بازدید 4339

اينديپندنت: يک گردان بين المللي در حال پيوستن به نيروهاي کرد عليه داعش است

در حالی که جنگجویان خارجی در حال پیوستن به افراطیون این گروه تکفیری صهیونیستی در عراق و سوریه هستند، مردانی نیز مانند اسکات وجود دارند که برغم استقبال نه چندان خوب مقامات کرد، در حال پیوستن به آنها برای مقابله با ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش هستند. مقامات کرد می گویند آنچه بیشتر نیاز دارند تفنگ است و نه نیرو.
کد خبر: ۵۱۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷ 07 July 2015
یک روزنامه انگلیسی نوشت « گردان بین المللی » از جنگجویان خارجی به نیروهای پیشمرگه کرد ملحق می شوند تا به آنها در مقابله با گروه تکفیری صهیونیستی داعش کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در جبهه شمالی عراق یک تیرانداز ماهر از نیروهای پیشمرگه کرد به جسد یکی از ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش چشم دوخته است و تفنگ او را به دقت نگاه می کند، یک مسلسل دستی که تاریخ آن به جنگ جهانی دوم بازمی گردد اما صاحب قبلی این مسلسل به گونه ای عجیب و غرب آن تزئین کرده است و به نظر می رسد در تزئین آن از تکه های استخوان انسان استفاده شده است.

این تیرانداز که از سربازان سابق آمریکایی است و داوطلبانه به کردها در جنگ علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش کمک می کند گفت چیزی که روی این مسلسل بود ظاهرا بخشی از استخوان نخاع بود. اگر این کار یک هدف شیطانی را دنبال نمی کند پس هدف از آن چیست.

این تیرانداز ماهر که در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت خود را فقط با نام کوچک یعنی «اسکات» معرفی کرده است شش ماه قبل به نیروهای پیشمرگه برای مقابله با ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش ملحق شده است.

در حالی که جنگجویان خارجی در حال پیوستن به افراطیون این گروه تکفیری صهیونیستی در عراق و سوریه هستند، مردانی نیز مانند اسکات وجود دارند که برغم استقبال نه چندان خوب مقامات کرد، در حال پیوستن به آنها برای مقابله با ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش هستند. مقامات کرد می گویند آنچه بیشتر نیاز دارند تفنگ است و نه نیرو.

اسکات 30 ساله در مصاحبه تلفنی با ایندیپندنت گفت از آنچه رخ می دهد متنفرم. ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش سر مردم را می برند ، زنان را به بردگی می گیرند و به آنها تجاوز می کنند. من فکر می کنم همه آنچه که آمریکایی ها قبلا در عراق انجام داده اند بی نتیجه بوده و این کشور امروز با خطری جدی روبرو است. به همین علت تصمیم گرفتم کاری انجام دهم.

برخی از این نیروهای داوطلب که به پیشمرگه ها می پیوندند از تجربه نظامی کافی برخوردار نیستند اما اکثر آنها از کهنه سربازان درگیری ها در عراق و افغانستان هستند. در یک مغازه خالکوبی در شهر اربیل در شمال عراق مردی که خالکوبی می کند عکس هایی از نماد آزادی را نشان می دهد که روی بدن نه جنگجوی خارجی خالکوبی شده است.

دو جنگجوی دیگر از او درخواست می کنند روی بدن آنها عبارت «باشگاه شکار داعش (گروه تکفیری صهیونیستی داعش )» را خالکوبی کند.

آمریکا سال گذشته پس از آنکه اربیل به تهدید ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش روبرو شد و ستیزه جویان این گروه اقلیت ایزدی را در منطقه کوهستانی سنجار محاصره کردند، حملات هوایی علیه این گروه افراطی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون نیروهای پیشمرگه کرد توانسته اند اکثر مناطق از دست رفته را بازپس بگیرند.

مقامات کرد اجازه نمی دهند خارجی ها در خطوط مقدم جنگ با ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش بجنگند.

هلگورد حکمت Helgurd Hekmat سخنگوی وزارت پیشمرگه در مصاحبه با یک پایگاه خبری کرد گفت پیشمرگه یک نیروی مبارز حرفه ای است.

با این حال تعداد دقیق خارجی ها که برای جنگ علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در عراق و سوریه به کردها ملحق شده اند مشخص نیست.

اسکات گفت ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش در حدود نیم مایلی ما هستند. ما می توانیم آنها را ببینیم. آنها هر شب به طرف ما تیراندازی می کنند.

حملات هوایی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا از خطوط مقدم نیروهای پیشمرگه پشتیبانی می کند و اواخر هفته 38 حمله هوایی علیه مواضع ستیزه جویان گروه تکفیری صهیونیستی داعش در عراق و سوریه انجام شده است.

همقطاران اسکات سلاح های سبک در اختیار دارند و مورد پشتیبانی توپخانه هستند. گروه تکفیری صهیونیستی داعش هر شب با خمپاره و سلاح های کوچک به طرف آنها شلیک می کند.

اگرچه پیشمرگه از این حمایت در جنگ علیه یک دشمن حقیر (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) قدردانی می کند اما این جنگ هدف محافظت از کردها را نیز دنبال می کند که به دنبال تحقق رویای استقلال در آینده هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان