بازدید 2063

فقط به دنبال توافق خوب هستیم

کد خبر: ۵۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 07 July 2015
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس گفت: فقط به دنبال توافق خوب هستیم و حقوق ملت ایران مهم‌تر از آن است که قربانی زمان شود.

به گزارش فارس: محمدرضا محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه برنامه اقتصادی کشور بر مبنای اقتصاد بدون توافق تدوین شده است، اظهار کرد: از همان ابتدای تدوین برنامه‌های اقتصادی کشور چه در بخش بودجه و چه در تدوین برنامه ششم توسعه هیچگاه چشم داشتی به توافق هسته‌ای نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی کشور بر مبنای توجه به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است، تصریح کرد: اینکه ما منتظر باشیم توافقی حاصل شود و یا نشود یک اشتباه استراتژیک است و بر همین اساس و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب برنامه‌های اقتصادی کشور طوری تدوین شده که اگر توافقی هم حاصل نشود بتوانیم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش برویم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما بر مبنای توانمندی‌های داخلی خودمان می‌توانیم به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم، گفت: البته اگر توافقی هم حاصل شود در تسریع و تسهیل برنامه‌های کشور مفید است و اگر توافقی صورت نگیرد برنامه‌های تدوین شده با سرعت تعیین شده پیش می‌رود.

محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خود را اسیر احتمالات و اما و اگرها نمی‌کند، اعلام کرد: پس از پیروزی انقلاب همواره شاهد سنگ‌اندازی‌ها و زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها بوده و هستیم و بر ما ثابت شده که هیچگاه نمی‌توانیم به این کشورها اعتماد کنیم و اگر امروز بر سر میز مذاکره نشسته‌ایم به خاطر خواهش‌ها و تمناهای آنان است.

وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده به خوبی در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب ایستاده است، بیان کرد: منتقدان باید سخنان مقام معظم رهبری را به عنوان فصل‌الخطاب قرار دهند.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایداری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برابر غربی‌ها سبب شده تا مذاکرات به وقت اضافه برسد، گفت: فقط به دنبال توافق خوب هستیم و حقوق ملت ایران مهم‌تر از آن است که قربانی عجله و زمان شود.

محسنی‌ثانی با اشاره به دیدار اخیر مسئولان نظام با مقام معظم رهبری، گفت: رهبری در این دیدار با سخنان قاطع و شفافی در زمینه مذاکرات و تیم ایرانی به ابعاد مختلف موضوع پرداختند و به نظر من سخنان رهبری باید برای همه مسئولان نظام فصل‌الخطاب باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس