بازدید 2556

100 هکتار از مناطق حفاظت شده مارکان در آتش سوخت

کد خبر: ۵۱۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 07 July 2015
سخنگوی فراکسیون حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با انتقاد از آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده مارکان، گفت: عدم تجهیزات مناسب مانع از کنترل سریع این آتش‌سوزی بود.

موید حسینی صدر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده مارکان، افزود:‌ در روزهای گذشته در منطقه حفاظت شده مارکان آتش‌سوزی اتفاق افتاد که حدود 100 هکتار از اراضی آن در آتش سوخت  که متاسفانه این موضوع باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ واقعیت آن است که در این حادثه سهل‌انگاری صورت ‌گرفته و باعث شد تا دامنه آتش گسترده شده و به 100 هکتار برسد که البته اقبال با ما همراه بود زیرا ساختار طبیعی این جنگل مانع توسعه آتش در آن منطقه شد در غیر این صورت خسارت‌های وارده بیشتری در پی گسترده شدن دامنه آتش گسترده شکل می‌گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری خسارت‌های وارده زیاد به منطقه حفاظت‌ شده مارکان در پی آتش‌سوزی‌ اخیر، گفت: این منطقه بسیار بکر است و با سوخته شدن 100هکتار از اراضی آن، هم پوشش گیاهی و درختان آسیب دیده و هم به حیات وحش خسارت وارد شده است.

وی از عملکرد مسئولان در منطقه حفاظت شده مارکان به شدت انتقاد کرد و افزود: عدم رصد لحظه به لحظه منطقه حفاظت شده مارکان به گسترده شدن این آتش‌سوزی دامن زد، مگر می‌شود که 100 هکتار زمین در آتش بسوزد و بعد مسئولان متوجه شوند لذا به نظر می‌رسد مسئولان در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نهم، ادامه داد: از سویی دیگر به دلیل کمبود تجهیزات، خاموش کردن آتش با کندی پیش رفت لذا از مسئولان انتظار داریم که تجهیزات لازم تامین شود همچنین لازم است که عمدی بودن یا نبودن آتش سوزی از سوی مسئولان نظارتی صورت گیرد تا علت دقیق این حادثه تعیین شود.

سخنگوی فراکسیون حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار مجلس از رئیس سازمان محیط زیست درخواست کرد تا با جدیت حادثه آتش‌سوزی اخیر در منطقه حفاظت شده مارکان را بررسی کرده و نتیجه را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، منطقه حفاظت شده مارکان در حوزه شهرستان خوی واقع شده و غرب ، جنوب و جنوب غرب شهر جلفا را تشکیل می دهد که روز یکشنبه (15 تیرماه) طعمه حریق شد و بخشی از اراضی آن در آتش سوخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار