بازدید 2602

اختلاف نرخ میوه در کلان شهر تهران منطقی نیست

کد خبر: ۵۱۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 07 July 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن و مجلس با بیان اینکه اختلاف نرخ میوه در کلان شهر تهران منطقی نیست،گفت: با نظارت و توزیع مناسب میوه‌ می‌توانیم نرخ بازار میوه را در کشور تنظیم کنیم.

حسین گروسی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره قیمت‌های نجومی بازارمیوه در کلانشهر تهران، خاطرنشان کرد: با ایجاد تعاونی‌های کشاورزی و با حمایت از یک طرح مهندسی اقتصادی در این راستا می‌توانیم علاوه بر سامان دادن تعیین نرخ قیمت گذاری در بازار میوه با توزیع مناسب از جولان دلالان در این عرصه جلوگیری کنیم.

نماینده مردم شهریاردرمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه درطی چند سال اخیر شاهد نوسان قیمت بازار میوه در بازارهای مختلف بویژه در کلان شهر تهران بوده‌ایم، یادآورشد: تفاوت فاحش قیمت در مناطق مختلف شهر به هیچ وجه زیبنده کشوراسلامی همچون ایران نیست.

 

با برنامه‌ریزی بلندمدت کاری دست دلالان را از اقتصاد کشاورزی کوتاه کنیم

وی ادامه داد:برای اینکه بتوانیم اقتصاد کشاورزی را از دست دلالان کوتاه کنیم باید با یک برنامه‌ریزی بلندمدت کاری کنیم که دلالان از دسترنج کشاورزان برای پرکردن حسابهای  بانکی خود استفاده نکند.

گروسی با بیان اینکه باید توسعه تعاونی‌های صنعت کشاورزی در دستور کار وزارت کشاورزی قرار بگیرد، یاد آورشد: توسعه و تکمیل تعاونی‌ها به عنوان یک وظیفه مهم سازمان کار و تعاون به جهت توسعه اشتغال و اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهریاردرمجلس، افزود: با  ایجاد تعاونی‌های کشاورزی درکشورمی‌توانیم علاوم بر کاهش نرخ بیکاری  در کشور از آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی نیز در کشور جلوگیری کنیم.

عضو کمسییون صنایع و معادن مجلس، یاد آورشد: اگر شرایط  بازار میوه بر طبق استاندارسازی اقتصادی نباشد نمی‌توان امیدوار بود که بازاراقتصادی میوه دارای کارکردی مستقل و به دور از چشم دلالان  داشته باشد.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، قیمت میوه و سبزیجات در نقاط مختلف تهران اززمین تا آسمان تفاوت دارد،تا جایی که قیمت یک قلم میوه مانند سیب در شمال تهران کیلویی ۶۵۰۰تومان است و همین میوه را در جنوب شهر با نصف قیمت می‌توان تهیه کرد.

گزارش میدانی از مناطق مختلف شهر حاکی از آن است که قیمت میوه و تره بار در شمال پایتخت با جنوب آن تفاوت معنا داری دارد. اگرچه برخی از مغازه‌های فروش میوه و سبزی هزینه بالای اجاره بها را عامل این مسئله می‌دانند اما با حساب میزان فروش روزانه به نظر می‌رسد زیاده خواهی فروشندگان بی تاثیر نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل