحه کلوب خود نوشت: به جهادگران عرصه دیپلماسی و همچنین مردم عزیز ایران تبریک عرض نمایم.خوشبختانه امروز یکی از وعده های بسیار مهم رئیس جمهور به مردم عزیزمان با تلاش های شبانه روزی دیپلمات های شجاع ما و با صبر و استقامت وحمایت و دعای شما خوبان در حال به بار نشستن است. انشاءالله امروز خبرهای خوشی مبنی بر حل مسئله 13 ساله هسته ای به اطلاع مردم خواهد رسید. خوشوقتم این موفقیت بزرگ را به جهادگران عرصه دیپلماسی و همچنین مردم عزیز ایران تبریک عرض نمایم و بر خود لازم می دانم از هدایتهای مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه رئیس جمهور محترم و همدلی و همکاری مجلس شورای اسلامی و مسئولین و به ویژه مردم فهیم ایران اسلامی صمیمانه تشکر نمایم.خدایا این دستاورد را مایه خیر و برکت کشور و وحدت بیشتر مردم عزیزمان گردان تا شاهد حصول دستاوردهای بیشتری درعرصه اجتماعی، اقتصادی و زندگی مردم در این دولت باشیم و همانگونه که تاکنون حمایتهای شما مردم و بخصوص جوانان پشتیبان آنها بوده در ادامه نیز آنها را تنها نگذاریم و مراقب فشارها و دست اندازهای بعدی باشیم. شکی ندارم که فردای کشورمان نه تنها در عرصه داخلی بلکه منطقه ای و بین المللی و جایگاهی که کشورمان شایسته آن است ارتقاء خواهد یافت. به امید آن روز.

16:12 منبع غربی: هیچ راهی برای تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران وجود ندارد. یک مقام ارشد در یکی از هیات‌های غربی تاکید کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی فارغ از شرایط موجود، به بعد از دوشنبه موکول نخواهد شد.

15:45 وزیر خارجه انگلیس وارد محل مذاکرات شد

15:40 خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از باقی بودن سه موضوع اختلافی در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خبر داد.آسوشیتدپرس گزارش داد: «دیپلماتها گفتند اختلاف‌ها بر سر تلاشها برای تحقیق درباره کار ادعایی تهران روی سلاحهای هسته‌ای(PMD) همچنان در مذاکرات هسته‌ای ایران در روز دوشنبه همچنان ادامه دارد که این موضوع تهدیدی برای پایان دادن به توافق تا پایان نیمه شب است».این خبرگزاری درباره دو موضوع اختلافی دیگر نوشت: «دو موضوع دیگر هم همچنان برای توافق نهایی باقی مانده است. یکی درخواست ایران برای لغو تحریمهای تسلیحاتی سازمان ملل و دیگری تاکیدش بر اینکه هرگونه قطعنامه شورای امنیت که قرار است توافق هسته‌ای را تایید کند باید به نحوی نوشته شود که دیگر فعالیتهای هسته‌ای ایران را غیرقانونی توصیف نکند».

15:30 دفتر رئیس جمهور: روحانی پس از پایان مذاکرات مستقیم با مردم صحبت خواهد کرد.زمان دقیق سخنرانی رئیس جمهور از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید

15:19 شبکه خبری آلمانی ضمن اینکه نوشت که مذاکرات به لحظات آخر رسیده است در عین حال گفت که تا آخرین لحظات نمی‌توان درباره هیچ‌چیز مطمئن بود.

15:10 خبرگزاری فرانسه: روحانی امشب در تلویزیون با مردم صحبت می کند.

13:51 آغاز نشست هماهنگی میان گروه 5+1/ وزیرخارجه انگلیس در این جلسه حضور ندارد

احتمال کشیده شدن مذاکرات به روز سه شنبه/ ظریف: معتقدیم نباید تمدیدی باشد/ عراقچی: قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی دهم/ دیپلمات ها قصد دارند امروز توافق را اعلام کنند/ صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است/ توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد

13:50 آسوشیتدپرس: برخی می‌گویند احتمال کشیده شدن مذاکرات به روز سه شنبه هم وجود دارد

13:40 ظریف در دیدار وزیر امور خارجه چین : معتقدیم نباید تمدیدی باشد اما می توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم.

13:30 وزیر خارجه انگلیس امروز بعد از ظهر به وین بازمیگردد

13:15 تا نيم ساعت ديگر جلسه هماهنگي وزراي خارجه ٥+١ به مديريت خانم موگريني برگزار خواهد شد.

12:50 وزیر خارجه چین به مذاکرات پیوست: شرایط برای توافق هسته‌ای آماده است. معتقدیم حصول توافق نباید به تعویق بیافتد.

عراقچی: قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی دهم/ دیپلمات ها قصد دارند امروز توافق را اعلام کنند/ صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است/ توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد/ حضور همه وزاری خارجه در وین

12:15 ظریف و وزیر خارجه چین ساعت ۱۳:۰۰ با یکدیگر دیدار می‌کنند.

12:05 عراقچی: مذاکرات به لحظات نفسگیر آخر رسیده هنوز برخی مشکلات وجود دارد قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی دهم.امیدواریم که اگر بتوانیم مشکلات را جمع بندی کنیم و همه مسایل را به نقطه ای برسانیم که مورد موافقت هر ۲طرف باشه انشالله به نتیجه برسیم

11:50 آسوشیتدپرس: دیپلماتهای می‌گویند که قصد دارند متن را تکمیل و توافق را تا آخر امروز اعلام کنند.

10:24 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که اروپاییها در حال فشار برای توافق هسته‌ای نهایی با ایران در روز دوشنبه(امروز) هستند اما آمریکا می‌گوید که عجله‌ای برای این کار ندارد.

10:04 بلومبرگ: ایران و ۱+۵ بر سر رفع تدریجی تحریم‌های تسلیحاتی به توافق رسیده‌اند . این پایگاه خبری به نقل از یک منبع آگاه مدعی توافق بر سر نحوه رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده و نوشته است که این تحریم‌ها به مرور زمان برداشته می‌شوند

10:02 وزیر خارجه چین وارد وین شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، "وانگ ایی" روز دوشنبه برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ درباره مسئله هسته‌ای ایران وارد پایتخت اتریش شد


10:00 خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است. ایران و قدرت‌های جهانی در حالی امروز دوشنبه به دنبال دستیابی به یک توافق تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای هستند که هر دو طرف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را در دسترس می‌دانند.

09:31 صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت مذاکرات ایران و گروه 1+5 پیشرفت ملموسی داشته است.

09:19 منبع ایرانی: توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد. یک منبع آگاه در هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که توافق جامع نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران حاصل خواهد شد ولی این مساله زودتر از عصر دوشنبه اتفاق نخواهد افتاد.

01:30 رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که ایران چه با توافق و چه بی‌توافق هسته‌ای، در پی ساختن بمب اتم خواهد بود و همه بندهای توافق احتمالی را نیز زیر پا خواهد گذاشت.

00:50 ساک مشکوک ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات را تعطیل کرد. پلیس وین در پی کشف یک ساک سیاه رنگ بزرگ در ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5،‌ مناطق اطراف را مسدود کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲۹
انتشار یافته: ۱۲
قول صد درصد میدم توافق نشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
خدا از دهنت بشنوه من کلی ارز و سکه دارم تا الان کلی ضرر کردم توافق نشه بره بالا قیمتش
من بعنوان یک ایرانی از اینکه غیور مردان عرصه دیپلماسی اینگونه با شجاعت مثال زدنی ، از منافع کشورم محافظت میکنند ، بر خود می بالم. به آن عزیزان خدا قوت و خسته نباشید میگویم ، و بعنوان عضو کوچکی از جامعه ایرانی ، به پاس این زحمات شبانه روزی ، با افتخار دست تک تک آنها را می بوسم.
امید وارم خداوند آنچه صلاح و خیر این کشور است، انشاءالله بزودی مقدر فرماید ؛ آمین.
هیچ توافق پایداری بین ایران و غرب صورت نخواهد گرفت! مطمئن باشید.
توی یه خبر دیگه نوشتید جان کری هتل رو ترک کرد. اینجا نوشتید نصف شب جلسه گذاشتند. یعنی مثلا رفت و برگشت یا اینکه ایندوتا خبر متناقضند یا چی؟
بهترین و مهمترین قرارداد سیاسی پس از انقلاب کشور... به همه ایرانیان و نظام تبریک میگم
خدایا این بــــــــــــــــــــرجــــــــــــــام را فــــــــــــــــــــــــــــــــرجــــــــام عنایت فرماد !!!!!!!!!!!!!
خودتون رو برای ۲چیز آماده کنید
جشن هسته ای و گرانی اجناس
چه توافق بشه و چه نشه! اگر بشه ، چه به عهدشون وفا کنن چه نکنن ! ما چیزی رو از دست نمیدیم ...
مردیم بس که رفرش کردیم.
باسلام انشاالله مبارک است
مـــن میـــــــدونم
اینکار شدنی نیست

کلمات من و میدونم را کشیده ادا کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر