بازدید 2771

واردات روغن پالم امسال افزایش نمی‌یابد

کد خبر: ۵۱۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 07 July 2015
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت کاهش جهشی واردات روغن پالم بوده و به کاهش سقف واردات این روغن در سال 93 رسیده است، تاکید کرد: به هیچ عنوان در سال 94 افزایش واردات روغن پالم را در کشور نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، رسول دیناروند، با بیان اینکه کاهش عمده واردات روغن پالم مربوط به سال 93 و در حدود 300 هزار تن بوده است، تاکید کرد: رویکرد وزارت بهداشت کاهش واردات روغن پالم به صورت جهشی بوده و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته به سقف کاهش واردات در سال 93 دست یافته ایم.

وی افزود: میزان واردات روغن پالم در سال جاری نیز به همین میزان خواهد بود و در سال 94 هیچ گونه افزایشی در میزان واردات روغن پالم نخواهیم داشت.

دیناروند با بیان اینکه کاهش واردات مربوط به میانگین یک سال است در خصوص ارائه برخی آمارها در یک ماه خاص گفت: ممکن است در مقایسه میان دو ماه شاهد افزایش باشیم اما قطعا این موضوع مربوط به یک ماه خاص است و در مجموع شاهد کاهش بوده ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه 30 درصد نیاز روغن وارداتی به کشور می تواند روغن پالم باشد، گفت: واردات این روغن در سال جاری همچون سال گذشته بوده و بدون شک هیچ گونه افزایشی را شاهد نخواهیم بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر