بازدید 3832
۷

پرسپولیس مثل راه آهن به لیگ یک سقوط می کند؟

معلوم نیست چه کسی و چگونه، بعد از گذشت 7 ماه از 25 آذر که این حکم اعلام شده، آن را رسانه‌ای کرده است.
کد خبر: ۵۱۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 07 July 2015
به گزارش خبرآنلاین، اخیرا اخباری در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر این که استفاده پرسپولیس از محمدرضا خلعتبری، در لیگ سیزدهم غیر قانونی بوده است. بر اساس این خبر، فیفا استفاده پرسپولیس از خلعتبری را در آن فصل غیر قانونی می داند و 7 ماه پش این حکم را به باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است. 

معلوم نیست این حکم به وسیله چه کسی و چگونه، بعد از گذشت 7 ماه از 25 آذر که این حکم اعلام شده بود رسانه‌ای شده است. 
اما باید بدانیم این حکم یک چالش جدی پیش روی فدراسیون فوتبال است. با توجه به همزمانی رسانه‌ای شدن این پرونده و ماجرای موتومبا و سقوط راه آهن به دسته یک، سوالاتی در ذهن شکل می‌گیرد. صالحی، رئیس کمیته استیناف در پاسخ به انتقادات منتقدانی که معتقدند در مورد بازی هایی که تا دو ساعت پس از آن توسط تیم معترض اعتراضی نسبت به موتومبا صورت نگرفته نباید رای سه بر صفر صادر شود و یا چنین مواردی اصلا بازیکن غیر مجاز تلقی نمی شوند گفته بود «مواردی از این قبیل نه نیازی به شکایت تیم معترض دارد و نه مشمول مرور زمان دو ساعته می شود.»

در حقیقت بر اساس بند 2 ماده 37 آیین نامه سازمان لیگ، تیمی که بازیکن غیر قانونی استفاده کند، کمیته انضباطی باید رسیدگی کند و بازی‌های آن تیم 3-0 اعلام شود. اگر بنا بر این باشد تا برای پرسپولیس همان‌طور که برای راه آهن حکم دادند، حکم بدهند، این تیم پر طرفدار باید به دسته پایین تر سقوط کند. 
نکته مهم این است که فدراسیون 7 ماه از این موضوع آگاه بوده و حکمی در مورد آن صادر نکرده است. حالا که راه آهن دچار این مشکل شده ، این حکم رسانه‌ای شده تا ببینند آیا این مساله که برای راه آهن دردسر ایجاد کرده ، برای پرسپولیس نیز به همان اندازه دردسر ساز است؟ احتمالا در افشای این حکم قدیمی فیفا، مسئولانی از باشگاه راه آهن دست داشته باشند. 
فدراسیون به طور کلی اصلا این حکم را اعلام نکرده است و باشگاه پرسپولیس هم وقعی به آن ننهاده است. 
کارشناسان حقوقی متفق القول می‌گویند چرا کمیته انضباطی به این مساله ورود نکرده است، اما هیچ کدام در مورد حکم احتمالی حرفی نمی‌زنند و از این مساله ابا دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
امیدوارم حق راه اهن ضایع نشه
دلت خوشه ها
1
1
پرسپولیس رو بفرستید دسته یک ولی یادتون باشه که داشتید خودتون رو می کشتید خلعتبری تو لیگی با اسم جعلی خلیج ... بازی نکنه
لعنت به من
لعنت به همه که این کار رو با این دو تا باشگاه کردند.
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر