بازدید 5578
بررسی های جدید نشان می دهد؛

علت بروز افسردگی در مردان

بررسی های جدید دانشمندان نشان دهنده ارتباط مستقیم بین کاهش سطح هورمون تستوسترون در مردان و بروز علائمی همچون افسردگی، اختلالات جنسی و اختلال در خواب است.
کد خبر: ۵۱۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰ 10 July 2015
بررسی های جدید دانشمندان نشان دهنده ارتباط مستقیم بین کاهش سطح هورمون تستوسترون در مردان و بروز علائمی همچون افسردگی، اختلالات جنسی و اختلال در خواب است.

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که کاهش سطح هورمون تستوسترون در مردان سبب بروز عوارضی همچون افسردگی خواهد شد. «مایکل ایرویگ»، پژوهشگر دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن، در این باره می گوید: «در حال حاضر بسیاری از مردان تحت آزمایش سطح تستوسترون قرار گرفته و مطالعات زیادی درباره افرادی که از سطح کم این هورمون رنج می برند وجود دارد ولی متاسفانه مطالعات بسیار کمی درباره افرادی که در مرز و آستانه کاهش این هورمون قرار گرفته اند، انجام شده است. ما اعتقاد داریم که مطالعه شرایط روحی و روانی این گروه از افراد دارای اهمیتی بسیار زیاد است.»

این پژوهشگر در مطالعات خود بیش از ۲۰۰ مرد در فاصله سنی ۲۰ تا ۷۷ سال را مورد مطالعه قرار داد. تمامی این افراد به دلیل سطح مرزی تستوسترون، جهت درمان ارجاع داده شده بودند و میزان این هورمون در افراد فوق الذکر در حدود ۲۰۰ تا ۳۵۰ نانوگرم در هر دسی لیتر بود.

پژوهشگران با بررسی شرایط این افراد دریافتند که در حدود ۵۶ درصد از آنها دارای افسردگی بوده و یا نشانه هائی از افسردگی را بروز می دهند.

علاوه بر این، یک چهارم از مردانی که در این مطالعه  مورد بررسی قرار گرفتند، داروهای ضدافسردگی مصرف کرده و میزان بالای چاقی و نرخ پایینی از فعالیت بدنی داشتند. در بین این گروه از افراد، نشانه های مشابهی مانند اختلال در فعالیت های جنسی، کاهش سطح انرژی و اختلالات خواب مشاهده می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر