بازدید 4069

توافق آمریکا و آلمان برای حفظ یونان در منطقه یورو

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل در گفت و گویی تلفنی توافق کرده اند که به نفع همه خواهد بود تا توافقی برای حفظ یونان در منطقه پولی یورو حاصل شود.
کد خبر: ۵۱۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 08 July 2015
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل در گفت و گویی تلفنی توافق کرده اند که به نفع همه خواهد بود تا توافقی برای حفظ یونان در منطقه پولی یورو حاصل شود.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد : رییس جمهور اوباما و صدر اعظم آنگلا مرکل، توافق کرده اند که به نفع همه خواهد بود تا توافقی پایدار درباره یونان حاصل شده و به آتن اجازه داده شود تا به اصلاحات خود، بازگشت به رشد و رسیدن به بدهی های پایدار ادامه دهد.

گفت و گوی تلفنی سران آلمان و آمریکا بعد از آن انجام شد که گروه اروپا نشستی را در بروکسل برای یافتن راه حل هایی در خصوص بحران یونان برگزار کرد. همچنین اجلاس اضطراری اعضای منطقه یورو درباره یونان هم اکنون در بروکسل در حال برگزاری است.

روز یکشنبه هفته جاری و بنا به درخواست الکسیس سیپراس،نخست وزیر یونان یک همه پرسی در این کشور درباره پذیرش یا رد پیشنهادات وام دهندگان بین المللی به آتن برگزار شد که براساس آن بیش از ۶۰ درصد یونانی ها به این پیشنهادات «نه» گفتند.

دولت یونان که با بحران بدهی ها مواجه شده و قادر به بازپرداخت اقساط و بدهی های خود نیست، بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار بدهی دارد؛ بیش از ۲۷۰ میلیارد دلار از این بدهی ها به بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و کشورهای اروپایی عضو منطقه پولی یوروست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار