بازدید 5980

نگاه شما: جایگزینی کارگر چینی به جای کارگر ایرانی

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵ 08 July 2015
كارگر پروژه فولاد زرند: من يك كارگر مونتاژكار ماهر و جوشكار نيمه ماهر هستم. افتخار مي كنم در نصب فولاد مباركه اصفهان حضور داشتم. افتخار مي كنم كه موفق گرديده ايم به همراه همكاران خود اين پروژه را در زمان جنگ تحميلي با كيفيت مطلوب به پايان برسانيم كه اكنون گل سرسبد فولادسازي هاي خاورميانه باشد. در آن زمان من يك جوان بيست و پنج شش ساله بودم. ولي اكنون يك كارگر ماهر هستم و ميبينم كارگرهايي كه همكار بنده هستند بسيار متخصص تر ،  توانمندتر و با تجربه تر از آن زمان شده اند.

پس از فولاد مباركه در پروژه هاي مختلف در عسلويه ، بندر امام ، و ... مشغول بودم اما پس از تعطيلي پروژه ها و هشت نه ماه بيكاري كه باعث بروز مشكلاتي براي ما گرديد به زرند آمدم و در آنجا براي نصب تجهيزات پروژه فولاد استخدام شدم. با كمال تاسف ميبينم اسكلت هاي فلزي و تجهيزات پروژه مشابه تجهيزاتي است كه 20 سال پيش در كشور با كيفيت بهتر ساخته مي شد و اكنون با كيفيت بسيار پايين و نقشه هاي بسيار ضعيف از كشور چين وارد مي گردد و اگر تجربه مهندسان ، تكنسين ها و كارگران ايراني نبود اجراي پروژه ممكن نبود. پيمانكار چيني (شركت ساينواستيل) به ساير تعهدات نيز پايبند نبوده بطوري كه قرار بود تا امروز تمام تجهيزات را تحويل نمايد اما تاكنون 50 درصد هم تحويل نشده ، وضعيت نقشه ها نيز بسيار ناگوار است و پروژه به عقب ماندگي دچار شده است. با وجود اينكه مشكل پروژه عدم ارسال تجهيزات و نقشه بوده متاسفانه تاخير نصاب هاي ايراني دليل اصلي عقب ماندگي اعلام شده است.

متاسفانه چندي پيش اعلام شد قرار است كار نصب به شركت چيني فروشنده تجهيزات (ساينواستيل) واگذار شود و بزودي صدها كارگر چيني براي انجام عمليات نصب وارد كشور مي گردند. پس از اندكي تفحص متوجه شديم خوابگاه هاي آنها بصورت پيش ساخته اجرا شده است.
در اين شرايط كه با تورم ، اجاره خانه بالا ، هزينه تحصيلي فرزندان و مشكلات تهيه جهيزيه دخترم روبرو هستم واقعا از اينكه كار را از دست بدهم بسيار مضطرب و نگران هستم و اين نگراني در اخلاق و كار من تاثير بسيار گذاشته است. اين نگراني و دلواپسي و سايه سهمگين فقر را در تمامي همكاران بويژه قشر كارگر مي بينم.

انتظار دارم مسئولين محترم به اين مسئله با دقت و وسواس رسيدگي كنند. هيچ دليلي براي واگذاري كار به پيمانكار چيني وجود ندارد و بحث هايي كه در مورد تاخير پيمانكار ايراني اعلام مي كنند دروغ محض است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل