بازدید 10928

جوابیه هیات عشاق المهدی(عج) به خبر «تابناک»

اخیرا نیز با پیگیری افراد معترض پای دیوان عدالت اداری به این ماجرا باز و منجر به صدور حکم توقف موقت عملیات اجرایی شد‌ که البته صدور این حکم پس از اتمام مراحل ساخت و افتتاح مجموعه فرهنگی می‌باشد و عملا دیگر عملیات عمرانی و اجرایی صورت نمی‌گیرد که نیاز به توقف آن باشد.
کد خبر: ۵۱۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶ 07 July 2015
در پی درج اخباری با عناوین «پاسخ دادن به سؤال اکباتانی‌ها هر روز سخت‌تر می‌شود!» و «توقف ساخت «دارالقرآن» با حکم دیوان عدالت»، «هیات عشاق المهدی(عج) شهرک اکباتان» جوابیه‌ای ارسال کرده که وفق قانون مطبوعات عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که تصاویری به آن منضم شده، بدین شرح است:


وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (آیه 36 سوره اسراء)
و (ای انسان) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.


1- در مهر ماه سال 93 شکایتی توسط هیات مدیره بلوک 19 از شهرداری صورت گرفت و اتهاماتی نظیر تصرف عدوانی، تخریب فضای سبز و ایجاد مزاحمت در دادسرای ناحیه 7 شعبه 2 مطرح شد و بازپرس پرونده دستور توقف کار را صادر کرد اما بعد از حدود 5 ماه بررسی پرونده و بررسی مدارک موجود توسط کارشناس رسمی دادگستری اتهامات مطرح شده، با صدور «قرار منع تعقیب» توسط بازپرس پرونده رد و اجازه ادامه ساخت صادر شد.

جوابیه هیات عشاق المهدی(عج) به خبر «تابناک»
قرار منع تعقیب صادر شده توسط شعبه 2 دادسرای ناحیه 7

همچنین برخلاف ادعاهای مطرح شد مبنی بر مشاع بودن زمین‌ مذکور به استناد اسناد سال 1366، لازم به توضیح است که مالک زمین‌های فوق تا قبل از سال 74 موسسه عمران شهرک اکباتان بوده که شهرداری و موسسه عمران شهرک در سال 74 تفاهمنامه‌ای را به منظور واگذاری بخشی از زمین‌های شهرک به شهرداری امضاء می‌کنند که زمین محل ساخت این مجموعه فرهنگی جزو زمین‌های واگذار شده به شهرداری است که طی صورت جلسه شماره 5/92/14/111306 به تاریخ دی ماه سال 1392 جهت احداث مجموعه فرهنگی به هیئت عشاق المهدی(عج) واگذار شده که مدارک این واگذاری نیز به مراجع قانونی ارائه شده است.

جوابیه هیات عشاق المهدی(عج) به خبر «تابناک»
تصویر صورتجلسه سال 74 که طی آن بخشی از زمین‌های شهرک از سوی موسسه عمران به شهرداری واگذار شده است


جوابیه هیات عشاق المهدی(عج) به خبر «تابناک»
تصویر صورتجلسه واگذاری زمین جهت احداث مجموعه فرهنگی



2- هیئت عشاق المهدی(عج) شهرک اکباتان نیز معتقد است که «تخریب فضای سبز به فرمان مقام معظم رهبری حتی برای ساختن حوزه علمیه نیز جایز نیست.» اما باید توجه داشت که محل احداث این مجموعه بیش از 40 سال (از ابتدای ساخت شهرک اکباتان) بایر و فاقد درخت بوده و در حقیقت بعد از اینکه کلنگ احداث این مجموعه به زمین خورد با پیشنهاد هیئت 600 اصله نهال در مجاورت این مجموعه کاشته شده است و هیچگونه فضای سبزی تخریب یا درختی قطع نشده است که تصاویر هوایی و زمینی قبل از ساخت و شهادت تمامی ساکنان شهرک اکباتان تایید کننده این امر می‌باشد.

اما متاسفانه به نظر می‌رسد عده‌ای سودجو با استفاده ابزاری از سخنان رهبر معظم انقلاب و تفسیر به رای سخنان ایشان که امری ناپسند و خلاف شرع است به دنبال منافع و مقاصد شخصی خود هستند چنان که اگر اعتقادی به فرمایشات معظم له داشتند حتی اگر شکایت و یا اعتراضی به ساخت این مجموعه فرهنگی بود این موضوع را فقط از مراجع ذی صلاح پیگیری می‌کردند نه تجمعات و اعتراض‌های نهایت 30 یا 40 نفره غیرقانونی.

تصاویر هوایی و زمینی مربوط به قبل از ساخت مجموعه فرهنگی که نشان‌دهنده بایر بودن زمین است



3- با ارائه مستندات روندهای قانونی طی شده برای احداث مجموعه فرهنگی به 4 تن از مراجع عظام تقلید و استفتائات صورت گرفته از ایشان؛ حضرات آیات خامنه‌ای، نوری همدانی، علوی گرگانی و صافی گلپایگانی بر بلامانع بودن ساخت این مجموعه تاکید کردند و ایجاد تشکیک در آن را صحیح ندانستند.

جوابیه هیات عشاق المهدی(عج) به خبر «تابناک»
پاسخ مراجع عظام تقلید به استفتاء صورت گرفته از ایشان



4- توقف‌های چندین باره در مراحل ساخت این مجموعه فرهنگی به دلیل این بوده است که معترضین با مراجعه به مراجع قانونی مختلف از جمله دادسرای انقلاب اسلامی، شورای شهر، معاونین شهردار تهران و ... مدعی غیر قانونی بودن ساخت این مجموعه بر اساس اسناد نامعتبر می‌شدند و مراجع ذی صلاح در ابتدای امر برای بررسی موضوع دستور به توقف ساخت می‌دادند که پس از بررسی و تایید قانونی بودن امور انجام گرفته دوباره اجازه ادامه ساخت صادر می‌کردند.

همچنین اخیرا نیز با پیگیری افراد معترض پای دیوان عدالت اداری به این ماجرا باز و منجر به صدور حکم توقف موقت عملیات اجرایی شد‌ که البته صدور این حکم پس از اتمام مراحل ساخت و افتتاح مجموعه فرهنگی می‌باشد و عملا دیگر عملیات عمرانی و اجرایی صورت نمی‌گیرد که نیاز به توقف آن باشد و اساسا صدور این حکم نیز مانند موارد گذشته برای بررسی دقیق موضوع توسط این مرجع قضایی است و حکم نهایی وقت دیگری صادر خواهد شد که البته این حکم نیز باید توسط مراجع زیربط ابلاغ شود (هنوز این امر صورت نگرفته است) نه در تجمع‌های تجمع‌های غیرقانونی و توسط اشخاصی معلوم الحال.


5- به نظر می‌رسد اساساً مطرح شدن ارسال نامه‌ای با چندهزار امضا! به شورای شهر از سوی مخالفین ساخت مجموعه فرهنگی مذکور که در خبر به آن اشاره شده است با توجه به تجمعات نهایت 50 یا 60 نفره این افراد صحت نداشته باشد و این در حالی است که مراسم افتتاح این مجموعه با حضور حدود 3000 نفر از اهالی مومن شهرک اکباتان برگزار شد که در حاشیه آن طوماری توسط این تعداد از مستمعین جهت تشکر از شهرداری بابت مساعدت در اهدا زمین فوق امضا شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی