بازدید 3896

بازار تحت تاثیر اخبار روزهای پایانی مذاکرات هسته ای

کد خبر: ۵۱۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 07 July 2015
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت:سابقه نشان داده بخشی از نوسانات شاخص بورس و قیمت طلا در کشور تنها براساس اخبار سیاسی بوده ،بنابراین باید اطلاع رسانی‌های دقیق در روزهای پایانی مذاکرات هسته ای صورت گیرد تا غیر حرفه ای‌های در این بازار متضرر نشوند.

اسماعیل جلیلی درگفت وگو با خانه ملت،درباره وضعیت اقتصادی کشور پس از رفع تحریم ها گفت: باید توجه داشت که اقتصاد کشور برنامه‌هایی برای دوران پس از رفع تحریم ها دارد و حتی اگر در مذاکرت هسته ای به نتیجه نهایی نیز دست پیدا نکنیم برنامه‌های دیگر برای توسعه کشور پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان،هفتگل و لالی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در صورت دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای و رفع تحریم های اقتصادی باید اطلاع رسانی های دقیقی درباره تاثیرات توافق هسته ای در حوزه اقتصاد  صورت گیرد.

جلیلی گفت:درهر صورت باید تدابیری برای جلوگیری از اتخاذ تصمیمات هیجانی در بازارها اندیشیده شود به دلیل اینکه تصمیمات هیجانی می تواند تاثیرات منفی در بازارها و بخش صنعت کشور داشته باشد.

وی افزود: سابقه نشان داده در برخی مواقع تاثیرات فضای روانی و کاذب  ناشی از اعمال تحریم های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته بیشتر از میزان واقعی بوده است بنابراین در صورت عدم مدیریت فضای اقتصاد کشور پس از رفع تحریم ها، خوش بینی های کاذب می تواند وضعیت اقتصادی کشور را متلاطم کند.     

این نماینده مردم درمجلس نهم ادامه داد: دغدغه و توجه دولت به لزوم برنامه ریزی برای دوران پس از رفع تحریم نکته مهم است بنابراین در حوزه های مدیریتی باید تدابیری برای جلوگیری از نوسانات کاذب اقتصادی اتخاذ شود و در این راستا باید از راهنمایی های فعالان و اساتید اقتصادی استفاده شود.

 

کمیسیون های تخصصی مجلس برای شرایط پس از رفع تحریم برنامه دارند

جلیلی درباره ارتقای شاخص بورس در روزهای گذشته و کاهش قیمت سکه افزود:سابقه نشان داده بخشی از نوسانات شاخص بورس و قیمت طلا تنها براساس اخبار سیاسی بوده،بنابراین باید اطلاع رسانی های دقیق در روزهای پایانی مذاکرات هسته ای صورت گیرد تا غیرحرفه ای های در این بازار متضرر نشوند؛بطورمثال بهبود فضای کسب و کار و تقویت تولید شرکت های بورسی از عوامل واقعی رشد بازار بورس است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت براجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی یادآور شد:در کمیسیون های تخصصی مجلس پیش بینی و برنامه ریزی‌هایی برای شرایط دستیابی و یا عدم دستیابی به توافق هسته ای،اتخاذ شده و در صورت دست‌یابی به توافق نهایی هسته ای،کمیسیون های مجلس آمادگی برگزاری جلسات ویژه برای جلوگیری از تصمیمات هیجانی کاذب را دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل