بازدید 7627

كلاهبرداري دو ميلياردتوماني زن و شوهر جوان

کد خبر: ۵۱۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 07 July 2015
 زن و شوهري جوان با فروش سهام خيالي بيمارستان جم تهران بيش از دو ميليارد تومان به جيب زدند.

به گزارش اعتماد، اواخر سال گذشته ده‌ها شكايت در دادسراي تهران به ثبت رسيد كه نشان مي‌داد زن و شوهري جوان در پوشش «فروش سهام بيمارستان جم تهران» اقدام به دريافت وجوه ميلياردي از مالباخته‌ها كرده و پس از گذشت چند ماه و بدون پرداخت سود و حتي اصل پول، ناپديد شده‌اند. با افزايش شكايات مشابه، پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد زن و شوهري به نام زهره و حسن خود را كارمند بيمارستان جم تهران جا زده و با بهانه واگذاري سهام بيمارستان به شهروندان، نقشه كلاهبرداري ميلياردي خود را عملي كرده‌اند.

يكي از شاكيان درباره شيوه آشنايي با متهمان گفت: «اسفند سال گذشته چند نفر از هم محلي‌هايم در منطقه مرتضي‌گرد از خريد سهام بيمارستان جم از دو كارمند اين بيمارستان برايم حرف زدند. آنها پيشنهاد دادند من هم اين كار را انجام دهم. از طرف يكي از دوستانم كه او هم از اين زن و شوهر سهام خريده و پس از يك سال سود خوبي نصيبش شده بود، به آنها معرفي شدم. آنها اول قصد فروش سهام به من را نداشتند اما وقتي اصرار كردم با سرمايه‌گذاري من موافقت كردند. من ١٠٧ ميليون تومان به آنها دادم. اوايل مبلغي به عنوان سود به من پرداخت مي‌شد اما پس از چند ماه ناگهان آنها ناپديد شدند و هرچه تلاش كردم نتوانستم پيداي‌شان كنم.»

با ثبت شكايت مالباخته‌ها، كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ به بيمارستان جم تهران اعزام و با بررسي سوابق كارمندان آن متوجه شدند كه محسن و زهره هيچ سمتي در بيمارستان ندارند و تنها براي عملي كردن نقشه كلاهبرداري ميلياردي خود از عنوان بيمارستان جم استفاده كرده‌اند. در حالي كه تحقيقات پليس ادامه داشت، ده‌ها شكايت ديگر نيز به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران ارجاع شد. در ادامه، با شناسايي محل سكونت متهمان در منطقه مرتضي‌گرد، تحقيقات از خانواده آنها به جريان افتاد و مشخص شد زوج كلاهبردار بدون اطلاع قبلي ناپديد شده و كسي از مخفيگاه‌شان خبر ندارد.

در حالي كه تصور مي‌شد سرنخي از متهمان در دست نباشد، سرانجام با انجام اقدامات پليسي مخفيگاه آنها در شهر ري شناسايي و هر دوي آنها در اقدامي ضربتي از سوي پليس دستگير و به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. زوج جوان در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به جرم خود و كلاهبرداري ميلياري از مالباختگان اعتراف كردند.

سرهنگ كارآگاه حسين زارع، رييس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح جزييات پرونده گفت: «دو متهم پرونده به مدت يكسال و در قالب خريد سهام سرمايه‌گذاري در بيمارستان جم تهران اقدام به دريافت بيش از دو ميليارد تومان از مالباختگان كرده‌اند.

 زن و شوهر كلاهبردار پس از دريافت وجوه نقد ده‌ها ميليوني از مالباختگان با انجام مانورهاي متقلبانه بخشي از اصل پول را به عنوان سود سرمايه‌گذاري به شاكيان پرداخت مي‌كردند تا به اين شيوه اقدام به فريب ساير افراد كرده و از سوي ديگر مانع از طرح شكايت شوند.»

 به گفته سرهنگ زارع، متهمان با كلاهبرداري بيش از دو ميليارد توماني، اواخر سال گذشته متواري شدند اما با انجام اقدامات پليسي دستگير و به جرم خود اعتراف كردند.

رييس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به ادامه تحقيقات براي تكميل جزييات پرونده از شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در شهر ري، خيابان آستانه مراجعه كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها