بازدید 2264

هشدار درباره احتمال بروز قحطي در يمن

کد خبر: ۵۱۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 08 July 2015
سازمان های بزرگ بشردوستانه روز سه شنبه اعلام کردند کشور جنگ زده یمن - که از زمان آغاز جنگ در ماه مارس تاکنون شاهد کشته شدن بیش از سه هزار نفر، و بی خانمانی یک میلیون تن بوده است- در معرض خطر قحطی است.

آنتوان گراند، مسئول امور یمن در کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد « اوضاع در این کشور روز به روز وخیم تر می شود»، و کمبود مواد غذایی به «خطری واقعی» تبدیل شده است. این در حالی است است که برق و سوخت نیز در این کشور بیش از پیش کمیاب شده است.
علاوه بر این، مقامات سازمان ملل در ژنو اعلام کردند عربستان وجوهی را که قول داده بود، نپرداخته و موارد جدی نقض حقوق بشر در یمن مشاهده است، از جمله حمله به اماکن مذهبی و دفاتر سازمان ملل.

بنا بر اعلام شاهدان و رسانه هایی که تحت کنترل گروه انصارالله هستند، در حملات هوایی ائتلاف سعودی و درگیری های دیگری که روز دوشنبه در نقاط مختلف یمن بروز کرد، دست کم 176 جنگجو و غیرنظامی کشته شدند.

بنا بر اعلام ینس لارکJens Laercke، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، عربستان قول داده 245 میلیون دلار در اختیار این نهاد قرار دهد، اما هنوز به وعده خود عمل نکرده است.
وی گفت: « با اینکه عربستان این وجوه را نپرداخته است، اما کمک کنندگان دیگری هم وجود دارند. ارزش کمک های بشردوستانه یک میلیارد و 600 میلیون دلار است.»

آبیر اتفا Abeer Etefa، سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت حدود 15 میلیون یمنی نیاز به مواد غذایی دارند. وی گفت: « مردم دیگر بیش از این تحمل سختی ها را ندارند.»

سیسیل پویلیCécile Pouilly، سخنگوی سازمان ملل گفت پنج مسجد بر اثر انفجار بمب تخریب شده است و دو ساختمان سازمان ملل در عدن نیز به علت حملات هوایی خسارت دیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، گراند، مسئول کمیته بین المللی صلیب سرخ در امور یمن هم گفت مردم یمن به سه شیوه تحت تاثیر پیامدهای بحران در کشور قرار گرفته اند. بسیاری به طور مستقیم در حملات هوایی پراکنده جان خود را از دست می دهند، دیگران در درگیری های زمینی بین دو طرف کشته یا زخمی می شوند. تحریم تسلیحاتی هم کمک به غیرنظامیان را در این کشور دشوار ساخته است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها